aankoopadvies vervangende batterij laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:16

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Ik zoek een?
Vervangende accu voor mijn oude Sony Vaio SVS1513C5E. De laptop is enkele jaren geleden al opgefrist met een ssd, maar de originele accu is na ruim 7 jaar nu ook toe aan vervanging.

Wat is je budget?
Oorspronkelijk kostten de originele accu’s een tientje of 8. Veel meer is de laptop ook niet meer waard, dus minder is beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een originele maar die kan ik nergens meer vinden. Geen ervaring met 123accu of viadennis. Eigenlijk überhaupt geen ervaring met accu’s, maar iets teveel brandverhalen gelezen om nog voor een wokkietokkie merk te durven gaan. Graag kwaliteit dus en dat mag best een paar tientjes meer kosten dan via ali.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek eigenlijk vooral merkervaring. Het precieze type accu zoek ik er dan zelf wel bij. Wat zijn kwalitatief goede accu’s die niet zomaar affikken en die aan de beloofde specs (blijven) voldoen?

Beste antwoord (via JME op 09-07-2020 12:06)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41
Al krijg je hier één, drie of vijf reacties over een merk. Dat zegt nog niks. Ook originele accu's kan er een slechte tussen zitten. Dus als één iemand met een originele accu (1 uit 1.000.000) slechte ervaring heeft, is daarmee een originele slecht?

Wil je minder risico lopen met een kloon? Ga dan naar een winkel waar je vertrouwen in hebt en kan aankloppen als je toch problemen krijgt.
123accu is van 123inkt en bij mij een al jaren bekend adres voor inktcardridges.
Replacedirect is ook een partij die al langer op deze markt actief is.

Via sony kom je bij EET Europarts uit. Dat is de officiel geautoriseerde dealer van onderdelen, maar die heeft alleen nog de extra accu die je onder de laptop kan plaatsen.Dus origineel/officiële weg is het niet meer te krijgen. wat ook wel logisch is na zeven jaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:28
1e hit op Google niet originele voor 45 euro bij 2 zaken. Waarom meer betalen voor een laptop van 7+ jaar oud? Sony Vaio’s worden nu eenmaal al een tijdje niet meer verkocht in Europa. Een originele vinden wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Duh, klonen kan ik zelf ook wel vinden. Google ken ik. Het gaat me om ervaringen met de accumerken. Zoals ik al schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:26
Geen enkel merk blijft aan specs voldoen?
Wat heb je zelf al van te voren gedaan, behalve djarune onderuit halen.

Over algemeen geld dat je goedkoopst bent met Chinese accu's, en beste bent met Europese. Als je namelijk in een Nederlandse winkel een accu koopt zit er meteen de garantie op, dat geld niet voor wat je uit China haalt. Natuurlijk komen de accu's van Nederlandse winkels ook uit China...

Conrad is voorbeeld van winkel die dit soort spullen levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Het spijt me als ik de indruk heb gewekt dat ik iemand onderuit wilde halen. Ik ben op zoek naar ervaring met alternatieve accu’s. Als reactie kreeg ik een Google link naar zo’n accu, maar ik vroeg om ervaringen. Dat is alles wat ik dacht aan te geven.
Maar goed, als dit zo’n topic wordt dan gooi hem bij voorbaat maar op slot.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41
Al krijg je hier één, drie of vijf reacties over een merk. Dat zegt nog niks. Ook originele accu's kan er een slechte tussen zitten. Dus als één iemand met een originele accu (1 uit 1.000.000) slechte ervaring heeft, is daarmee een originele slecht?

Wil je minder risico lopen met een kloon? Ga dan naar een winkel waar je vertrouwen in hebt en kan aankloppen als je toch problemen krijgt.
123accu is van 123inkt en bij mij een al jaren bekend adres voor inktcardridges.
Replacedirect is ook een partij die al langer op deze markt actief is.

Via sony kom je bij EET Europarts uit. Dat is de officiel geautoriseerde dealer van onderdelen, maar die heeft alleen nog de extra accu die je onder de laptop kan plaatsen.Dus origineel/officiële weg is het niet meer te krijgen. wat ook wel logisch is na zeven jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dankjewel. Dan denk ik dat ik mij heb vergist in het doel van dit subforum.
Pagina: 1