Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Tweakers,

Ik heb een vraag waar gek genoeg nog niemand mij antwoord op kan geven.
Zelfs de fabrikant zelf niet. (?)

Mijn vriendin heeft een week geleden mijn Asus Zenpad laten vallen, en deze heeft dit niet overleefd. Dit was, vooral voor zijn prijs, een hele fijne en snelle tablet. Deze heeft veel reisjes, saaie nachtdiensten e.d. meegemaakt. TIjd voor een nieuwe dus. De Zenpad kostte mij toen 188 euro, en wilde dus op deze prijscategorie verder zoeken.
Uiteindelijk kwam ik uit bij de Lenovo Tab M10.1.
Nu ben ik een gelukkige XBOX XSTREAM Beta Tester, dus dat was dan ook mijn eerste actie op de tablet. Dit werkte perfect! Tot ik uiteindelijk dezelfde avond nog ondervond hoe traag de tablet verder is,

Volgende dag terug naar BCC, en geruild voor een Samsung Tab A 10.
Deze was me een partijtje snel! Enige nadeel, de bluetooth module kon mijn Xbox controller niet aan. Voldoet niet aan mijn eisen, dus weer terug naar de BCC. De verkoper begon al te zweten.

Ja! Ik wist het nu zeker! 155 euro bijleggen, en naar huis met de Samsung S5e!
Totdat bleek dat daar dus geen 1 meer van leverbaar was. :/

Ik zei toen voor de grap "heb je geen 2 in 1 laptop waar ik heel blij van ga worden?"
Verbazend genoeg kreeg de verkoper mij heel warm bij een Lenovo IdeaPad C340.
Dus uiteindelijk ging ik met het merk waar ik eerst bloeddruk-verhogingen van kreeg, en 300 euro boven mijn budget terug naar de vrouw. Deze was natuurlijk not amused, maar aangezien zij de oorzaak was van de nieuwe aanschaf, kon ze lekker niks zeggen. :9

Nu komt-ie. Ik heb al lekker zitten XBoxen via de Companion App. Ook is de vrouw blij met de Candy Crush op XXXXXXL scherm. (in vergelijking met de telefoon).
Wil ik chrome installeren, MAG HET NIET!

Je raadt het al (aangezien het in de titel staat). WIndows 10 S

Nu vind ik de tablet functie heel fijn voor het dagelijkse gebruik, maar ik kom na 1 dag er al achter dat ik al snel programma's wil installeren buiten de store om. Ik ga er niet van uit dat ik bijvoorbeeld overwatch kan spelen op deze huis-tuin-keuken laptop, maar chrome moet toch minimaal aanwezig zijn. vooral omdat ik veel zaken via Google regel.

Nu luidt mijn vraag: als ik de S functie eraf haal, welke dus niet onomkeerbaar is, verlies ik dan mijn tablet-luxe. Werkt mijn touchscreen dan nog wel?
kan ik nogsteeds een rechter-muisklik uitvoeren door bijvoorbeeld mijn vinger op het scherm te houden.
Kan mijn vriendin nogsteeds angry-birds spelen met haar vinger?
Kortom: maak ik van mijn 2 in 1 laptop dan alleen nog een laptop zonder tablet-functie.

Ik heb mij ooit laten vertellen dat Windows 10 is geoptimaliseerd voor tablet-gebruik door middel van de grote knoppen enz.

Ik wil geen spijt hebben van mijn aankoop, of mijn de-installatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja, want dit werkt ook in laptops met Windows 10.
Natuurlijk heeft win 10s wel andere voordelen.

[ Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 07-07-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De S in Windows 10 S heeft niks te maken met het speciale gebruik voor tablets. Enkel dat je alleen de Store kan gebruiken. Alle bewegingen en tabletfuncties blijven gewoon werken.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 07-07-2020 19:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.laptopmag.com/articles/upgrade-from-windows-10-s ?

Of dat nog werkt, geen idee; Windows 10 S is, bot gezegd, inderdaad voor de onderkant van de computermarkt. Hierdoor "lijken" de machines nog redelijk te functioneren omdat er voornamelijk "zwaardere" functies van Windows 10 Home / Pro niet geinstalleerd zijn.

Zoals @99ruud99 aangeeft; dingen als touch blijven gewoon werken; de driver zal niet veranderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik weet niet of jij die mazzel ook hebt maar mjin Acer laptopje kon ik gratis updaten van de S naar een Pro versie. Kan alleen de engelstalige versie vinden hier maar bij mij stond indertijd "Upgrade your edition of Windows" in dat geval moet je niet naar de Store gaan maar de gratis update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem inderdaad gratis updaten in de store. Maar het is meer de vraag of dit wel verstandig is. En zodra ik dit doe, kijk ik meteen of ik mijn opstartritueel enz. Beperken en hem zo min mogelijk belasten.
Het is lastig uit te leggen waar ik bang voor ben. Ik wil eigenlijk precies hetzelfde als nu, maar dan zonder die stomme restrictie. Ik ben niet zo'n techie dus ik weet niet wat ik kan verwachten.

Jullie reageren trouwens wel heel snel. Nice! 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over het instellen / uitkleden / customizen van Windows 10 zijn lange / korte discussies gevoerd.

Als je daar (de afgelopen jaren) niks over gelezen of gehoord hebt: begin eens met jezelf een beetje inlezen. Je kan niet uitleggen waar je "bang" voor bent maar dan weten we ook niet of het "oplosbaar" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een herstelschijf gemaakt met Windows 10 S erop. Nu switchen, en kijken wat het op gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verbaasde mij in hoeverre dit geregeld werd. "wilt u de S functie uitschakelen?" En 1 klik later was ik er vanaf.
Wat me wel gelijk opvalt is dat Google Chrome trager is, en meer CPU gebruikt, dan Edge. Ook merk ik dat mijn computer over vrijwel de meeste taken de laptop blaast alsof hij zijn verjaardagstaart moet uitblazen.
Voor de grap Overwatch gedownload. Niet te doen op Low Graphics. En zodra we naar aangenamere graphics gaan, krijgt de laptop een hyperventilatie-aanval. Had ik wel verwacht. Maar je moet het toch minimaal getest hebben, voor je er wat van kunt vinden...
Ik kijk het nog een paar dagen aan. Gelukkig heb ik nog een herstelschijf, haha. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2020 02:46 ]

Pagina: 1