Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Duitse auto pas later invoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs. Jones
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2020
Hallo,

Ik heb een vraag, Ik heb een auto uit Duitsland in Nederland gekocht. Deze auto is nog niet ingevoerd. Momenteel rijd ik een auto van de zaak echter zijn de regels dat ik deze pas aan het einde van het jaar van de bijtelling halen. Kan ik de Duitse auto tegen het einde van het jaar laten invoeren? Ik wil de auto tot het einde van het jaar zonder kenteken in een stalling zetten. De (duitse) auto komt dus niet op de openbare weg, staat niet zichtbaar en afgesloten in een stalling. Kan/mag dit?

Andere vraag is: Welke verzekering heb ik dan nodig die ik kan afsluiten tot het einde van het jaar?

alvast dank voor een reactie.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt geen verzekering nodig als je de auto zonder kenteken op particulier terrein opslaat; je zal echter wel een verzekering moeten hebben op het pand waar je de auto opslaat zodat bij brand of andere calamiteiten de inhoud van het pand (dus ook de auto) vergoed wordt?

Het maakt toch (bijna) niks uit of je de auto in november of januari in NL op kenteken laat zetten? De rest-BPM (indien van toepassing) zal amper iets uitmaken op een paar maanden; het kan ook negatief uitpakken als in 2021 (waarschijnljik al terug te vinden) de uitstootregels strenger worden en je dus op je import-auto een hoger CO2-tarief moet afdragen?

Ongetwijfeld vertel ik zaken die al bekend zijn of ook in de brochure / offerte stonden toen je de auto betaalde in Nederland? Of is dit, ongenuanceerd gezegd, nogal een "hush hush" bedrijf en vertrouwen koper en verkoper elkaar op blauwe ogen en knaken?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs. Jones
Hallo,

Dank voor je reactie.
Omdat ik niet een auto van de zaak én een privéauto wil hebben stelde ik mijn vraag. Ik had de auto inmiddels gekocht. Later hoorde ik pas dat de zakelijke auto in de bijtelling moet blijven (regels van de belasting). Domme zet van mij dus. De gekochte auto wil ik graag zonder al te veel kosten bewaren tot medio december 2020, omdat ik tot die tijd niet in die auto ga rijden.Zonder kenteken betaal ik geen wegenbelasting. Ik vroeg me af of dit mag.

Dus jij zegt: geen autoverzekering maar wel een verzekering op het pand waar de auto opgeslagen staat. Weet jij dan ook welk soort verzekering?

Dank alvast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bel je eigen verzekeraar eens?

Ik weet niet vanaf hier of je een mooie garagebox hebt. Of de auto door het dak op je zolderkamer wil laten takelen. Of onder een zeiltje in de achtertuin. Daar zijn al 3 verschillende verzekeringen voor te bedenken.

Hou je er ook rekening mee dat een auto die, bijvoorbeeld, van 1 augustus tot 1 december stilstaat, nog best eens vloeistoffen kan lekken of, zelfs zonder defect, de ondergrond onherstelbaar kan vervuilen / vernielen?

Maar, de auto is nog niet in NL; waarom de wagen niet lekker in Duitsland laten staan en pas in december op tijdelijk kenteken naar de RDW rijden en in 1x alles afhandelen? Of ga je 1 augustus en 1 december 2x (zelf?) op pad met aanhanger / auto-ambulance / etc?
Later hoorde ik pas dat de zakelijke auto in de bijtelling moet blijven
Want? Ik ken jouw lease-contract niet maar volgens mij betaal je minder om de laatste 3 maanden van je contract af te kopen / auto terug te geven, dan dat je "gemiddeld" aan de fiscus afdraagt. Tenzij je natuurlijk een Tesla of goedkoop ander stekker-voertuig rijdt.

[Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2020 19:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:35

JdM

Gas?Gas!

Een optie om de kosten te drukken ten aanzien van verzekeren/belasting kan ook zijn dat je alsnog de auto laat keuren en hem vervolgens schorst. Dan kun je altijd op elk moment kiezen of je alsnog in die auto wil gaan rijden. Schorsen kost een paar tientjes per jaar. Voordeel is, dat je wel kunt schorsen voor de belasting, maar niet voor de verzekering denk ik, maar daar kan je verzekeringsmaatschappij vast iets zinnigs over zeggen.

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 13:11
Twee punten waar ik tegenaan ben gelopen. Je wilt verzekeren zonder kenteken maar met framenummer, is heel lastig als je geen klant bent.

Een loods / huis met inboedel of opstal verzekering, dekt vaak geen voertuigen. Dus goed opletten in de kleine letters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:25

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Staat de auto nu bij een handelaar/autobedrijf of een particulier in Duitsland.

Als het eerste is, bel die toko vraag of je hem daar kan stallen for the time being tegen een kleine vergoeding?

Of denk ik dan te simpel?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miljanair
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22-06 06:03
Ik denk dat het het gezeur niet waard is, zeker als je het vergelijkt met de zeer minimale besparing. Ik zou de auto in ieder geval gewoon op kenteken zetten, maakt het verzekeren al een stuk makkelijker. Je zou 'm inderdaad daarna kunnen schorsen maar dan bespaar je misschien een keer 200 euro wegenbelasting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
Toen ik een motor een ingevoerd heb ooit kon ik deze bij het strassenverkehrsamt uitschrijven, en daarna met deze papieren keuren en invoeren in NL. Dat zou je dus moeten doen, uitschrijven in Duitsland, en later dit jaar ga je dan invoeren. Schorsen kan pas na invoeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Mrs. Jones schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:24:
Omdat ik niet een auto van de zaak én een privéauto wil hebben stelde ik mijn vraag.
Waarom wil je niet een auto van de zaak én een privéauto hebben? Volgens mij heb je dit nu toch? Ben je niet gewoon op zoek naar de goedkoopste manier om tot het eind van het jaar een privéauto te stallen? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Mrs. Jones schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:00:
Hallo,

Ik heb een vraag, Ik heb een auto uit Duitsland in Nederland gekocht. Deze auto is nog niet ingevoerd. Momenteel rijd ik een auto van de zaak echter zijn de regels dat ik deze pas aan het einde van het jaar van de bijtelling halen. Kan ik de Duitse auto tegen het einde van het jaar laten invoeren? Ik wil de auto tot het einde van het jaar zonder kenteken in een stalling zetten. De (duitse) auto komt dus niet op de openbare weg, staat niet zichtbaar en afgesloten in een stalling. Kan/mag dit?

Andere vraag is: Welke verzekering heb ik dan nodig die ik kan afsluiten tot het einde van het jaar?

alvast dank voor een reactie.
je mag opslaan in je stalling wat je wilt, dus ook een auto zonder geldig kenteken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs. Jones
AGee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Waarom wil je niet een auto van de zaak én een privéauto hebben? Volgens mij heb je dit nu toch? Ben je niet gewoon op zoek naar de goedkoopste manier om tot het eind van het jaar een privéauto te stallen? :P
Dat klopt dus inderdaad wat jij zegt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mrs. Jones schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Nee, dat klopt dus niet want het is geen prive-auto als je geen kenteken erop zet (want dat wil je in je startpost). Dan is het dus "oud ijzer" en dat mag je opslaan zoals je wil...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Mrs. Jones schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:46:
[...]

In dat geval: Waarom dan niet gewoon invoeren, verzekeren en daarna direct kenteken schorsen. Kun je daarna zelfs de verzekering tijdelijk stopzetten, maar of dat verstandig is, is een andere discussie. Ik zie niet direct een reden waarom pas later 'officieel' zou importeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs. Jones
[/quote]
Ik ken jouw lease-contract niet maar volgens mij betaal je minder om de laatste 3 maanden van je contract af te kopen / auto terug te geven, dan dat je "gemiddeld" aan de fiscus afdraagt. Tenzij je natuurlijk een Tesla of goedkoop ander stekker-voertuig rijdt.
[/quote]

Dat afkopen is een goed idee, ga ik informeren of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:25
AGee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50:
[...]

In dat geval: Waarom dan niet gewoon invoeren, verzekeren en daarna direct kenteken schorsen. Kun je daarna zelfs de verzekering tijdelijk stopzetten, maar of dat verstandig is, is een andere discussie. Ik zie niet direct een reden waarom pas later 'officieel' zou importeren.
Verzekeren hoeft in dat geval niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Vinzz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Verzekeren hoeft in dat geval niet.
maar of dat verstandig is, is een andere discussie
O-) :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs. Jones
Dank nogmaals voor het meedenken en de adviezen. Ik ga de auto gewoon laten invoeren.
Beste keuze.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True