Hoi Tweakers,
Onlangs heb ik de oude gaming computer van m'n moeder overgenomen, gebouwd in 2014. Ik wil hem intensief gaan gebruiken voor het editen van films (met veel grafische effecten) in Premiere, andere Adobe programma's en voor Blender. Ik wil de pc stapsgewijs aanpassen, beginnend met een budget van 400,-. Ik dacht zelf aan deze volgorde: RAM opkrikken naar 32gb en het moederbord, zodat er (na weer sparen) een nieuwe GPU op past (bijvoorbeeld RX 5700 XT). Ik ben benieuwd of dit de meest logische stappen zijn om te zetten, en of de CPU ook aangepast moet worden voor compatibiliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken (Adobe Premiere, After Effects) en 3D-creation (Blender)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu 400,-, maar in de loop van de tijd wil ik er ongeveer 1000,- in steken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RAM, moederbord en videokaart. Opslag is voorlopig prima, omdat ik mijn projecten op wil slaan op een externe harde schijf (2tb). Zo kan ik makkelijk mijn projecten van huis naar school kan meenemen, om daar te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor een bepaald merk, maar ik dacht aan de volgende onderdelen: Radeon RX 5700XT, Crucial Standard 32GB DDR4 DIMM 2400 mhz en Asus ROG Strix B450-F
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Als dat kan met het huidige koelsysteem
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat de meest logische stappen zijn om te zetten zodat ik zonder al te veel horten en stoten aan het werk kan (als een film van drie minuten een uur moet renderen word ik niet blij). Ook ben ik benieuwd of dit alles compatibel is met mijn huidige processor.
Input wordt enorm gewaardeerd!
Onlangs heb ik de oude gaming computer van m'n moeder overgenomen, gebouwd in 2014. Ik wil hem intensief gaan gebruiken voor het editen van films (met veel grafische effecten) in Premiere, andere Adobe programma's en voor Blender. Ik wil de pc stapsgewijs aanpassen, beginnend met een budget van 400,-. Ik dacht zelf aan deze volgorde: RAM opkrikken naar 32gb en het moederbord, zodat er (na weer sparen) een nieuwe GPU op past (bijvoorbeeld RX 5700 XT). Ik ben benieuwd of dit de meest logische stappen zijn om te zetten, en of de CPU ook aangepast moet worden voor compatibiliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 452 | € 74,86 | € 74,86 |
1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2414H Zwart | € 435,30 | € 435,30 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 65,49 | € 65,49 |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,65 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken (Adobe Premiere, After Effects) en 3D-creation (Blender)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor nu 400,-, maar in de loop van de tijd wil ik er ongeveer 1000,- in steken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RAM, moederbord en videokaart. Opslag is voorlopig prima, omdat ik mijn projecten op wil slaan op een externe harde schijf (2tb). Zo kan ik makkelijk mijn projecten van huis naar school kan meenemen, om daar te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor een bepaald merk, maar ik dacht aan de volgende onderdelen: Radeon RX 5700XT, Crucial Standard 32GB DDR4 DIMM 2400 mhz en Asus ROG Strix B450-F
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Als dat kan met het huidige koelsysteem
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat de meest logische stappen zijn om te zetten zodat ik zonder al te veel horten en stoten aan het werk kan (als een film van drie minuten een uur moet renderen word ik niet blij). Ook ben ik benieuwd of dit alles compatibel is met mijn huidige processor.
Input wordt enorm gewaardeerd!