Hallo allemaal! :-)
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe game pc, en ik zou graag jullie advies vragen.
Ik ben nooit een heel actieve gamer geweest, en speel regelmatig nog spellen als BF2, age of empires en nog meer oude spellen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe PC waar ik een beetje leuk spellen als Call of Duty Warzone, Modern Warfare op kan spelen.
Mijn budget is maximaal ~1500E, inclusief scherm toetsenbord e.d.
Verder ben ik erg fan van RGB verlichting van Corsair, dus een deel van het budget zal ik daaraan willen besteden:-)
Ik heb mij wel een beetje ingelezen, maar ik heb er verder totaal geen ervaring mee.'
Bij een webshop heb ik de volgende pc geconfigureerd.
Mijn eerste keuze is deze opstelling, graag hoor ik jullie mening/advies hierover.
1e Storage Drive: 256 GB PCS 2,5" SSD, SATA 6 Gb (500 MB/R, 400 MB/W)
Ik vind deze behuizing met LL120 ventilatoren van Corsair wel gaaf.
Alleen, dan moet de PC wel leuk in het zicht kunnen staan.
Dat lukt in mijn situatie alleen als deze horizontaal, dus op zn kant boven op mijn bureau kan staan.
Verticaal lukt niet, ik heb daar net geen 40cm ruimte.
Anders word het onder of naast mn bureau, en dan staat ie vrijwel uit t zicht.
Dan vind ik het zonde om een dure case met verlichting aan te schaffen, en ga ik voor wat eenvoudigers zonder RGB verlichting.
Nu heb ik deze vraag via google vaker voor bij zien komen,
maar aangezien ik een bak geld ga uitgeven wil ik het graag zeker weten:
Is deze pc met deze gekozen componenten geschikt om op zn kant geplaatst te worden?
De winkel dacht dat t niet kon.
Maar ze wisten niet zeker of dit zo is omdat de componenten hier niet tegen kunnen, of dat dat alleen zo is dat er geen pootjes oid aan de zijkant zitten van de behuizing.
Als dat het alleen is dan lijkt het mij prima, daar verzin ik wel wat voor.
Is hier een kenner die hier wat over kan zeggen?
Alvast bedankt!
Edit: N.a.v. reactie TMV hieronder mijn lijstje aangepast naar een net lijstje
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe game pc, en ik zou graag jullie advies vragen.
Ik ben nooit een heel actieve gamer geweest, en speel regelmatig nog spellen als BF2, age of empires en nog meer oude spellen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe PC waar ik een beetje leuk spellen als Call of Duty Warzone, Modern Warfare op kan spelen.
Mijn budget is maximaal ~1500E, inclusief scherm toetsenbord e.d.
Verder ben ik erg fan van RGB verlichting van Corsair, dus een deel van het budget zal ik daaraan willen besteden:-)
Ik heb mij wel een beetje ingelezen, maar ik heb er verder totaal geen ervaring mee.'
Bij een webshop heb ik de volgende pc geconfigureerd.
Mijn eerste keuze is deze opstelling, graag hoor ik jullie mening/advies hierover.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 1660 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 133,27 | € 133,27 |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 248,05 | € 248,05 |
1 | Monitoren | Iiyama ProLite E2591HSU-B1 Zwart | € 126,75 | € 126,75 |
1 | Toetsenborden | Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard (US) | € 117,99 | € 117,99 |
1 | Muizen | Corsair Harpoon RGB PRO FPS/MOBA | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Muismatten | Corsair Gaming MM800 RGB Polaris | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2400C14 | € 72,70 | € 72,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.056,51 |
1e Storage Drive: 256 GB PCS 2,5" SSD, SATA 6 Gb (500 MB/R, 400 MB/W)
Ik vind deze behuizing met LL120 ventilatoren van Corsair wel gaaf.
Alleen, dan moet de PC wel leuk in het zicht kunnen staan.
Dat lukt in mijn situatie alleen als deze horizontaal, dus op zn kant boven op mijn bureau kan staan.
Verticaal lukt niet, ik heb daar net geen 40cm ruimte.
Anders word het onder of naast mn bureau, en dan staat ie vrijwel uit t zicht.
Dan vind ik het zonde om een dure case met verlichting aan te schaffen, en ga ik voor wat eenvoudigers zonder RGB verlichting.
Nu heb ik deze vraag via google vaker voor bij zien komen,
maar aangezien ik een bak geld ga uitgeven wil ik het graag zeker weten:
Is deze pc met deze gekozen componenten geschikt om op zn kant geplaatst te worden?
De winkel dacht dat t niet kon.
Maar ze wisten niet zeker of dit zo is omdat de componenten hier niet tegen kunnen, of dat dat alleen zo is dat er geen pootjes oid aan de zijkant zitten van de behuizing.
Als dat het alleen is dan lijkt het mij prima, daar verzin ik wel wat voor.
Is hier een kenner die hier wat over kan zeggen?
Alvast bedankt!
Edit: N.a.v. reactie TMV hieronder mijn lijstje aangepast naar een net lijstje

[Voor 106% gewijzigd door AvdL1234 op 08-07-2020 15:14. Reden: Wensenlijstje aangepast, zie reactie TMV]