Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-06 15:18
Hallo
Ik heb een laptop Asus R700VJ, ik schat 7 j oud maar nog snel. Kan ik het WiFi kaartje vervangen in een snellere WiFi kaart? Ik weet niet welk type slot dat is, iemand ervaring ermee en is het de moeite om te vervangen of niet. ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

let op: in veel laptops werkt alleen het originele type wifi module. Andere modellen worden niet herkend of zelfs geweigerd. Ook het aantal antennes is niet altijd hetzelfde of niet geschikt voor bv 5GHz.

Beste is om even te googlen om te kijken of je iets kunt vinden over alternatieve wifi modules voor jouw laptop.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extremezz
Twazerty schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:14:
let op: in veel laptops werkt alleen het originele type wifi module. Andere modellen worden niet herkend of zelfs geweigerd. Ook het aantal antennes is niet altijd hetzelfde of niet geschikt voor bv 5GHz.

Beste is om even te googlen om te kijken of je iets kunt vinden over alternatieve wifi modules voor jouw laptop.
Ik zal nog eens googlen, van een pc heb ik al veel hardware vervangen maar bij een laptop wist ik zelfs niet dat je het WiFi kaartje kon upgraden.Misschien een klein usb WiFi stikje proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Is te doen je kan op youtube zien hoe. Alleen opletten de goeie aansluiting 7 jaar geleden was mini-PCI Express en tegenwoordig M.2. En welke windows gebruik je ook wel belangenrijk vanwege drivers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:52

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Asus doet (of deed in ieder geval) daar niet heel moeilijk over. HP/Lenovo zijn 2 merken waar ik zeker van weet dat ze nog wel eens willen werken met een whitelist. Die R700-serie is een 17" laptop, bij de 15" serie daarvan heb ik diverse malen een andere netwerkkaart erin gezet, alleen is het tegenwoordig steeds moeilijker om nog een passende netwerkkaart te vinden (zoals @saharoen ook zegt).

Dit zouden zo ongeveer de 802.11AC-netwerkkaartjes zijn die je kunt gebruiken (weinig dus..). Bij die Giada heb je trouwens kans dat het geen Intel-chipset is maar Realtek (helaas zelf ondervonden een paar maanden geleden).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:27

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:50
ik heb dezelfde wifi chip in een HP Elitebook 8570P... werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extremezz
ijske schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:56:
[...]

ik heb dezelfde wifi chip in een HP Elitebook 8570P... werkt als een zonnetje :)
Ik heb eens gekeken en er zit een atheros ar5b125 kaart in, dat zou een 802.11n zijn. Welke neem ik dan om sneller te zijn😬

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
extremezz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Ik heb eens gekeken en er zit een atheros ar5b125 kaart in, dat zou een 802.11n zijn. Welke neem ik dan om sneller te zijn😬
ik ben vrij zeker dat het wel gaat passen & werken.. Hopelijk werkt die 5ghz gewoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extremezz
Er zit nu wel eens 802.11 n in, wat maakt bv dat Intel Dual ac 7260 plus kaartje sneller?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
extremezz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:50:
Er zit nu wel eens 802.11 n in, wat maakt bv dat Intel Dual ac 7260 plus kaartje sneller?
hij kan 5ghz in DFS ontvangen , 2x2...wil zeggen dat hij effectief max +- 400mbps op wifi kan ... (866mbps maximale koppeling)
in 20mhz 2x2 krijg je theoretisch 150Mbps , wat effectief op pakweg 60mbps uitkomt..

de 7260AC is wel ook al even oud, en ondersteund nog geen 802.11R

maar overtuig jezelf .. 5ghz is echt de way to go op wifi anno 2020

[Voor 21% gewijzigd door ijske op 07-07-2020 20:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extremezz
ijske schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:54:
[...]

hij kan 5ghz in DFS ontvangen , 2x2...wil zeggen dat hij max +- 400mbps op wifi kan ...

de 7260AC is wel ook al even oud, en ondersteund nog geen 802.11R
Ok danku, nu weet ik genoeg en ik zal voor dat Intel kaartje gaan, er zit ook bleutooth dus handig.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True