ADSL zonder ISRA punt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Per morgen ontvang ik de apparatuur van Tele2 om ADSL internet te hebben. Ik heb echter geen idee waar ik de modem aan kan sluiten. Ik heb nergens een ISDA punt gevonden in mijn nieuwe woning. Wel heb ik een zogenaamd Genexis Gigabit kastje hangen, wat volgens mij voor glasvezel is. Tevens is er een doos met een kabel voor, volgens mij, televisie. Een foto hiervan staat hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h742xEC1T1OwkcTnxIgNzm54enw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmyy1V0A9WtmPyou4jieJkCI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een foto van mijn meterkast toegevoegd, waar volgens mij geen ISDA punt op staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wcxtdCYWdSSD9nfv9agKLHcUzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GffEDxs7SXYBH7Tg8EvQvBRF.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen of ik ADSL toch kan aansluiten (het is volgens Tele2 hier wel leverbaar)? Hoe zou ik dit moeten doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Afgezien van het feit dat het een ISRA punt is zie ik hem ook zo snel niet op deze foto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor een ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) heb je een ISRA punt nodig. geen isDa....

Kort door de bocht: Je hebt een setje aan 'oud koper' (lees: telefonie) kabels nodig welke je huis in komen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 07-07-2020 20:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat is dat kapotte afgeknipte kabeltje dan op foto2, ergens rechts halverwege?

/edit: aangezien monteurs tegenwoordig gratis zijn; die komt toch gewoon mee met je apparatuur?

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2020 20:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:17:
En wat is dat kapotte afgeknipte kabeltje dan op foto2, ergens rechts halverwege?

/edit: aangezien monteurs tegenwoordig gratis zijn; die komt toch gewoon mee met je apparatuur?
méten = weten >:)

En gratis.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
De montage is zo'n 70 euro, dus dat voorkom ik het liefst. Deze kabels zitten verder in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw3TKb0GGdhAkPWia8-3oNd1pEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoYUHK3k8dqD2xle7JRrnGzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat lijkt er meer op, waar komen die draden/kabels vandaan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is een kapot ISRA punt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het vervelende is, nog afgezien of die laatste foto je ISRA is: officieel moet je daar met je vingers afblijven.

"Van de straat tot ISRA" is van KPN; als dat kapot is / niet aanwezig, zal je moeten overleggen met KPN om dat te laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:51
Is er nog een specifieke reden om in 2020 te kiezen voor adsl? Waarom niet direct voor glasvezel gekozen? Prijsverschil is volgens mij klein, en het is stukken sneller?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Die lopen de muur in. Heeft dit er iets mee te maken? Dit komt uit in de kast van de CV kete/wasmachine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMoq_glp6E41eb8WSBUg0LLLCAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQ1o94O3FSZz0ERHKTNGF3Je.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m44cS1Rp67HvfNWcySVElwOjOTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9MavM1iVbjLXNJLq4KBkHzr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Reden is vooral de prijs, voor ADSL. Als dat niet mogelijk is, kan ik dan via dat Genexis kastje makkelijk glasvezel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:50:
Reden is vooral de prijs, voor ADSL. Als dat niet mogelijk is, kan ik dan via dat Genexis kastje makkelijk glasvezel krijgen?
Neem toch aan dat je gewoon op een site als www.internetten.nl je gegevens hebt ingevuld om te kijken wat er te verkrijgen is?

Want ik zag op je foto's ook een kabel liggen; Ziggo / Caiway / andere kabelaar dus ook mogelijk?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:50:
Ja, heel gemakkelijk.

Maak nog eens wat meer duidelijkere foto's van de rechterkant van je meterkast. Ik heb het idee dat je de verkeerde kabels volgt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Inderdaad gechecked, ADSL was leverbaar. De kabels lopen hier naar boven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7g50DaplEIis90WF9oiRgP0BRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXskUWkuZS2KTKRyTtnCVZMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-UhfXuY6Z7b78dpk6zR1v3xdtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXDSdWwVFtcZ5ZGPoZa9zUhB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfVYy9p_rRUrnKKrjThmpXcq4Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZy2wZndOpQAIgCG2dprAtp7.jpg?f=fotoalbum_large

Het rode lijntje in de inkomende telefoonlijn, 2 lijnen, 1e (blauw/rood) 2e (oranje/wit)

Ik zie de gele aarddraad nog zitten van de KPN PTT van vroeger

[ Voor 6% gewijzigd door MichelJ op 07-07-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Michel, betekent dat dat het wel kan? Die kabel lijkt nog heel te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moeite doet voor DSL als je ook glas (en coax) hebt, maar OK.

Je kiest nu het oudste/slechtste medium van de drie die je beschikbaar hebt, en bovendien is je IS/RA niet in orde...

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 07-07-2020 21:09 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
denk het wel.

bij Tele2 reageert het modem direct als er signaal op staat.

woon je in een appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Compizfox schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:01:
Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moeite doet voor ADSL als je ook glas (en coax) hebt, maar OK...
sinds tele2 van T-Mobile is bieden ze geen glas meer aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Ik woon inderdaad in een appartement. Op de kabels staat Ptt telecom, dus dat zal inderdaad telefoon kabels zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
gebeurt vaak dat er een dikke kabel van beneden naar boven loopt en op elke verdieping een ader uit de kabel komt waar jouw verbinding over heen loopt. Maak eens een foto van het ISRA, (witte rechthoekig doosje aan de muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:03:
Ik woon inderdaad in een appartement. Op de kabels staat Ptt telecom, dus dat zal inderdaad telefoon kabels zijn
Hoeft geen "telefoon kabel" te zijn; het aantal aders kan/kon ook gewoon gebruikt worden voor "netwerken" alleen dan op een aanzienlijk lagere snelheid dan Gbit (zoals je normaal ziet tegenwoordig over Cat5e en RJ45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-05 16:16
MichelJ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:57:
[Afbeelding]

Het rode lijntje in de inkomende telefoonlijn, 2 lijnen, 1e (blauw/rood) 2e (oranje/wit)

Ik zie de gele aarddraad nog zitten van de KPN PTT van vroeger
correcte antwoord, maar for the love of lil' baby Jesus, vraag iets op glas aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Michel, zou die ISRA dan beneden zitten? Of bedoel je een ander kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
waar mijn rode lijn eindigt, met die stroken metaal erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Hier 'verdwijnt' de kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qLq7eVWWfVIAwQQo6WbI5bfhL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWHrcW4drYlecQwNzByiQiXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Awb6wMouo_Xkdn5DsiUqtgK8LDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PVaSImH8c4AgHdaC4kzEEgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:38

Sebazzz

3dp

Pak een multimeter en kijk of er nog spanning op staat. Zo ja, kabel volgen met bijvoorbeeld een trekveer, zo nee, dan is het een dode kabel. Lekker laten hangen en als voertuig gebruiken om gigabit ethernet door je huis te trekken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:30
Dit is dus je ISRA punt blijkbaar, alleen niet helemaal conform alle eisen.... Als het goed is staat op de blauwe en rode kabel signaal, of misschien op het tweede aderpaar. Hoogstwaarschijnlijk zijn alle overige kabels die hiermee verbonden zijn om op meerdere plekken in huis telefonie te hebben (vroegah).

Edit: die dikke grijze kabel op de foto ziet eruit als dezelfde kabel die je vaak in oudere huizen met een lasdop aansluiting hebt. Alleen heeft hier iemand zitten te beunen....

[ Voor 9% gewijzigd door FoxLenny op 07-07-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgDcUsAXuNSSzdSjFyDSERXZMUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFIJzDIjLon3w3HektwvQMxJ.jpg?f=fotoalbum_large

deze, dit is officieel je ISRA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben KPN monteur dus kan je een definitiever antwoord geven: je hebt hier een hoofdkabel die door de diverse appartementen loopt, per appartement wordt er afgetakt naar een ISRA. Dit moet je dus hebben, maar er moet zeker wel een nieuw ISRA op.

In de post hierboven, bij de rode pijl, dat is een oud type ISRA die ook nog eens de afdekkap mist. Zou vervangen moeten worden. Ik weet niet precies wat Tele2 monteurs doen, maar je hebt kans dat voorafgaand aan het bezoek van een Tele2 monteur er eest nog een KPN monteur komt voor een zogeheten "testen en labellen" opdracht. Die test dan of het signaal op de verbinding staat, of de verbinding goed meet en die monteur plaatst dan ook een nieuw ISRA.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2020 21:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Wildfire schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Ik ben KPN monteur dus kan je een definitiever antwoord geven: je hebt hier een hoofdkabel die door de diverse appartementen loopt, per appartement wordt er afgetakt naar een ISRA. Dit moet je dus hebben, maar er moet zeker wel een nieuw ISRA op.

In de post hierboven, bij de rode pijl, dat is een oud type ISRA die ook nog eens de afdekkap mist. Zou vervangen moeten worden. Ik weet niet precies wat Tele2 monteurs doen, maar je hebt kans dat voorafgaand aan het bezoek van een Tele2 monteur er eest nog een KPN monteur komt voor een zogeheten "testen en labellen" opdracht. Die test dan of het signaal op de verbinding staat, of de verbinding goed meet en die monteur plaatst dan ook een nieuw ISRA.
klopt maar mijn ervaring is zolang het adsl internet signaal werkt gaat KPN er geen nieuw kastje opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MichelJ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:17:

[...]

klopt maar mijn ervaring is zolang het adsl internet signaal werkt gaat KPN er geen nieuw kastje opzetten.
Alleen daarvoor zal KPN inderdaad niet komen, maar als er een 'testen en labellen' opdracht wordt aangemaakt door KPN namens Tele2 dan hoort de KPN monteur die dan komt een nieuw ISRA te plaatsen. Het is namelijk beleid bij KPN voor monteurs dat als we ergens komen en een oud ISRA zien, dat we die altijd vervangen.

Als ergens een KPN monteur komt, ongeacht waarvoor deze komt, als deze een oud type ISRA ziet dan moet deze vervangen worden. Tenzij er natuurlijk over glas geleverd wordt, dan hoeven we niets met het ISRA te doen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
als je het ISRA boven en onder weer netjes aansluit, dus van links naar rechts, rood, blauw, gele ader, oranje wit, dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
het probleem is dat glas begint met abonnementen vanaf 50 Mb, wanneer klanten 20 Mb of lager willen wordt dit vaak nog gerealiseerd over de ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Maar waar zou ik in dit geval het op aansluiten? Ik zie alleen wat kabeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoVRfwMwKv94lK9J5Hg3xjkPmb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIEYK1GfCWze1xaLapwZcyN6.jpg?f=fotoalbum_large

onderkant is inkomende kant, bovenkant sluit je het modem aan. Zoals op foto zo hoort het te zitten.

dan is van links naar recht tellend:

1-2 aanluiting 1 of zoals ze bij kpn zeggen dikaderpaar 1

4-5 aanluiting 2 of zoals ze bij kpn zeggen dikaderpaar 2

3 is de aardedraad, dit was vroeger nodig bij de oude draaischijf telefoon.

vaak is aderpaar 1 de aansluiting, rood/blauw.
jammer is dat je het met een multimeter niet kan meten.

[ Voor 6% gewijzigd door MichelJ op 07-07-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:49
FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:25:
Maar waar zou ik in dit geval het op aansluiten? Ik zie alleen wat kabeltjes
Volgens mij is het redelijk simpel. Je krijgt straks een modem waarin een standaard telefoonkabel (RJ11) moet worden aangesloten. Dat zijn 4 kabeltjes, waarvan je er minimaal 2 nodig heb voor het langzaamste adsl signaal en 4 voor de maximale snelheid.
Uit die dikke kabel komt je telefonie aansluiting, dus die moet je volgen. Die dunnere kabel die daaruit komt strip je aan het einde. Daar zouden als je mazzel heb 4 kabel moeten zitten. Die zou je netjes kunnen aansluiten op een kastje waar je vervolgens een RJ11 kabel in kan prikken.
Zie kabel prik je dan in je modem en je bent klaar.
Voor de volgorde van de kleuren moet je even googlen.
Zie dit topic voor meer info:
https://www.klusidee.nl/F...-kabels-aansluiten.96695/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
En wat voor kastje is er dan nodig? Heel erg bedankt alvast voor de hulp allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:39:
heb alleen internet of ook tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Ook tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:39:
Stel: Ik bén van KPN en moet in jouw huis komen waar dat rood-blauwe aderpaar heen gaat én ik zou dat aderpaar ergens op een wijkcentrale aan moeten gaan sluiten als ISRA .... Zou ik dan willen weten HOE dat aderpaar jouw huis binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11
Ik snap niet waarom tele2 niet op glas geleverd heeft, dat kunnen ze gewoon.

Edit: gewoon modem op de rode en blauwe draad prikken, als er een signaal op staat komt de modem wel online, dat zie je aan de lampjes.

De orange en groene hoef je niet aan te sluiten want Tele2 doet niet aan pairbonding bij consumenten.

[ Voor 176% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2020 21:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Will_M schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Stel: Ik bén van KPN en moet in jouw huis komen waar dat rood-blauwe aderpaar heen gaat én ik zou dat aderpaar ergens op een wijkcentrale aan moeten gaan sluiten als ISRA .... Zou ik dan willen weten HOE dat aderpaar jouw huis binnen komt?
KPN zet een tracer op het ISRA op aderpaar 1 en dan meet de juiste kabel in de wijk centrale en sluit deze dan aan zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MichelJ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:51:
[...]

KPN zet een tracer op het ISRA op aderpaar 1 en dan meet de juiste kabel in de wijk centrale en sluit deze dan aan zoals het hoort.
Klopt: maar dan moeten er wel genoeg vrije aansluitingen in die 'wijk' zijn. METEN!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Will_M schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Het magische woord canvas gebruiken ze, en ze kunnen met een tracer meten en ze kunnen het ook doormiddel van een kortsluiting maken zien welke het is.

Maar 9 vd 10x dat het misgaat en geen prik op de kabel staat is omdat er geen kruisdraad is geplaatst in de straatkast of bij ADSL in de wijkcentrale, maar ik vermoed dat het hier gewoon om VDSL gaat.

In canvas staat vaak ook wel waar de ISRA zich bevind in het gebouw, meestal meterkast en soms in de woonkamer en hele oude gebouwen bij de watermeter of de kelder.

(Een gebouw kan ook meerdere ISRA punten hebben, dat kan je ook navragen, zo heeft mijn woning ook 2 ISRA punten).

[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@FelixForte Weet je 100% zeker dat Tele2 toch niet op de glasvezel heeft geleverd?
Dat Genixis kastje dus even op stroom zetten (230v), als het lampje "glas" gaat branden zit daar het signaal op, je sluit de tele2 modem daarop aan via de WAN poort met een netwerkkabel (niet de DSL poort erin drukken).

Als een adres glasvezel heeft, wat bij jouw het geval is zullen ze vrijwel altijd daarop leveren en de telefoonlijn links laten liggen.

Ze leveren ook gewoon op de glasvezel trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:10
mr_evil08 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:03:
@FelixForte Weet je 100% zeker dat Tele2 toch niet op de glasvezel heeft geleverd?
Dat Genixis kastje dus even op stroom zetten (230v), als het lampje "glas" gaat branden zit daar het signaal op, je sluit de tele2 modem daarop aan via de WAN poort met een netwerkkabel (niet de DSL poort erin drukken).

Als een adres glasvezel heeft, wat bij jouw het geval is zullen ze vrijwel altijd daarop leveren en de telefoonlijn links laten liggen.

Ze leveren ook gewoon op de glasvezel trouwens.
Tele2 levert alleen nog maar max adsl2 tot 20mbit. Voor alles andere sturen ze door naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gjtm schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Tele2 levert alleen nog maar max adsl2 tot 20mbit. Voor alles andere sturen ze door naar T-Mobile.
Dat zou je dus eigenlijk gewoon 'Dark-Fiber' kunnen noemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
gjtm schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Oke, dat is dus gewijzigd 3 jaar geleden had ik nog glas van Tele2.
Edit: postcodecheck gedaan en idd er staat nu t-mobile bij maar het kleine pakket 20mbit is niet meer mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
mr_evil08 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Oke, dat is dus gewijzigd 3 jaar geleden had ik nog glas van Tele2.
anders moeten ze voor 2 providers WBA afnemen bij KPN voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Helder, ik denk dat ik hem begrijp! Zo'n aansluitdoos, heeft een lokale zaak dat (Gamma, Praxis, Karwei)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:12:
Helder, ik denk dat ik hem begrijp! Zo'n aansluitdoos, heeft een lokale zaak dat (Gamma, Praxis, Karwei)?
Ik vind dit maar vreemd verhaal, als je een lijn aanvraagt zorgt de provider ervoor dat je het kan aansluiten op meerdere type ISRA punten, ik had er toen ook een appart doosje bij dat je hem op kaal koper kon aansluiten.

Wat zeggen ze als je ze belt?

Antwoord op je vraag: Ja de bouwmarkten hebben het, maar dat moet niet nodig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Tele2 zegt in de handleiding dat ze deze er niet bijleveren. Erg raar inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:21:
En dus mag KPN 't gratis op komen lossen door de rode en blauwe koper-kabels opnieuw te gaan verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:10
FelixForte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:21:
Tja, het is de prijsvechter onder de prijsvechters.

Vraag is bij de buren/kennissen, elke andere provider levert die dingen met het installatiepakket mee, maar ze worden nauwelijks gebruikt, grote kans dat iemand het nog in zo'n installatiepakketdoos heeft liggen. (mits ze het bewaard hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MichelJ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Waarom zouden we dat doen? Van elk adres dat een ISRA heeft is bij KPN bekend waar in de kabelverdeler deze uitkomt. Als de verbinding rechtstreeks naar de hoofdverdeler gaat, hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Toen ik vorig jaar van Telfort VSDL naar T-Mobile VSDL overstapte, kreeg ik al heel snel een brief van T-Mobile dat eerste de KPN langs zou komen om het ISRA punt door te meten.... ik had nergens om gevraagd....
De KPN monteur kwam en heeft het doosje van 37 jaren jong verwijderd, de draadjes schoon gemaakt en een inbouw doos erop gezet met 2 UTP aansluitingen (RJ11), waarvan er 1 naar mijn modem loopt. De anders gebruiken we niet want we hebben onze phone naar VOIP van T-Mobile over laten zetten.

Super ongevraagde actie van T-Mobile.
Zonder kosten onzerzijds, wellicht overbodig om te melden.. toch ff gedaan...

Zo kan het dus ook gaan.
We hebben nu een 100/30 Mbps abbo, die snelheid hadden we wrs niet met die oude aansluitingen gehaald.

Situatie: Doorzon gezinswoning uit '81.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 07-07-2020 22:49 . Reden: Zonder kosten onzerzijds, wellicht overbodig om te melden.. toch ff gedaan... ]

Pagina: 1