Problemen met KPN superwifi en Sonos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 13:15
Hoi allemaal, heb een paar maanden geleden een aantal KPN superwifi punten gekocht (KPN's eigen mesh systeem).

Werkt op zich goed (goede dekking door hele huis) maar heb nu wel problemen met Sonos. Muziek valt soms een paar seconden stil of loopt niet synchroon op verschillende boxen.

Afgelopen week dieptepunt; mijn sonos move speaker was niet meer te vinden binnen het Sonos systeem en ook opnieuw koppelen lukte niet meer ...

Daarnaast heeft mijn Sony Bravia android TV ook problemen met dit mesh systeem; de TV maakt constant verbinding maar stopt daarna ook meteen weer om vervolgens weer contact te maken ... kortom draadloos verbinden is niet meer mogelijk.

Zijn er hier mer mensen die deze problemen ondervinden? En misschien ook hebben opgelost? Het KPN forum helpt mij niet echt verder en ook Sonos is niet echt duidelijk hoe dit probleem om te lossen.

Heb ondertussen de wifi punten weer losgekoppeld maar 300 euro handel zo in de schuur kieperen is ook weer een dingetje ... ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:09
Toevallig 1 of meerdere Sonos boxen bedraad aangesloten en van die boxen de wifi aangelaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
Nope, alles is draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:22
Sonos bridge nog ergens zitten, ofwel maak je nog gebruik van Sonosnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
Nee, ik maak geen gebruik van Sonos bridge, gewoon via wifi rechtstreeks op router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sonos gebruikt netwerkstandaarden uit 1995 en kan dus niet omgaan met mesh

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:59

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik heb niet de problemen die jij hebt, maar mijn Superwifi-punten (drie stuks) staan in een doos in de meterkast te wachten tot ik ze bij de KPN-winkel door de ruiten naar binnen kan gooien in de gelegenheid ben om ze in te ruilen bij de KPN-winkel en mijn geld terug krijg. Ik ben er namelijk helemaal klaar mee.

Bij mij verliezen ze steevast om de twee weken de configuratie. Je kunt er serieus de klok op gelijk zetten. Het begint met de LED van het primaire punt (dat je als eerste hebt gekoppeld en ook altijd bedraad aan je EB hangt) die rood gaat branden. De andere twee boxen geven dan eerst een oranje LED ("geen verbinding met primaire punt") en vervolgens springen zij ook in storing (rode LED).

Herstarten helpt niet, terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Een paar uur van de stroom en dan een voor een weer kennis laten maken met de Experia-box is het enige dat helpt. Dan draait het zwikkie weer twee weken.

Ik heb al geprobeerd om een ander Superwifi-punt de primaire te maken. Ook geprobeerd om slechts één punt bedraad aan te sluiten (standaard heb ik op de begane grond en eerste etage een SW-punt bedraad en op zolder een punt draadloos staan), maar ook dat helpt niet.

Ik heb nu sinds 15 april KPN als provider en dus drie van die Superwifi-punten, maar blij ben ik niet.
Geen idee wat de oorzaak is; de Experiabox is het niet (die is al omgeruild van een EB10A naar een EB10) en de bekabeling ook niet (getest en zelfs voor de zekerheid vervangen).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:40:
Ik heb niet de problemen die jij hebt, maar mijn Superwifi-punten (drie stuks) staan in een doos in de meterkast te wachten tot ik ze bij de KPN-winkel door de ruiten naar binnen kan gooien in de gelegenheid ben om ze in te ruilen bij de KPN-winkel en mijn geld terug krijg.
Nou dan wens ik je heel veel succes, want ik kreeg als reactie "de terugbreng termijn van 30 dagen is verstreken dus helaas kunnen we de producten niet meer terug nemen ... fijne dag verder".

Had trouwens ook het probleem wat jij omschrijft ... niet klokslag elke twee weken maar met enige regelmaat viel inderdaad de boel uit. Echt bizar dat dit zo verkocht wordt onder de naam superwifi
Pagina: 1