Toon posts:

Werk pc voor Inventor Vault Autocad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken :+
Ik gebruik veel Inventor en Vault, soms autocad.
Hiernaast nog wat erp software en office outlook en dergelijke.

In inventor heb ik met mijn huidige pc (HP Z420, zie ook de afbeelding hieronder) erg lange wachttijden bij het exporteren naar STEP formaat en bij het genereren van de 2d aanzichten op de tekening.
Dit voornamelijk bij samenstellingen vanaf een onderdeel of 500, bij 900 onderdelen zit ik soms 5 tot 10 minuten te wachten op de step, en daarna op het genereren van de 2d aanzichten, en daarna nog een keer voor de export naar autocad. Dat kost me dus een kwartier tot half uur voor iets wat 6 klikken is en in 2 minuten gedaan moet zijn.

Tijdens het assembleren met joints en constrains werkt het al vrij snel haperig en traag.
Maar dat merk je alleen als gebruiker, als je meekijkt valt het nauwelijks op.
Hierdoor neemt mijn productiviteit echter wel af, omdat dingen moeizaam gaan.
De meeste samenstellingen van onze producten zijn 100 tot 500 parts, deze gaan echter in klant opstellingen waar ik makkelijk de 700-1000 parts haal. Daar heb ik wel al sub-samenstellingen verkleind met de shrinkwrap functie omdat de klant niet alles hoeft te weten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen idee, ik moet nog een investeringsvoorstel indienen, maar dat doe ik graag goed onderbouwd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3D-Connexion SpaceMouse Enterprise
3D-Connexion CadMouse Pro Wireless

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb met onze leverancier van autodesk gebeld en hij adviseert een systeem van 2550 ex.btw.
Zelf vind ik het wat duur.

• HP Z4 G4 750W
• Xeon W-2125 4C 4.0 Ghz 2666MHz
• 32 (4x8 GB) DDR4 2666 DIM ECC
• Nvidia Quadro P2200 5GB
• 1 TB PCle NVMe Three Layer Cell Solid State Drive
• Windows 10 Professional 64 Workstations
• Garantie 3Yr Hardware Next Business Day On-Site

Zie ook de configurator: https://store.hp.com/Neth...onfigure-your-workstation

Degene die de benchmark tool gemaakt heeft zit ook op youtube en die heeft een "workstation slayer" build gemaakt. specs onder de video
https://www.youtube.com/w...ZCp_sJYM&feature=youtu.be

Nu is dit meer gericht op een thuis inventor pc.
Maar deze haalt wel een score boven de 12 in zijn benchmark tool.
Mijn Z420 haalt een 5,3
Dus het is zeker een vooruitgang.
Alleen denk ik dat zakelijk gezien dit niet iets is wat ze hier willen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP is wel de grote leverancier hier, maar ik sta persoonlijk open voor andere merken.
Als ik dat goed kan onderbouwen kan hier vrij veel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen rgb of toeters en bellen die gaming schreeuwen.

Ga je overklokken?
[iNope[/i]

Wat verwacht je van ons?
Is de pc die mij aangeraden word door onze leverancier goed?
Zou je een andere processor kiezen met meer cores?
Is zelfbouw zakelijk gezien iets wat je zou kunnen aanraden?

Ik vind het moeilijk om te begrijpen welke cpu gpu etc ik moet hebben, ik ben niet thuis in deze materie.
2 jaar geleden is mijn huidige pc aangeschaft speciaal voor inventor, en dat was een dijk van een pc...
nu blijkt de pc qua specs 8 jaar oud te zijn, de grafische kaart word niet eens meer genoemd op de autodesk site.

De exacte quote van onze autodesk leverancier:
"Mijn algemene conclusie is dat de huidige Z420 te verouderd is."

Daarom wil ik het kant en klaar voorgekauwd aanleveren na goedkeur van de financiële afdeling.

Benchmark tool is te downloaden via de appstore van autodesk

Beste antwoord (via FRANQ op 08-07-2020 08:21)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik heb in het verleden voor cad doeleinden de HP Z workstations gebruikt icm met Quadro’s. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een ZBook G5 met een Quadro P2000 om mobiel te zijn. De hardware is inderdaad duur, maar in vergelijking met de software is het een schijntje. Als de werkgever betaald, zou ik daar gewoon voor gaan. Ik gok trouwens dat de genoemde prijs excl. btw is.

Wil je een systeem uit eigen portemonnee dan wordt het waarschijnlijk een Ryzen systeem met Nvidia kaart inderdaad.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 13:04
Ik zou allereerst eens een ssd in deze PC stoppen en kijken wat dat oplevert op korte termijn.

Wij werken met vergelijkbaar spul E5-1620(4-cores) en Quadro K4200 met Catia V5.
En ja je bent wel eens aan het wachten(best vaak eigenlijk en af en toe lang, we zijn ook toe aan nieuwe), maar check eerst even of Inventor fijn schaalt op meerdere cores (catia V5 niet) zodat je voor meer Ghz kan kiezen of meer cores.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Als je een ryzen 9 met een 2070 super pakt, 2x 16 GB ram op 3200 (of zelfs 3600) mt/s, een x570 (of b550 als het iets goedkoper moet) bord en een ion+ voeding, dan heb je een hele degelijke pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
tweedebas schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:56:
Ik zou allereerst eens een ssd in deze PC stoppen en kijken wat dat oplevert op korte termijn.
Er zit een 180gb intel ssd in.
Wij werken met vergelijkbaar spul E5-1620(4-cores) en Quadro K4200 met Catia V5.
En ja je bent wel eens aan het wachten(best vaak eigenlijk en af en toe lang, we zijn ook toe aan nieuwe), maar check eerst even of Inventor fijn schaalt op meerdere cores (catia V5 niet) zodat je voor meer Ghz kan kiezen of meer cores.
Zal dat nazoeken, volgens mij heb ik wel gelezen dat inventor schaalt over meerdere cores, maar dat meer ghz meer effect heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:06
Ik vind de HP bijzonder realistisch voor de prijs. Wat m duur maakt is de quadro en support.

Vermoedelijk kan je de quadro vervangen naar een Geforce, maar ik zou eens kijken bij de softwareleverancier.

Maar: als het je werkpc is, en je verdient er je geld mee, wat ga je dan doen als hij het níet meer doet? Wil je moederborden vervangen, of bel je HP?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
DiedX schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:51:
Ik vind de HP bijzonder realistisch voor de prijs. Wat m duur maakt is de quadro en support.
Thanks, ja ik zie die prijs en denk dan daar koop ik 2 pc's voor zoals die youtuber heeft opgesomd.

Heeft natuurlijk ook te maken met gecertificeerde hardware en support.
Vermoedelijk kan je de quadro vervangen naar een Geforce, maar ik zou eens kijken bij de softwareleverancier.
https://knowledge.autodesk.com/certified-graphics-hardware

Firepro quadro of Radeon-pro
Maar: als het je werkpc is, en je verdient er je geld mee, wat ga je dan doen als hij het níet meer doet? Wil je moederborden vervangen, of bel je HP?
Ja werk pc, ik ben in loondienst dus hoef hem niet zelf te betalen.
Maar weet wel dat men dit een hoop geld vind.
Hp bellen heeft wel de voorkeur denk ik.
Al hebben we wel een eigen systeembeheerder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:06
Kijk eens of GeForce ondersteund wordt.

Aan de andere kant: zakelijk wordt deze afgetrokken. Als je bij een klein bedrijf werkt, dan snap ik je houding, maar anders: ik zette bij mijn oude werkgever systemen van 4K weg. Reden: hoe sneller, des te sneller kan de medewerker harder werken. Dan is 2.3k niets.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Reken eens uit hoeveel x keer een half uur wachten per week kost, dan is ie waarschijnlijk zo terugverdiend.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik heb in het verleden voor cad doeleinden de HP Z workstations gebruikt icm met Quadro’s. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een ZBook G5 met een Quadro P2000 om mobiel te zijn. De hardware is inderdaad duur, maar in vergelijking met de software is het een schijntje. Als de werkgever betaald, zou ik daar gewoon voor gaan. Ik gok trouwens dat de genoemde prijs excl. btw is.

Wil je een systeem uit eigen portemonnee dan wordt het waarschijnlijk een Ryzen systeem met Nvidia kaart inderdaad.

• FRANQ
Ik ga hem gewoon laten bestellen.
Thanks voor de bevestiging allemaal.

Zakelijk is gewoon anders dan prive, was daarom een beetje geschrokken van de prijs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee