Toon posts:

Western Digital 80GB (7200rpm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze in de pricewatch voor 599,-

Hij's voor m'n ftp servertje, ik d8 ik kan er nu 1tje kopen en later etv. nog 1tje in raid 0... :P

Hebben jullie ervaring met dit ding (of met andere WD schijven van deze reeks)? Zijn ze een beetje ok?

De techniek die WD gebruikt komt toch gewoon van IBM??

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik koop aleen maar schijven van WD, heb nu 2 x 30Gb en 1 x 20 Gb van dezelfde serie als die 80Gb en ze bevallen prima.

En ze zeggen inderdaad dat de schijven van IBM en WD gelijk zijn, maar ik heb voordat ik deze schijven gekocht heb 2 keer een 30Gb van IBM gehad en ze waren beide binnen 2 weken kapot, daar heb ik met WD nog geen last van gehad.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
IBM en WD is zeker NIET hetzelfde.

IBM is (veel) sneller, en ik vind ook betrouwbaarder.

Ik zou iig niet mijn complete mp3 collectie op die WD zetten, zonder backup :P

Vroeger waren de WD hdd's wel goed, maar met de WD's van nu heb ik nog niet kunnen werken.

miss is het handig om ff een kijkje te nemen op: www.storagereview.com daar kan je ze vergelijken op snelheid, geluid enz.

succes
cutebrit

ps. ik heb nu een 45GB ibm en een 40GB maxtor, omdat ik de IBM nodig had als opstartHDD. (dit omdat deze zo snel is)
de 40GB maxtor kon ik krijgen omdat ik nog wat tegoed had van een electroshop.
allemaal 7200pm btw :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 12:16
Ik weet niet of je een beetje op het nieuws en topics let, maar IBM schijven hebben een hele hoge uitval!
WD schijven zijn zeker niet langzamer dan IBM, en veel betrouwbaarder..

Coïtus ergo sum

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

mijn mening :)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
Misschien dat je na het lezen van http://www.tweakers.net/nieuws/17923 je mening bijsteld... ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb nét vandaag een WD 7200 40GB gekocht en hij is echt :9~ , Ik heb em nog niet eens gehoord ! die maxtor jaagt er vet overheen met geluid.

Ik hoor em alleen als ik de pc uitzet, mooie downspin :)

EDIT: Hee cutebrit, ik contact je nog met icq maar ik ben bang dat ik mijn icq database van 3 jaar lang naar de eeuwige datavelden heb gestuurd |:( vergeten te backuppen. ;(

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb topic gelezen, en mijn mening is ook nog steeds positief. ftp-raid van 2x 2x45gb ibm75xgp. samen iets van 7 terrabyte aan data verkeer gehad. lanbak, dus veel me geschud, kleine kast hoge temps
en ze doen het nog prima ...

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
WD schijven zijn heel erg leuk snel ....... wanneer ze herkend worden en dat is niet computer- maar moment afhankelijk :(
Ik vind het dus complete bagger en denk er serieus over na om die zooi terug te gaan sturen (net als creative 12x DVD) naar het hoofdkantoor. Ik vind een product wat het af en toe doet geen goed product.
Blijft over de Maxtors en de seagates.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 08 augustus 2001 20:11 schreef TD-er het volgende:
WD schijven zijn heel erg leuk snel ....... wanneer ze herkend worden en dat is niet computer- maar moment afhankelijk :(
Ik vind het dus complete bagger en denk er serieus over na om die zooi terug te gaan sturen (net als creative 12x DVD) naar het hoofdkantoor. Ik vind een product wat het af en toe doet geen goed product.
Blijft over de Maxtors en de seagates.
Dan denk ik eerder dat je voeding rot is, of overbelast.

• TD-er
in meer dan 50 PC's die ik met HDD (WD) problemen op de TD gehad heb, laten we zeggen de laatste maand.... lijkt me niet.
Ik weet dat de voedingen van de standaard kasten niet van de allerbeste kwaliteit zijn, maar dat kan hier niet de oorzaak zijn.
Dit zijn dus eigenlijk alle WD's en niet in het bijzonder de 80 GB's.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 08 augustus 2001 21:02 schreef TD-er het volgende:
in meer dan 50 PC's die ik met HDD (WD) problemen op de TD gehad heb, laten we zeggen de laatste maand.... lijkt me niet.
Ik weet dat de voedingen van de standaard kasten niet van de allerbeste kwaliteit zijn, maar dat kan hier niet de oorzaak zijn.
Dit zijn dus eigenlijk alle WD's en niet in het bijzonder de 80 GB's.
En is dat ook met verschillende typen mainboards of allemaal dezelfde?

• TD-er
met allerlei soorten machines van klanten en dat is dus de meest uitgebreide collectie die je maar kunt verzinnen, omdat er genoeg mensen zijn die een nieuwe schijf kopen voor een wat oudere computer. Dus ook in computers waar wij de mainboarden die er in zitten nog nooit gezien hebben.
Wanneer je d'r dan een ander merk aan hangt zijn in 9 van de 10 gevallen de problemen over.
Maar de meeste problemen krijg je met Jetway Socket A mainboardjes.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de meeste problemen krijg je met Jetway Socket A mainboardjes.
Gaan we schelden?? ;)

Ik zie dat de meningen aardig verdeeld zijn, maar eigenlijk zie ik geen ander alternatief. De IBM's zijn voor mij nu ff geen optie (duh) en met Seagate's heb ik zelf ergrug slechte ervaringen (elke schijf die crashte of bad sectors had bij mij was een Seagate, die van T.net overigens ook). Blijft over Maxtor, maar die zijn wel een stuk duurder. Drie jaar garantie op de WD stelt mij gerust en verder gewoon goed back-uppen...

Thnx guys...

Verwijderd

Heb al jaren wd nooit geen problemen mee gehad en drie jaar garantie is zeker niet verkeerd.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 11:37 schreef JcaG het volgende:
Heb al jaren wd nooit geen problemen mee gehad en drie jaar garantie is zeker niet verkeerd.
En een doodgewone termijn voor alle verschillende HD bouwers.
Pagina: 1