Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik alle geluk van de wereld om te kunnen en mogen kiezen uit twee banen. Nu heb ik alleen keuze stress en weet totaal niet wat ik moet doen.

Baan 1 is werk waar ik mee bekend ben. 15 minuten van huis. Ik heb 4 directe collega’s (mannen) en kan zelfstandig mijn werk uitvoeren wat ik erg belangrijk vind. Nadeel is dat de functie onzekerheid in mij naar boven brengt. Ik heb moeite met schrijven en dat komt in deze functie terug. Ik ben hier zelf eindverantwoordelijk voor mijn werk waardoor ik het altijd goed wil doen. Kwa kennis kan ik hier nog genoeg leren.

Baan 2 is een advies functie . 40 minuten van huis maar ook strenge regels mbt werktijden en dagen dat je werkt. Dit is minder flexibel. Ik kom in een groot team (voornamelijk vrouwen) terecht waarvan veel mensen in dezelfde leeftijdscategorie. Dit kan leuk worden maar juist door alle vrouwen zou die sfeer misschien ook om kunnen slaan. In deze functie kan ik me zowel kwa inhoud als presentatie nog ontwikkelen. Weet alleen niet zeker of een adviesfunctie is echt voor mij is. Ik denk het leuk te vinden maar kan er ook weer slecht tegen als het in de wind zou worden geslagen. Aan de andere kant minder verantwoordelijkheid voor product waardoor ik zelfverzekerder ben voor deze functie. Mondeling ben ik sterker dan schriftelijk.

Daarnaast weet ik van mezelf dat ik niet heel collegiaal ben ingesteld, even overleggen is prima maar niet met hele groepen kibbelen 🙈

Ik weet dat ik zelf zal moeten kiezen en vind het lastig om een van beide teleur te moeten stellen. Wie heeft nog een wijze raad voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Baan 1

En dan de tijd die je overhoudt qua reizen / flexibeler werktijden investeren in jezelf door je schriftelijke vaardigheden op te krikken? Les nemen ofzo?

Andersom; over heel baan 2 geef je eigenlijk alleen maar al je eigen twijfels weer nu.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De vraag is dan: wil je liever leden van je collega's en groeien in je functie, of wil je liever bij het bekendere blijven en meer groeien in sociale interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Keuzestress is één woord 😜

Als je twijfelt tussen twee dingen is het soms goed om kop of munt te gooien. Kop is keuze 1, munt is keuze 2. De uitslag is leidend.

Valt hij op b.v. kop, dan krijg je daar een bepaald gevoel bij (oh gelukkig, oh shit). Luister naar dat gevoel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJH schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:12:
Keuzestress is één woord 😜

Als je twijfelt tussen twee dingen is het soms goed om kop of munt te gooien. Kop is keuze 1, munt is keuze 2. De uitslag is leidend.

Valt hij op b.v. kop, dan krijg je daar een bepaald gevoel bij (oh gelukkig, oh shit). Luister naar dat gevoel 😉
Ik had zelf ook bedacht anders maar een muntje gooien.

Eerlijk. Ik had mijn zinnen op baan 1. Waarom? gewoon omdat het dichterbij zou zijn en baan 2 was een brief ‘we zien wel waar het strand’. Bij baan 2 heb ik twee super leuke gesprekken gehad, voelde heel erg fijn en zij gaven mij deze mensen mij heel veel zelfvertrouwen.

Baan 1 kreeg ik eerst geen reactie op. Na veel nadenken zag ik ook de leuke kanten van baan 2 en zie ik het mezelf wel doen.

Nu uiteindelijk heb ik 1 gesprek bij baan 1 gehad en zij waren meteen enthousiast. Om mij heen hoor ik nu veel verhalen over het feit dat er een angstcultuur zou zijn waardoor ik heel erg aan het twijfelen ben gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met alle respect, ik snap dat het hier nieuw & anoniem is maar waarom ga je dit soort keuzes niet met je (intieme) vrienden en familie bespreken?

Wij kennen jou nu net een kwartier? Oftewel, niet. Geen idee of je angsthaas bent, terugpraat, whatever kan doen op kantoor? Als het goed gaat. Of fout.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Spring eens in het diepe. In het ondiepe springen gaat pijn doen.

Waarom voor het makkelijkste kiezen? Waarom wil je niet met een club dames werken? Een gemengd team kan soms beter werken dan een team wat uit één geslacht bestaat.

En collegialiteit heeft niks te maken met "met hele groepen babbelen". Het heeft te maken met hoe je jouw deel van het proces voor elkaar hebt, hoe je een ander vooruit probeert te brengen wanneer je ziet dat er mogelijkheden liggen voor jou of voor de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Met alle respect, ik snap dat het hier nieuw & anoniem is maar waarom ga je dit soort keuzes niet met je (intieme) vrienden en familie bespreken?

Wij kennen jou nu net een kwartier? Oftewel, niet. Geen idee of je angsthaas bent, terugpraat, whatever kan doen op kantoor? Als het goed gaat. Of fout.
Familie en aantal collega’s (die zijn met name allemaal iets ouder) hebben al een keuze gemaakt. Wat zij zeggen 7/8 jaar geleden was het in het nieuws dus zou er nooit naar toe gaan.

Juist doordat jullie me persoonlijk niet kennen is het wellicht makkelijker om er iets over te zeggen. Bij een ander (zonder dat je alle emoties kent) is het makkelijker zakelijk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:20
Ook een adviesfunctie lijkt mij veel schrijven, dus dat maakt niet uit tussen beide. Dus dan moet je de aanbiedingen af gaan wegen, maar ook kijken waar je je prettig bij voelt.
Pagina: 1