Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben van plan om een Carport in China te bestellen.

Het gaat om een Aluminium uitvoering met een afmeting van 5,5 x 3 mtr.

Deze wordt als bouwpakket geleverd en naar Rotterdam verscheept.

Van daaruit ga ik het pakket zelf ophalen.

Heeft iemand ervaringen met een bestelling van pakketten met een dergelijke pakketgrootte ?

Is het haalbaar en betrouwbaar ?

Uiteraard dien ik rekening te houden met invoerecht en BTW, maar dan nog is het interessant t.o.v. de prijs in Nederland.

B.v.d. Voor de reactie.
vr. Fortes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:58
Waarom denk je dat het mis gaat? Er worden ook auto's verscheept dus dan kunnen paar balken ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:08
Haalbaar vast wel, maar of het betrouwbaar is valt natuurlijk totaal niks over te zeggen zonder dat je überhaupt vermeldt waar (bij welk bedrijf) je het gaat bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 07-07-2020 18:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn auto kwam uit Japan met de boot maar voor garantie kon ik gelukkig in NL terecht.

Wat nou als je pakket thuis is en je mist 1 middenbalk en een zak bouten? Of je carport stort na 3 dagen spontaan in bovenop je auto / motor / vrouw? Waar is de garantie of aansprakelijkheid?

Andere vraag; is een carport in bepaalde gemeenten vergunningsvrij? Zo niet, is dat Chinese spul goedgekeurd als "constructie"?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2020 18:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
Allen dank voor reactie.

Hier zou het om gaan.

Als het instort heb ik iets fout gedaan met de montage, maar ik hoop dat de all-risk auto verzekering dan de schade aan de auto vergoed.

https://www.alibaba.com/p...tion-Car_60653118638.html

Als ik zo'n carport bij een Ned. bedrijf koop, komt ie dan ook niet uit china ?

Zien er vaak hetzelfde uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:08
Fortes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:54:
Allen dank voor reactie.

Hier zou het om gaan.

Als het instort heb ik iets fout gedaan met de montage, maar ik hoop dat de all-risk auto verzekering dan de schade aan de auto vergoed.

Zou goed kunnen dat een Nederlands bedrijf ook producten verkoopt die uit China kopen, maar 'uit China' zegt natuurlijk niks. Je hebt supergoede en superdure producten uit China, en je hebt het goedkoopste en gaarste spul uit China.

Het verschil is dat je als Nederlands bedrijf alleen producten mag verkopen die aan de Nederlandse eisen voldoen. Dus bijvoorbeeld x kilo kunnen dragen of x wind kunnen weerstaan.

Zoiets groots, wat boven je auto hangt, zou ik zelf nooit vertrouwen voor $200.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Fortes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:31:
Ik ben van plan om een Carport in China te bestellen.

Het gaat om een Aluminium uitvoering met een afmeting van 5,5 x 3 mtr.

Deze wordt als bouwpakket geleverd en naar Rotterdam verscheept.

Van daaruit ga ik het pakket zelf ophalen.

Heeft iemand ervaringen met een bestelling van pakketten met een dergelijke pakketgrootte ?

Is het haalbaar en betrouwbaar ?

Uiteraard dien ik rekening te houden met invoerecht en BTW, maar dan nog is het interessant t.o.v. de prijs in Nederland.

B.v.d. Voor de reactie.
vr. Fortes
toon volledige bericht
Ik ben een totale leek op het gebied van import en vroeg me af hoe dat in z'n werk gaat. :$
Ga je gewoon naar de APM terminals (of welk bedrijf dan ook) en trekken ze dan gewoon even een container open voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ligt eraan welke transporteur je laat inschakelen. Soms leveren ze het ook af aan huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Ik zie veel plaatjes, weinig specificaties.
Wat is de maximale sneeuwlast op dat ding?
Wat is de maximale windkracht? Berekend op druk én zuiging?
Welke norm voldoet het aan?
Dak lijkt een doek te zijn? Als het van dezelfde kwaliteit als de gemiddelde partytent is, dan is het bij windkracht 6 gedaan met de pret.

Als ik jouw autoverzekering was zou ik heel hard lachen als dit ding tot schade leidt. Een uitkering zou je bij mij wel kunnen vergeten: nalatigheid o.i.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Illusion op 07-07-2020 19:21 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 23:35
Het enige echte plaatje is de variant met palen op alle hoeken. Is dat wat jij ook wil?
Of ga je voor de zwevende variant waarvan ze zelf nog alleen maar wat 3D plaatjes hebben?

Welke krachten kan het geheel hebben? Hoe bevestig je het op de grond?

Ik zou het iig zeker niet aandurven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:05
Illusion schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:
Ik zie veel plaatjes, weinig specificaties.
Wat is de maximale sneeuwlast op dat ding?
Wat is de maximale windkracht? Berekend op druk én zuiging?
Welke norm voldoet het aan?
Dak lijkt een doek te zijn? Als het van dezelfde kwaliteit als de gemiddelde partytent is, dan is het bij windkracht 6 gedaan met de pret.

Als ik jouw autoverzekering was zou ik heel hard lachen als dit ding tot schade leidt. Een uitkering zou je bij mij wel kunnen vergeten: nalatigheid o.i.d.
Het dak is een Polycarbonaat plaat

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Het is niet voor niets een zonnescherm. Bedoelt voor in zomer om te beschermen tegen IV straling :)

Maar daar gaat dit topic niet over. De vraag is hoe het pakket aankomt: in 6 dozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Fortes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:54:
Allen dank voor reactie.

Hier zou het om gaan.

Als die instort door een slechte constructie gaat de verzekeraar het verhalen op de importeur ofwel degene die het in de europese unie op de markt heeft gebracht.

In dit geval ben je dat dus zelf. En als er dan wat gebeurt zullen ze ook bij jou aankloppen voor aansprakelijkheid.

Ik weet niet hoe groot het prijs verschil is met nederland maar bij importeren van dit soort producten komt meer kijken dan je denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jampot007 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Het dak is een Polycarbonaat plaat
En als aanvulling, een aantal antwoorden staan er gewoon in:
Item Name:China Factory supply Sun Protection Car Shelter Carport
Model Number: DMC62
Roof Material 10 years Bayer Polycarbonate sheet
Frame Material Aluminum alloy
Roof Feature Transparent or translucent with various color options
Frame Feature High impact and free maintenance
Protection UV Protection
Roof Color Option Clear/Blue/Light Grey/Dark Grey/Light Brown/Mat Brown
Frame Color Option Brown/White/Grey/Electrophoresis Champagne
Temperature Reduce
Protect car from direct sunlight, and cut off harmful UV rays to avoid car damages
Wind Load(km/h) 100
Snow Load(Cm) 30

Installation Two men Do-it-yourself project for your own carport
Cleaning Easy cleaning with water or rain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Vorkie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:27:
[...]

[...]
Er staan getallen ja. Maar zonder rapport met daarin toegpaste norm en veiligheidfactoren zegt dat niks.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wind Load(km/h) 100
Een beetje rukwind in NL komt daar mooi overheen.

Dag carport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
In ieder geval bedankt voor positieve aanvulling KRGT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:40

DataGhost

iPL dev

Let er inderdaad op dat het in November niet fout gaat: https://www.dumpert.nl/item/7944199_495f2f7f
Dan kan je het nog wel proberen te verhalen op je all-risk autoverzekering als dat ding op jouw auto valt, maar als 'ie rustig wegwaait en op een auto komt van iemand die alleen WA heeft, wat dan? Of tegen een persoon aan waait met zwaar letsel als gevolg? Volgens mij kan je voor 200 euro niet iets van het formaat carport krijgen wat sterk en veilig genoeg is voor alle weertypen die we hier in Nederland redelijkerwijs kunnen verwachten. En dan kan je nog wel zeggen dat het aan jouw montagevaardigheden gelegen zou hebben, maar als je het met gigantische bouten in de muur verankert zodat er tien ton aan kan hangen, wil dat nog niet zeggen dat het wellicht te dunne aluminium van de carport zelf niet gewoon afscheurt. Zitten je bouten nog wel in de muur maar is je carport toch weg.

Wil niet zeggen dat alles uit China direct ruk is, maar ik denk dat dit ding een beetje onderbemeten is. En inderdaad, als je *deze* carport bij een NL bedrijf koopt komt 'ie ook gewoon uit China maar dan is dat NL bedrijf in principe aansprakelijk, of hadden dat ding helemaal niet op de markt mogen brengen hier. De Jianling Landwind was ook zo'n succesverhaal, lekker goedkoop een SUV rijden die toch niet helemaal bij de standaarden hier aan bleek te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Vorkie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:27:
[...]

[...]
Eh jah, ik zou dat ding dus niet in de buurt van mijn auto/huis/fiets/vriendin willen hebben. Beetje wind in de herfst/winter en je carport en alles wat er bij in de buurt staat is pleitte. Hoop dat die niet door de ruit van de buren gaat. Zou een betere zoeken, al dan niet in Nederland.

Om je vraag te beantwoorden: komen wel grotere pakketten naar Nederland. Is dus zeker haalbaar en je carport zal vast aankomen. Aanhanger/busje huren en je kan het zo ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik heb het idee dat die enkele meer een sun protection roof is, dan een afdak. Dit heeft weinig met carport te maken zoals wij dit kennen in NL. In Australië, zie je deze veel, tegen de extreme zon daar. Tegen regen doet het niets, waait zo er onder door. Wind, tja, in Oz maar ook China hebben ze beste orkanen.

Die dubbele is wel een mooi carport geheel. Ik denk dat het sws wel meevalt met de constructie, ik zou het zelf zo willen proberen. Ik weet niet of ze er ook als serredak voor in je tuin, recht - niet gebogen? Dan moet er nog een zonwering op, die hebben ze vast ook wel.

Succes, laat je niet bangmaken zomaar. Voor 200 euro proberen waard en tijdens monteren zie je zelf gauw genoeg wat de kwaliteit is.

Over verscheping heb ik weinig ervaring, gewoon overleggen met de verkoper, die hebben dat al tig keer gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 07-07-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
Prijs is ook niet 200 $ zoals gesuggereerd wordt.

Gaat om ongeveer rond de 900 $ excl. transport.
Dat is geoffreerd op 280 $ af Rotterdam.

Funderinginstructie van de staanders gaat uit van 50 cm x 50 x 50 cm beton.

Maar in principe is qua risico een bestelling/levering van een carport hetzelfde als een dure Iphone of electrische fiets. Typegoedkeuring en gebruik ervan blijft voor eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fortes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:10:
een dure Iphone of electrische fiets. Typegoedkeuring en gebruik ervan blijft voor eigen risico.
Dan begrijp je het niet helemaal?

Een iPhone of een electrische fiets moet echt aan allerlei eisen voldoen. Zo mochten bepaalde Samsungs niet meer het vliegtuig in omdat ze konden ontbranden. Zo mag je met die China-stepjes ook niet in NL op straat. En ik kan nog wel 30 produkten noemen waarvoor je in half Europa per land een aparte vergunning voor moet aanvragen.

Voor een stapel alu & poly uit China geldt dat niet maar dan heb je dus mogeljik (nadruk) dus kans dat bij fouten / schade / letsel, je er zelf voor opdraait en niet de verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Fortes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:10:
Prijs is ook niet 200 $ zoals gesuggereerd wordt.

Gaat om ongeveer rond de 900 $ excl. transport.
Dat is geoffreerd op 280 $ af Rotterdam.

Funderinginstructie van de staanders gaat uit van 50 cm x 50 x 50 cm beton.

Maar in principe is qua risico een bestelling/levering van een carport hetzelfde als een dure Iphone of electrische fiets. Typegoedkeuring en gebruik ervan blijft voor eigen risico.
Typegoedkeuring, heeft alles altijd een typegoedkeuring nodig hier dan? Gezond verstand gebruiken en zelf beoordelen bij in elkaar zetten. Niemand die je wat doet. Zelf gemaakte carport - gelast, getimmerd - krijg je ook gewoon een vergunning voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
pennywiser schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Typegoedkeuring, heeft alles altijd een typegoedkeuring nodig hier dan? Gezond verstand gebruiken en zelf beoordelen bij in elkaar zetten. Niemand die je wat doet. Zelf gemaakte carport krijg je ook gewoon een vergunning voor.
Check voor de grap https://www.nvwa.nl eens om te kijken wat er allemaal moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:44
MAX3400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Dan begrijp je het niet helemaal?

Een iPhone of een electrische fiets moet echt aan allerlei eisen voldoen. Zo mochten bepaalde Samsungs niet meer het vliegtuig in omdat ze konden ontbranden. Zo mag je met die China-stepjes ook niet in NL op straat. En ik kan nog wel 30 produkten noemen waarvoor je in half Europa per land een aparte vergunning voor moet aanvragen.

Voor een stapel alu & poly uit China geldt dat niet maar dan heb je dus mogeljik (nadruk) dus kans dat bij fouten / schade / letsel, je er zelf voor opdraait en niet de verzekeringen.
hij begrijpt het prima. Maar voor de levering zelf maakt het niet of je nu een 1000 euro telefoon laat komen. of een 1000 euro carport. of een 1000 euro elektrische step. aankomen zal hij wel doen. Wat en hoe je dat later regelt met regelgeving is niet waar TS om vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
MAX3400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Dit klopt in theorie, maar geldt ook voor als jouw, langs de openbare weg geplaatste, net wat te goedkoop bij de Gamma gekochte schutting in iemands gezicht waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
In Nederland verkrijgbaar, maar 3 x zo duur.

Zal bouwbesluit opvragen om het risico uit te sluiten dat de gemeente daardoor niet toestaat om te plaatsen.

Want bij meldingsplicht zul je toch iets aan moeten leveren.

Een ieder bedankt voor de inbreng tot dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

MLLL

Palm Treo 650

Wel een spannend ding als de weerberichten windkracht 10 voorspellen of 15 cm sneeuw.
Kun je mooi met vrienden een pooltje maken of de carport het overleeft of niet _/-\o_
Pagina: 1