Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een hond in huis halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik weet niet helemaal of dit de juiste plek is om het te vragen, maar desondanks hoop ik dat mijn mede Tweakers mij een beetje over dit onderwerp kunnen adviseren.

Ik ben alleenstaand en woon sinds ongeveer 2 jaar op mijzelf in een appartement.
Ondanks dat ik mijzelf prima kan vermaken kan het soms ook best eenzaam zijn, zeker nu met het vele vanuit huiswerken vanwege de Corona crisis.

Ik ben daarom aan het kijken of ik misschien een hond als maatje in huis kan halen.

Daarvoor ben ik op zoek naar een hondenras dat goed alleen kan zijn (ik werk full-time dus overdag ben ik er niet doordeweeks). En het moet ook een niet al te groot hondenras zijn.

Mijn portiektrap is namelijk vrij stijl en ik kan me voorstellen dat ik de hond soms zal moeten optillen om er op en er af te komen. Als dat een hond van 30 kilo is, is het uiteraard wat minder handig.

Hebben jullie tips voor een bepaald hondenras? Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Beagle, maar ik las dat dit ras slecht alleen thuis kan zijn.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:26
Ga even na, welk ras dan ook, je moet eerste half jaar veel thuis zijn.
Bovendien moet je elke ochtend, middag en avond een wandeling maken.
Je moet de hond verzorgen, aandacht geven, liefde tonen.
Ga je dat altijd kunnen doen? Want als je nu al zegt 'hij moet alleen thuis kunnen zijn' geef je eigenlijk aan dat je niet elke dag minimaal 2 uur aan je hond kan besteden. Dat is geen verwijt, maar soms realiteit.
Zou je ook open staan voor een ander huisdier?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Rixos schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:30:

Daarvoor ben ik op zoek naar een hondenras dat goed alleen kan zijn (ik werk full-time dus overdag ben ik er niet doordeweeks). En het moet ook een niet al te groot hondenras zijn.
Die bestaan niet, neem gewoon 2 katten :)
En een hond gaat aan t begin en eind van zn leven zn behoefte niet een hele dag ophouden :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Heb je al ervaring met een hond?

Ik zit in dezelfde situatie als jij (appartement/werk) en pas regelmatig op een hond. Ik vind het leuk als ze er is, maar ben altijd heel blij als ze weer weg is.

Mijn tip is: doet het niet. Honden zijn niet gemaakt voor een appartement, traplopen en alleen thuis zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:47
Tja, hoe zie je het voor je "na de corona crisis"?

Ik begrijp dat je nu eenzaam bent, dat je graag aandacht wilt, maar over hopelijk niet al te lange tijd gaat straks het leven weer op gang komen. Wil jij een hond die straks 40+ uur in de week alleen thuis zit?

Neem dan kat ofzo, die kunnen beter alleen zijn... Alhoewel ik het persoonlijk zielig vind als een dier de hele dag alleen is. Want straks ga je weer werken, ben je vroeg weg, de hele dag pleite, 's avonds thuis en dan na een paar uurtjes lig je op bed te maffen... En dan heb je nog niets met vrienden afgesproken, etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Als je er overdag niet bent zou ik sowieso geen hond nemen.
Een hond is juist leuk om mee naar buiten te gaan. Is het voor gezelschap binnen en moet het alleen kunnen blijven, kijk dan naar wat anders. Een kat kan dat bijvoorbeeld veel beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dit klinkt meer als een optie voor een (asiel)kat. Eentje die wat ouder is, waarvan het karakter bekend is en die alleen kan zijn (of twee katten).

Verder: als het goed is moet je ook toegang hebben tot Ervaringen met het houden van honden (pics ok)?

[Voor 30% gewijzigd door gambieter op 07-07-2020 16:35]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:04
Neem 2 cavia's en leer ze trucjes, laat geen hond een hele dag in je huis zitten :'( .

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-02 07:54
Een hond past niet bij jouw manier van leven. Jij bent nu eenzaam en straks is de hond dat. Je verschuift je probleem dus naar een dier en dat is niet netjes!

Een kat zou veel beter passen.

[Voor 13% gewijzigd door Starbucks op 07-07-2020 16:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 00:26
Starbucks schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:37:
Een hond past niet bij jouw manier van leven. Jij bent nu eenzaam en straks is de hond dat. Je verschuift je probleem dus naar een dier en dat is zonde!
Wou net los reageren, maar wat je schrijft, wou ik ook schrijven.
Nu is de TS alleen en straks de hond. Erg sneu.
Niet aan beginnen dus.

Je zou nog iemand in de straat kunnen vragen of je af en toe de hond mag uitlaten.
Van een ouder iemand bijvoorbeeld.

Oja, en denk ook aan de buren. Huilende / blaffende honden is geen pretje.

[Voor 6% gewijzigd door WeHoDo op 07-07-2020 16:40]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:53
Kan er maar 1 ding op zeggen. Als je full-time werkt en overdag er niet bent niet doen.

Je krijgt nooit garantie op een hond of deze wel/niet alleen kan zijn. Elke hond kan alleen zijn maar hoe lang weet je pas over een tijdje.

Ik begrijp je keuze maar snap nooit waarom iemand overweegt een hond te nemen als deze straks minimaal 5 dagen alleen is. In deze tijd nemen vele een hond omdat ze dat leuk vinden. En straks als het ooit weer wat normaler wordt is er ineens geen tijd meer voor een hond en dan zijn er vele honden de dupe van de verkeerde keuzes van mensen die helaas alleen aan hun zelf hebben gedacht en niet aan de hond.

Neem een kat die kan prima alleen zijn en heb je net zoveel plezier van maar je behoudt je vrijheid.

Ik hoop dat je een verstandige keuze gaat maken

ps wat ook erg goed werkt ga honden opvangen in periodes dat je wel tijd hebt. Werkt erg goed en mensen zijn er geholpen mee. Zo kun je per dag bepalen of je wel/niet een hond kan hebben .

[Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 07-07-2020 16:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Oogje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Die bestaan niet, neem gewoon 2 katten :)
En een hond gaat aan t begin en eind van zn leven zn behoefte niet een hele dag ophouden :P
Onze labrador kon dat prima, al zou ik persoonlijk niet aan een hond beginnen als je weet dat die fulltime alleen moet zijn. Bij ons was dat op een latere leeftijd pas en meestal niet de hele dag (uit school hond uit laten).

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
99ruud99 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:33:
Ga even na, welk ras dan ook, je moet eerste half jaar veel thuis zijn.
Bovendien moet je elke ochtend, middag en avond een wandeling maken.
Je moet de hond verzorgen, aandacht geven, liefde tonen.
Ga je dat altijd kunnen doen? Want als je nu al zegt 'hij moet alleen thuis kunnen zijn' geef je eigenlijk aan dat je niet elke dag minimaal 2 uur aan je hond kan besteden. Dat is geen verwijt, maar soms realiteit.
Zou je ook open staan voor een ander huisdier?
Voordeel is dat ik waarschijnlijk de komende half jaar ook veel thuis zal zijn, vanwege de crisis.

Daarnaast heeft mijn bedrijf al aangegeven dat thuiswerken na de crisis ook een stuk normaler gaat worden dan ervoor dus ik vermoed mogelijk dat ik nog maar 2-3 dagen op kantoor zal zitten.

Op de dagen dat ik er ben zal ik hem haar zeker 3 x per dag uitlaten, op dagen dat ik werk minimaal 2x.
Die 2 uur is geen enkel probleem.

Daarnaast, er zijn genoeg mensen met kinderen die een hond hebben, die moeten hun tijd splitsen tussen de kinderen/werk en de hond. Bij mij krijgt de hond de volledige aandacht als ik thuis ben :)

Voor de rest heb ik al redelijk wat ervaring met honden ja, mijn ouders hebben al lange tijd 2 honden en ik heb dus vanuit huis ook meegekregen wat er allemaal komt kijken bij het zorgen voor een hond.

Tevens ben ik zelf vrij sportief ingesteld, ik hou van stukken wandelen en fietsen dus die hond gaat bij mij echt wel voldoende beweging krijgen.

Ik weet dat een hond een stuk arbeidsintensiever is dan een kat, maar ik weet uit ervaring dat de band die je hebt met een hond daardoor vaak ook anders is dan je hebt met een kat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:26
Met 2 uur bedoelde ik niet zozeer wandelen maar ook verzorging vd vacht etc.
Niemand kan jou verbieden om een hond te nemen, maar misschien een retriever, die ook mee kan naar kantoor? Dan kan die van iedereen knuffels krijgen. Ik ken weinig honden die daar nee tegen blaffen.

Pa vraag je baas naar mogelijkheden daarin. Je wilt niet thuis moeten blijven voor je hond.

[Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 07-07-2020 16:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

www.hondjeuitlaten.nl

Zo zijn wij ook in contact gekomen met een buurtbewoner die een hond had om uit te laten. Super leuk, het gevoel van een hond hebben maar niet de "lasten".

Als je niet minstens in de gelegenheid bent om 's middags je hond uit te laten: niet doen.

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Onze labrador kon dat prima, al zou ik persoonlijk niet aan een hond beginnen als je weet dat die fulltime alleen moet zijn. Bij ons was dat op een latere leeftijd pas en meestal niet de hele dag (uit school hond uit laten).
Ik ga kort door de bocht i know, maar op eigen ervaring...meestal duurt t wel ff voordat een hond wel alleen kan zijn ( ouder dan 1 jaar meestal) en dan nog zien ze je liever niet gaan (maar ze ondergaan t).
Hier thuis zijn die honden nu helemaal verwend door corona, die moeten straks weer afkicken dat we niet fulltime thuis zijn. Hier zijn ze max 6 uur alleen...of beter gezegd met zn 2en en daarna is er genoeg aandacht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Vaal schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:48:
www.hondjeuitlaten.nl

Als je niet minstens in de gelegenheid bent om 's middags je hond uit te laten: niet doen.
Tenzij je via www.hondjeuitlaten.nl of een commerciele uitlaatservice voor de dagen dat je er niet bent die zorg uitbesteedt. Dat is wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Mijn schoonmoeder nam een Beagle.
Zachtaardige en lieve honden, die zichzelf kunnen vermaken.

Nou, dit exemplaar dus niet ;)
Als die langer dan een uur alleen was ging die op een lage toon 'huilen' en constant.
De buren werden helemaal gestoord van het geluid.
Mijn schoonmoeder werkte 3 dagen per week, 5 uurtjes per dag, dus 'tijd' genoeg zou je zeggen.

Gelukkig is de hond naar een boerderij gegaan ( ja, Γ©cht :+ ) waar hij met anderen bleef, en niet meer alleen hoefde te zijn.
Soms heb je gewoon pech, en loopt het niet zoals je van te voren hebt uitgezocht.

Wij hebben 2 boxers gehad, die kon je handmatig 'aan' zetten, was er niemand thuis, lag die op de bank of zijn kussen, en als je dan in de avond thuis kwam leek het of hij geen centimeter bewogen had.
Was je te lang thuis ( meerdere vrije dagen achter elkaar, vakanties ) dan keken ze je gewoon het huis uit ;)
Je merkte aan het humeur dat ze teveel aandacht hadden dan.....

Nu helaas geen hond meer, want ik wil niet het risico op bovenstaande lopen, en er is door opgroeien van de kinderen gewoon niet de hele dag het grootste deel iemand thuis.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rixos
Vaal schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:48:
www.hondjeuitlaten.nl

Zo zijn wij ook in contact gekomen met een buurtbewoner die een hond had om uit te laten. Super leuk, het gevoel van een hond hebben maar niet de "lasten".

Wat een leuke tip, ik ga mij aanmelden.

Misschien een goede manier om zo te starten, als de drang nog steeds hoog blijft om toch een hond te halen kan dat altijd nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:39
Rixos schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:41:
[...]

Voordeel is dat ik waarschijnlijk de komende half jaar ook veel thuis zal zijn, vanwege de crisis.
Een hond wordt zo'n 12 tot 16 jaar oud.
Daarnaast heeft mijn bedrijf al aangegeven dat thuiswerken na de crisis ook een stuk normaler gaat worden dan ervoor dus ik vermoed mogelijk dat ik nog maar 2-3 dagen op kantoor zal zitten.

Op de dagen dat ik er ben zal ik hem haar zeker 3 x per dag uitlaten, op dagen dat ik werk minimaal 2x.
Die 2 uur is geen enkel probleem.
Persoonlijk vind ik twee uur te weinig. Onze hond gaat 3x.
Daarnaast, er zijn genoeg mensen met kinderen die een hond hebben, die moeten hun tijd splitsen tussen de kinderen/werk en de hond. Bij mij krijgt de hond de volledige aandacht als ik thuis ben :)
Alleen die hebben kinderen. Dus die hond heeft vaker mensen om zich heen, Immers, een kind is, in de regel, niet van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds alleen thuis.
Wij hebben een hond. Met 4 full time werkende volwassenen is dat echt niet altijd een pretje. Ik ben lange dagen weg van huis, mijn broertje werkt zo onregelmatig als de pest. Onze ouders moeten echt goed plannen en kunnen niet zomaar even een midweekje gaan cityhoppen, want dat loopt spaak met de hond.
Voor de rest heb ik al redelijk wat ervaring met honden ja, mijn ouders hebben al lange tijd 2 honden en ik heb dus vanuit huis ook meegekregen wat er allemaal komt kijken bij het zorgen voor een hond.

Tevens ben ik zelf vrij sportief ingesteld, ik hou van stukken wandelen en fietsen dus die hond gaat bij mij echt wel voldoende beweging krijgen.

Ik weet dat een hond een stuk arbeidsintensiever is dan een kat, maar ik weet uit ervaring dat de band die je hebt met een hond daardoor vaak ook anders is dan je hebt met een kat.
Je vergelijkt nu een hond in een gezinssitutie met een hond alleen. Is niet te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal

Vaal

FreshMaker schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:52:
Mijn schoonmoeder nam een Beagle.
Zachtaardige en lieve honden, die zichzelf kunnen vermaken.

Nou, dit exemplaar dus niet ;)
Als die langer dan een uur alleen was ging die op een lage toon 'huilen' en constant.
De buren werden helemaal gestoord van het geluid.
Mijn schoonmoeder werkte 3 dagen per week, 5 uurtjes per dag, dus 'tijd' genoeg zou je zeggen.
Een beagle is een jachthond (drijfhond), die moet je ab-so-luut niet alleen laten :X 8)7

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal

Vaal

Rixos schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Wat een leuke tip, ik ga mij aanmelden.

Misschien een goede manier om zo te starten, als de drang nog steeds hoog blijft om toch een hond te halen kan dat altijd nog.
Goed zo :) Wij kwamen er achter dat een hond teveel verplichtingen met zich mee brengt en dat het voor ons onverenigbaar was met een jong gezin :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:52:
[...]
[...]
Alleen die hebben kinderen. Dus die hond heeft vaker mensen om zich heen, Immers, een kind is, in de regel, niet van 7 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds alleen thuis.
Wij hebben een hond. Met 4 full time werkende volwassenen is dat echt niet altijd een pretje. Ik ben lange dagen weg van huis, mijn broertje werkt zo onregelmatig als de pest. Onze ouders moeten echt goed plannen en kunnen niet zomaar even een midweekje gaan cityhoppen, want dat loopt spaak met de hond.
Inderdaad, met schoolgaande kinderen is er ten hoogste tussen 9 en 15u niemand thuis ( ja, uitzonderingen )
In onze tijd ( afgelopen 20j ) hebben we met de 2 boxers altijd iemand thuis gehad, of iemand die de hond opving.

Uitjes draaiden vrijwel altijd om de hond, wel of niet mee, kan die mee ?
Pretpark prima, maar dan op tijd thuis, anders hond laten uitlaten -> bezwaarlijk om anderen me eop te zadelen.
Weekendje weg, hond mee of uit logeren

Dit jaar voor het eerst geen hond, en die 'vrijheid' is echt wel een genot, ondanks het gemis van de hond

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rixos
Ik ben ook wel gevoelig voor het argument: 'reizen wordt moeilijk'.

Ik ben een wereldreiziger en heb ook nog wel wat leuke reisjes gepland staan (zou eigenlijk dit jaar naar Zuid-Amerika gaan).

Als ik heel eerlijk ben en naar mijn ouders kijk dan zijn ze sinds ze honden hebben Nederland niet meer uit geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-06 19:00
Dan lijkt het reisargument wel doorslaggevend. Ga lekker op andermans hond passen of uitlaten als het uitkomt en toch overal naartoe kunnen zonder een hoop gedoe en een hond die er de dupe van is. De hond wil namelijk gewoon mee, zit in de natuur. Achterlaten is tegennatuurlijk voor een roedeldier. (Dat snap je vast wel, meer voor een ander die dit topic tegenkomt met dezelfde vraag maar zonder ervaring met honden.)

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal

Vaal

Rixos schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01:

Ik ben een wereldreiziger en heb ook nog wel wat leuke reisjes gepland staan (zou eigenlijk dit jaar naar Zuid-Amerika gaan).

Als ik heel eerlijk ben en naar mijn ouders kijk dan zijn ze sinds ze honden hebben Nederland niet meer uit geweest.
Zelfde met mijn ouders, die hebben ook 30 jaar honden gehad. "Nooit behoefte om buiten Nederland/Duitsland/Engeland op vakantie te gaan", maar na het overlijden van m'n laatste hond gingen ze twee keer naar IndonesiΓ« en twee keer naar India, en talloze stedentripjes tussendoor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 19:37
Ik heb al zo'n 12 jaar een hond en had vanuit huis uit ook ALTIJD honden dus ik wist waar ik aan begon.
Ik heb er geen spijt van, hij kan mee naar kantoor en ik werk nu veel thuis (en zal dat hierna ook blijven doen).

Ook is onze hond 2x naar het buitenland verhuisd (en 1x terug naar NL). We stoppen er veel tijd (4/5x uit laten voor 15 min, spelen in de tuin, met andere honden afspreken etc) en aandacht in en het enige wat ons echt tegenstaat is het niet vrij kunnen reizen. Dat laatste is ook direct het grootste argument om het niet te doen, en de reden dat we hierna een aantal jaar zonder gaan doen. Je moet altijd een oppas regelen, of de hond mee nemen.

πŸ‡ΊπŸ‡Έ | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 14:10

MLLL

Palm Treo 650

Doe de hond een plezier en neem een kat.
Heb buren met 3 poolhonden die voor de coronatijd 8 uur in een bench zaten ( de poolhonden niet de buren zelf ;) )

Megazielig.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:39
Vaal schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Zelfde met mijn ouders, die hebben ook 30 jaar honden gehad. "Nooit behoefte om buiten Nederland/Duitsland/Engeland op vakantie te gaan", maar na het overlijden van m'n laatste hond gingen ze twee keer naar IndonesiΓ« en twee keer naar India, en talloze stedentripjes tussendoor ;)
Onze hond is 11. Mijn ouders willen eigenlijk graag weg anders dan met een caravan, maarja, die hebben de verantwoordelijkheid voor de hond genomen. En voorheen bleef die nog wel eens bij de caravan, maar die heeft vorig jaar bedacht dat ze niet meer alleen wil blijven (tent dichtritsen en als je in de auto zit een neus onder de rits door zien komen en hem omhoog duwen), dus letterlijk alles draait om de hond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:57
Zelfde situatie hier, ik woon alleen, zou graag ooit een hond willen hebben. Maar ik werk fulltime, ga om kwart voor 8 weg, en ben kwart over 5 thuis, soms later.

Ongeacht hondenras, het is gewoon sneu voor dat beest om de hele dag alleen te zitten. Dus neem ik geen hond. En er komt absoluut geen kat in huis hier.

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:47
Gewoon niet doen... Je hebt nu wellicht wat meer tijd, maar straks gaan we (hopelijk) weer terug naar normaal.

Een hond meenemen naar het werk.. Hier zou je het niet hoeven te proberen, die wordt er gewoon uitgetrapt! Niet om het een of ander, maar het is jouw keuze om een hond te nemen, niet die van je baas! Denk ook aan mensen die mogelijk een allergie / angst voor honden hebben... Maak van jouw "probleem" niet hun probleem.

Tevens geef je aan een "wereldreiziger" te zijn. Dat kan je op je buik schrijven als je een hond neemt, tenzij je hem bij iedere reis naar het asiel / familie / vrienden brengt. Maar dan is de vraag: waarom een huisdier als je straks toch veel gaat reizen?

Het klinkt alsof het een "impuls aankoop" is. Ik voel me nu alleen, dus ik neem een hond!
Hoe ik het later oplos, dat zie ik dan wel weer... Dat is korte termijn denken. Een hond heb je niet voor even, die heb je 10-12-16 jaar.

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar wat anders om de eenzaamheid op te vullen.
Zoek een reislustige vriend(in), daar kan je ook genoeg andere leuke dingen mee doen >:)

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:27

BazzH

Kei-goed...

Een hond maakt reizen wel lastiger hoor. Je wil dat beest eigenlijk helemaal niet altijd meenemen op vakantie, want dat beperkt je mogelijkheden aanzienlijk. En je kunt natuurlijk best de hond een keer 2 weekjes bij iemand onderbrengen, maar dan zul je dus iemand moeten hebben die dat wil en kan. Of je moet de hond naar een pension brengen. Maar ook een dagje weg wordt al "een geregel". Want die hond moet tussen de middag en tegen etenstijd ook gewoon uitgelaten worden.

Wij hebben nu ruim 2 jaar geen hond meer. Als de kleine volgend jaar naar school gaat, dan komt er waarschijnlijk wel weer een hond(je). Maar wij zijn niet echt reislustige types. We gaan vaak niet eens naar het buitenland (en met een kleine erbij is zo'n vakantiepark met entertainment voor de kids ineens héél interessant). En bij ons is er altijd wel iemand thuis. Mijn vrouw werkt niet en ik ga maar 1 dag (maximaal 2 dagen) per week naar kantoor.

[Voor 13% gewijzigd door BazzH op 08-07-2020 09:14]

Think smart........ Act stupid........

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Doe het niet.

Op de dagen dat je de hele dag weg bent is zo'n beest eenzaam, en moet ie ook nog zijn behoefte de hele dag inhouden.
En wie weet huilt ie de hele buurt bij elkaar.

En je moet verplicht tijd besteden aan het dier. En dus ook de deur uit als het hondenweer is. Het wordt een verplichting.

Als je veel reist heb je een probleem. Dan moet de hond naar vrienden / kennissen of de opvang.
Het is gewoon verre van ideaal. Voor jou, en voor de hond.

Neem een kat! Bij voorkeur 1 uit het asiel. Want de mensen daar kunnen je prima vertellen welke katten goed alleen kunnen zijn. En die niet al je meubilair kapot krabben :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Rixos
BastaRhymez schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:50:
Gewoon niet doen... Je hebt nu wellicht wat meer tijd, maar straks gaan we (hopelijk) weer terug naar normaal.

Een hond meenemen naar het werk.. Hier zou je het niet hoeven te proberen, die wordt er gewoon uitgetrapt! Niet om het een of ander, maar het is jouw keuze om een hond te nemen, niet die van je baas! Denk ook aan mensen die mogelijk een allergie / angst voor honden hebben... Maak van jouw "probleem" niet hun probleem.

Tevens geef je aan een "wereldreiziger" te zijn. Dat kan je op je buik schrijven als je een hond neemt, tenzij je hem bij iedere reis naar het asiel / familie / vrienden brengt. Maar dan is de vraag: waarom een huisdier als je straks toch veel gaat reizen?

Het klinkt alsof het een "impuls aankoop" is. Ik voel me nu alleen, dus ik neem een hond!
Hoe ik het later oplos, dat zie ik dan wel weer... Dat is korte termijn denken. Een hond heb je niet voor even, die heb je 10-12-16 jaar.

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar wat anders om de eenzaamheid op te vullen.
Zoek een reislustige vriend(in), daar kan je ook genoeg andere leuke dingen mee doen >:)
Het is geen impulsaankoop hoor, zoals ik al zei, ik ben met honden opgegroeid en heb altijd een hond gewild. Maar nu met het vele thuiszitten wordt de gedachte nog sterker, ik denk helemaal niet, dat dat zo gek is.

Daarnaast als ik een impulsaankoper was geweest dan had ik hier niet een topic gestart om van gedachten er over te wisselen, dan had ik de hond al gehaald ;)

Het grootste argument tegen een hond in mijn huidige situatie is toch wel, het je hele leven rondom de hond moeten plannen, moeilijk grote reizen meer kunnen maken, en toch ook het beestje langere tijden alleen moeten laten.

Ik waardeer in ieder geval de input van iederen.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:24
Afhankelijk van het soort kan een hond prima een dag alleen thuis zijn, maar of het in het geval van TS verstandig is is een tweede. De hond is dan immers elke dag de hele dag alleen thuis.
Doe je het wel dan moet je er voor zorgen dat de hond in elk geval 's ochtends voordat je naar je werk gaat een flinke ronde loopt en 's avonds nogmaals. Dat betekend dus niet met het beestje 5 min. over de straat naar een veldje lopen om te poepen en dan weer terug.

Wij hebben ook een hond. Ik werk fulltime, mijn vriendin deeltijd. Op dagen dat we beide werken gaat de hond naar mijn schoonouders, die vinden dat heerlijk.
Elke ochtend laat mijn vriendin haar uit door ofwel een grote ronde te lopen in het dorp of, onderweg naar haar ouders, een ronde te lopen in het bos.
Nu ik thuis werk blijft de hond ook thuis en loop ik tussen de middag een grote ronde met haar. 's Avonds gaan we dan of samen nog even naar het bos (is op een paar minuten rijden) of loopt mijn vriendin wederom een grote ronde met haar. Voor het slapen gaan nog een kort rondje.

Echter, het hondje kan ook prima een dag thuis blijven. Waarom? Nou, nu ik thuis werk doet ze ook niets anders dan op één van de kussens liggen slapen. Dat doen we dus echter maar heel af en toe als het niet anders uit komt.

Uiteraard is alles ook afhankelijk van de leeftijd van de hond en het ras. Die van ons kan echter prima een dag lang alleen maar slapen, maar kun je ook zomaar een half uur kwijt zijn in het bos omdat ze iets geroken heeft.

Mijn portiektrap is namelijk vrij stijl en ik kan me voorstellen dat ik de hond soms zal moeten optillen om er op en er af te komen. Als dat een hond van 30 kilo is, is het uiteraard wat minder handig.
Ik vind persoonlijk dat de hond dan toch wel erg veel alleen is, ik zou dat niet kunnen. Ook al zou je het beestje voor en na je werk voldoende beweging geven.

Traplopen is voor geen enkele hond gezond, hoewel ze het prima kunnen kan het in veel gevallen op latere leeftijd voor problemen zorgen.
Onze hond is circa 12kg, dat is opzich een prima formaat en gewicht om een trap op- en af te tillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-06 15:50
Rixos schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Het is geen impulsaankoop hoor, zoals ik al zei, ik ben met honden opgegroeid en heb altijd een hond gewild. Maar nu met het vele thuiszitten wordt de gedachte nog sterker, ik denk helemaal niet, dat dat zo gek is.

Daarnaast als ik een impulsaankoper was geweest dan had ik hier niet een topic gestart om van gedachten er over te wisselen, dan had ik de hond al gehaald ;)

Het grootste argument tegen een hond in mijn huidige situatie is toch wel, het je hele leven rondom de hond moeten plannen, moeilijk grote reizen meer kunnen maken, en toch ook het beestje langere tijden alleen moeten laten.

Ik waardeer in ieder geval de input van iederen.
De vraag de je eerlijk gezegd niet beantwoordt is die van geluidsoverlast.

Je woont in een apartement, en honden die alleen zijn blaffen/huilen vaak.

Als iemand die vroeger in een appartement woonde met buren met honden: doe het niet.

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Rixos schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01:

Moeilijk is ongelijk aan onmogelijk. Onze drie honden hebben in 3 jaar tijd 17 landen gezien... Hotel, huisje, camping, in de auto, alles is mogelijk. Vliegen doen wij zelf niet met ze, maar ik ken zat mensen die ze meenemen in het vliegtuig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:24
De vraag is of je je hond er per definitie een plezier mee doet.

Onze hond is dol op het bos, alleen van het woord springt ze al op.
Vorige week een weekje Oostenrijk gedaan en toen zijn mijn vriendin dat de hond dit, bij wandelingen, ook geweldig had gevonden.
Ja, dat zal best maar het beestje weet niet beter en weet dus ook niet wat ze mist. Ze heeft een week bij mijn schoonouders gelogeerd en heeft daar dagelijks "haar" bos gezien, ik denk dat ze daar per saldo gelukkiger van werd dan wanneer we haar meegenomen hadden. Want naast wat wandelingen hebben we ook veel in de auto gezeten uiteraard, vind ze ook niet erg maar een dag lang is wel iets anders als een uurtje.

Overigens vinden veel honden een goed pension ook geen ramp, mocht je niet zo makkelijk oppas kunnen vinden als ons. Hele dag lekker spelen met andere "lotgenoten", vaak veel aandacht en beweging. Dat verschild echter wel per hond en zeker ook per pension.

Zo nemen we haar ook niet meer mee naar verjaardagen. Ze kan het prima, doet geen vlieg kwaad, maar gezien het feit dat ze een rustig plekje op zoekt of het liefst bij ons onder de stoel ligt kan ze net zo goed lekker thuis blijven en op haar eigen kussen liggen slapen. Alle aandacht van mensen op zo'n verjaardag hoeft van haar niet zozeer.

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Crahsystor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:09:
Dan lijkt het reisargument wel doorslaggevend. Ga lekker op andermans hond passen of uitlaten als het uitkomt en toch overal naartoe kunnen zonder een hoop gedoe en een hond die er de dupe van is. De hond wil namelijk gewoon mee, zit in de natuur. Achterlaten is tegennatuurlijk voor een roedeldier. (Dat snap je vast wel, meer voor een ander die dit topic tegenkomt met dezelfde vraag maar zonder ervaring met honden.)
Niet per se waar natuurlijk. Onze honden hebben nu 17 verschillende landen gehad. Ze kunnen prima 7 a 8 uur aaneengesloten in de auto zitten zonder problemen (daarna is de tank van de auto meestal leeg en onze eigen blaas ook vol...). Op een dag kunnen we max. 23 uur rijden zonder problemen. Aan de honden ligt dat dan niet zeg maar.

Ze vinden andere omgevingen super, heel veel andere geuren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True