Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Betaling app abonnement storneren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-06 12:23
Mijn dochter heeft zich per ongeluk geabonneerd op een dienst die ze via een app uit de appstore heeft gedownload. Normaliter verwijder ik alle betalingsopties direct op welk device dan ook. Echter ongelukkigerwijs was op haar telefoon nog mijn Paypal account gelinked.

het smerige van de app is dat hij gratis te downloaden is, maar zodra je hem opent krijg je gelijk een popup met abonnementsvormen. Ze heeft daar iets van aangetikt en nu lijkt het erop dat ik aan een abonnement vast zit. De eerste afschrijving via Paypal is 33 euro en er gaan er nog meer volgen ben ik bang voor.

Het gaat over de app "Better Me"
https://apps.apple.com/us...workout-diet/id1264546236

Via de apple site kan ik geen geld terugvragen, want de app zelf is gratis in de app store verkrijgbaar.
Ik heb een mail gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, maar ben bang dat dit een zeer bewuste manier van geld aftroggelen is.

Via Paypal zou ik ook geld moeten kunnen terugvragen, maar heb daar geen ervaring mee of dat ook lukt.

Mijn paypal account kan ik niet van de telfoon verwijderen, want er is nu een actief abonnement aan gekoppeld. :?

Iemand ervaring hiermee ?
Tips om hier vanaf te komen en m'n geld terug te krijgen zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Je kunt in de iTunes store/Apple ID abbonementen bekijken.

Paypal doet apple toch helemaal niet aan?
Anders kun je gewoon bij paypal zelf de machtigingen intrekken of de betaling terugvorderenz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt via Apple een terugbetaling aanvragen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
De app zelf is gratis, zodra ik via die link de terugbetaling wil aanvragen, wordt ik doorverwezen naar de website van de ontwikkelaar.

Op die site is verder niets te vinden over een terugbetaling, die link gaat naar: https://betterme.tips/contact-us.html

Daar een mail naartoe gestuurd en vervolgens een automatische email ontvangen waarin wordt gemeld dat het vanwege corona erg druk is.

[Voor 21% gewijzigd door Piet400 op 07-07-2020 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:51
Praten met Paypal dus. Je kan daar ook abonnementen afsluiten, dus loop even de tabjes af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:09
Als het een recurring payment is kun je die gewoon in paypal stopzetten idd. Je kunt ook de al gedane betaling disputen maar in principe is die natuurlijk gewoon legit. Weet dus niet wat je kansen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Piet400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:54:
De app zelf is gratis, zodra ik via die link de terugbetaling wil aanvragen, wordt ik doorverwezen naar de website van de ontwikkelaar.

[Afbeelding]

Op die site is verder niets te vinden over een terugbetaling, die link gaat naar: https://betterme.tips/contact-us.html

Daar een mail naartoe gestuurd en vervolgens een automatische email ontvangen waarin wordt gemeld dat het vanwege corona erg druk is.
De optie "App werkt niet zoals verwacht" is inderdaad meer bedoeld als "er zit een bug in het programma", en is meer een probleem van de ontwikkelaar, en niet iets wat Apple kan/wil oplossen. In jouw geval doet de App prima, maar kreeg je een abonnement wat je niet wilde.

Er is ook een tabje 'Subscriptions', en daar heb je wel de optie voor aanvragen van een terugbetaling (met een reden).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
Er zijn geen andere keuzes dan deze twee:

- Installeren of downloaden van apps werkt niet
- App werkt niet of gedraagt zich niet zoals verwacht.

[Voor 136% gewijzigd door Piet400 op 07-07-2020 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Piet400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:07:
Er zijn geen andere keuzes dan deze twee:

- Installeren of downloaden van apps werkt niet
- App werkt niet of gedraagt zich niet zoals verwacht.
Ik krijg die opties niet te zien bij 'Subscriptions', wel de optie voor het aanvragen van een 'refund':

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

In het instellingen menu van het apparaat kan je onder iCloud > Abonnementen het abonnement opzeggen.

De volgende stap is dan eventueel Paypal. Of je verlies pakken natuurlijk maar Paypal is nog wel de moeite waard, nee heb je toch al.
Daedalus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Ik krijg die opties niet te zien bij 'Subscriptions', wel de optie voor het aanvragen van een 'refund':
[Afbeelding]
Wat ze overigens niet doen. Als je dit invult en op de knop drukt krijg je een melding dat je akkoord bent gegaan aan het begin van het abonnement.

Althans dat had ik laatst toen ik een abonnement wilde terug vragen (binnen 1 uur).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
Kennelijk wordt het gebruik van deze app niet als subscription gezien.
Als ik op subscriptions klik krijg ik een lege pagina te zien.

Waarschijnlijk omdat het geen subscription van de App zelf is, maar achteraf na het starten van de App wordt pas een subscription geactiveerd.

Wat mij betreft zijn dit gewoon malafide praktijken en zou Apple hier iets aan moeten doen. (app uit store verwijderen bijvoorbeeld).

Zal kijken of ik ergens bij Apple een bezwaar kan indienen.

Hoe werkt dat overigens met het verwijderen van een betaaloptie op de telefoon ?
Aangezien het een abonnement is die per kwartaal wordt betaald kan ik deze betaaloptie niet verwijderen.
Dus zou ik nog een jaar moeten wachten voordat dit mogelijk is.

Dan moet ik maar hopen dat m'n dochter geen aankopen meer doet. :|

[Voor 51% gewijzigd door Piet400 op 07-07-2020 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:45
Piet400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:31:
Kennelijk wordt het gebruik van deze app niet als subscription gezien.
Als ik op subscriptions klik krijg ik een lege pagina te zien.

Waarschijnlijk omdat het geen subscription van de App zelf is, maar achteraf na het starten van de App wordt pas een subscription geactiveerd.
Volgens mij gewoon een normale subscription.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400

Niks te zien

[Voor 32% gewijzigd door Piet400 op 07-07-2020 19:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Je hebt waarschijnlijk de berichtjes van @DiedX en @mcDavid over het hoofd gezien. Je moet bij Paypal het abonnement stopzetten, log daar eens in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
Ik heb een geschil geopend bij Paypal, maar weet niet of dat dan ook resulteert in de beeindiging van een abonnement of dat ze alleen een refund doen van deze storting.

In het 2e geval ben ik alsnog 9 maanden zoet om elk kwartaal een geschil te openen. Weet niet hoe ik het abonnement kan stoppen. (wel al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, maar daar heb ik weinig vertrouwen in)

Kan ik op één of andere manier de paypal koppeling uit de telefoon krijgen ?

[Voor 26% gewijzigd door Piet400 op 07-07-2020 20:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:59
Piet400 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:12:
Ik heb een geschil geopend bij Paypal, maar weet niet of dat dan ook resulteert in de beeindiging van een abonnement of dat ze alleen een refund doen van deze storting.

In het 2e geval ben ik alsnog 9 maanden zoet om elk kwartaal een geschil te openen. Weet niet hoe ik het abonnement kan stoppen. (wel al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, maar daar heb ik weinig vertrouwen in)

[Afbeelding]

Kan ik op één of andere manier de paypal koppeling uit de telefoon krijgen ?
Je moet het abonnement van de app bij PayPal zelf kunnen stoppen. Staat volgens mij bij instellingen -> betalingen -> automatische betalingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400

Gevonden, helaas werkt het niet :(

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-06 19:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Die 33 euro is geen terugkerend abonnement, dat is een eenmalige aankoop om 3 maanden gebruik te maken van de dienst. Daarom kom je die niet tegen in je subscriptions of PayPal-abonnementen.

De kans dat je die kosten terug krijgt zijn maar heel klein. Je moet bij een dergelijke aankoop namelijk ook aangeven dat je snapt dat die kosten niet terug te krijgen zijn omdat je direct gebruik kunt maken van hun dienst.

Daar is verder weinig malafide aan. Dit is wat bij heel veel apps een optie is, waar bij aankoop voor wordt gewaarschuwd en waar je dochter nu toch waarschijnlijk 3 maanden aan vast zit (tenzij de ontwikkelaar over zijn hart wil strijken natuurlijk) zonder dat het daarna automatisch verlengd.

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Je kan prima managen welke apps je kinderen mogen installeren lees toestemming vragen aan jou werkt perfect. Dus misschien niet zo handig papa!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:32
Maak een "iCloud Family" aan en zet de instellingen zo dat jij als gezinshoofd een aankoop moet goedkeuren.
Dan gaan de betalingen van jouw betaalmethode af indien het gezinshoofd het goedkeurt, het "kind" in de iCloud Family kan dan zelf dus geen betaalde apps meer kopen of in-app aankopen doen.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoe oud is je dochter?

Als ze nog minderjarig is, kun je bij Apple aangeven dat de koop zonder jouw toestemming als ouder is gedaan.

Apple doet dan niet moeilijk is mijn ervaring.

Edit:
offtopic:
De naam van je dochter is te zien op één van de screenshots. Geen idee of je dat bezwaarlijk vindt, maar ik meld het voor alle zekerheid even.

[Voor 32% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-07-2020 15:04]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

• Piet400
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:03:
Hoe oud is je dochter?

Als ze nog minderjarig is, kun je bij Apple aangeven dat de koop zonder jouw toestemming als ouder is gedaan.

Apple doet dan niet moeilijk is mijn ervaring.

Edit:
offtopic:
De naam van je dochter is te zien op één van de screenshots. Geen idee of je dat bezwaarlijk vindt, maar ik meld het voor alle zekerheid even.
Bedankt voor de info.
Mijn dochter is inderdaad minderjarig.
Het probleem is wellicht dat de app in de app store van Apple gratis is.
Nadat hij is geinstalleerd en hem opend, komt er direct een popup waarin je een abonnement (moet) afsluiten.

Het ergste is nog dat ze deze popup met een kruisje heeft afgesloten en het abonnement toch is afgesloten.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 21:25
@Piet400 wat ik me afvraag. Hoe kan jouw dochter met jouw PayPal account een abonnement afsluiten? Hoe komt ze aan jouw inloggegevens?

• Piet400
Neyluzz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:28:
@Piet400 wat ik me afvraag. Hoe kan jouw dochter met jouw PayPal account een abonnement afsluiten? Hoe komt ze aan jouw inloggegevens?
Mijn Paypal account stond ingesteld op haar telefoon. Hoe deze daarop is gekomen is mij ook een raadsel.
Ik heb op haar telefoon nog nooit een aanschaf gedaan van een app.
Als ik geweten dat dat mijn Paypal account gekoppeld is aan haar Apple account, dan had ik deze uiteraard eerder verwijderd.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:06
Piet400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Het ergste is nog dat ze deze popup met een kruisje heeft afgesloten en het abonnement toch is afgesloten.
Sorry, maar dit lijkt me erg sterk. Ondanks dat je best een goede kans maakt klinkt het allemaal toch niet helemaal zoals het waarschijnlijk daadwerkelijk gegaan is. Ja, ik heb die app net maar even getest, zo eenvoudig was het ook weer niet om een abbo starten.

[Voor 29% gewijzigd door eric.1 op 16-07-2020 16:46]

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:26
Betaling bij Paypal disputen, wat overigens onverlet laat dat je ook een aanmaning naar de maker van de app tot terugbetaling kunt sturen. Je hebt altijd nog de civielrechtelijke rechtsgang. Je kunt dit abonnement/aankoop vernietigen. Of PayPal dat al dan niet toekent staat hier los van.

Nonsensical line goes here <---

• Piet400
r_bleumer schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:43:
Betaling bij Paypal disputen, wat overigens onverlet laat dat je ook een aanmaning naar de maker van de app tot terugbetaling kunt sturen. Je hebt altijd nog de civielrechtelijke rechtsgang. Je kunt dit abonnement/aankoop vernietigen. Of PayPal dat al dan niet toekent staat hier los van.
Heb ik inderdaad al gedaan. deze kwestie loopt nog, maar heb goede hoop dat dit gaat lukken.
Diverse emails naar de ontwikkelaar van de app leveren niets op, geen reactie.

• r_bleumer
Wat voor adres geeft de ontwikkelaar op? Vernietiging is sowieso vormvrij, dus kan ook per email.

• Piet400
r_bleumer schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:49:
Wat voor adres geeft de ontwikkelaar op? Vernietiging is sowieso vormvrij, dus kan ook per email.
Dit is de enige info op de website die ik kon vinden. heb het email adres gebruikt wat daar staat.
https://betterme.tips/contact-us.html

• r_bleumer
Hier vind je meer info:

https://betterme.world/about

Onderaan. Onder Contact nog wat meer info.

Kun je deze procedure gebruiken. Eerst even per mail vernietigen en vervolgens aanmanen. Aangezien ze business doen in de EU, kun je dat gewoon in het Nederlands doen. Hun probleem.

https://europa.eu/youreur...%20the%20same%20parties).

[Voor 77% gewijzigd door r_bleumer op 16-07-2020 17:04]

• Piet400

• r_bleumer
Geen dank, had mn post hierboven nog wat aangevuld. Nog even gezocht, heel Cyprus is EU lid, ondanks dat Noord-Zuid gedoe.

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:32
Piet400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:38:
[...]

Mijn Paypal account stond ingesteld op haar telefoon. Hoe deze daarop is gekomen is mij ook een raadsel.
Ik heb op haar telefoon nog nooit een aanschaf gedaan van een app.
Als ik geweten dat dat mijn Paypal account gekoppeld is aan haar Apple account, dan had ik deze uiteraard eerder verwijderd.
Lees deze post even door, gaat je echt een hele hoop gedoe voorkomen:
TerrorSource in "Betaling app abonnement storneren"

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-06 19:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

r_bleumer schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:59:
[...]

Aangezien ze business doen in de EU, kun je dat gewoon in het Nederlands doen. Hun probleem.
De taal is zeker hun probleem, maar omdat je hun goodwill nodig hebt zou ik me ook wat soepel opstellen en het toch minimaal in het Engels doen.

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• r_bleumer
Goodwill heb je niet nodig, een vonnis daarentegen wel.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:54
Piet400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor de info.
Mijn dochter is inderdaad minderjarig.
Het probleem is wellicht dat de app in de app store van Apple gratis is.
Nadat hij is geinstalleerd en hem opend, komt er direct een popup waarin je een abonnement (moet) afsluiten.

Gewoon aangeven dat je jouw dochter geen toestemming gegeven hebt.

https://www.consuwijzer.n...-gesloten-kan-ik-er-vanaf
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True