Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImNevitable
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2020
Hallo allemaal,

Ik draai windows 10 op mijn zelf samengestelde pc met een Gigabyte GA 150M-D3H moederbord. Vanaf begin kon ik de USB front ports niet geinstalleerd krijgen omdat Gigabyte slechts drivers voor windows 7 en 8 beschikbaar heeft. Deze drivers laten zich dan ook niet installeren.

De kabels zijn correct op het moederbord aangesloten.

Ik heb alleen dus geen idee hoe ik deze USB ports werkende krijg. Kan iemand mij daar mee helpen?

Vriendelijk bedankt!

Groeten,

Beste antwoord (via ImNevitable op 08-07-2020 08:32)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor Windows 10 zijn geen drivers nodig. Je zal het moeten zoeken in hoe de poorten aangesloten zijn. Haal de kabels van je USB poorten los en kijk eens goed hoe ze erop moeten. De USB3 header op het moederbord is erg fragiel, dus controleer daar even of er geen kapotte pinnetjes zijn.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Mogelijk dat je op de Intel site nog wat drivers voor usb kan vinden.

bv : https://downloadcenter.in.../90592/Intel-B150-Chipset

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer de Intel Driver Assistant ook eens te installeren.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Je zou geen extra usb drivers hoeven te installeren met Windows 10, zijn de poorten hardwarematig echt goed aangesloten op het moederbord?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor Windows 10 zijn geen drivers nodig. Je zal het moeten zoeken in hoe de poorten aangesloten zijn. Haal de kabels van je USB poorten los en kijk eens goed hoe ze erop moeten. De USB3 header op het moederbord is erg fragiel, dus controleer daar even of er geen kapotte pinnetjes zijn.

I reject your reality and substitute my own

• ImNevitable
Dank voor de reacties.

Driver assistant is geinstalleerd, maar geen updates, en die zijn ook niet te vinden op de site. Lijkt dat ze idd niet nodig horen te zijn met W10.

Naar mijn weten is deze juist bevestigd:

Maar bij het losmaken blijkt er idd op dat 1 pinnetje in de hoek linksboven ontbreekt:

Is dat dan het probleem? En is dit nog te fixen zonder een nieuw moederbord te kopen?

Thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:02

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Als ik een afbeelding van je moederbord opzoek dan lijkt die pin daar ook te missen, dat zal dus by design zijn.
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Ja, die ontbrekende pin hoort zo. Over welke behuizing praten we hier precies? En werken de USB 2.0 en 3.0 poorten aan de achterkant wel gewoon? Het hangt tenslotte allemaal aan dezelfde controller. Toevallig geen naar binnen gebogen lipjes van het I/O shield die sluiting maken, of afstandsbusjes onder het moederbord op een plek zitten waar ze niet horen (geen gat)?

• ImNevitable
Oké, hij werkt!

Waarschijnlijk heeft het opnieuw connecten ervoor gezorgd dat ik de kabels net wat steviger heb aangedrukt waardoor er nu wel contact wordt gemaakt.

Heb 2 apparaten getest die nu werken, maar degene die ik gisteren gebruikte doet het overigens nog steeds niet via voorkant (wel gewoon via achterkant):

https://silvergear.eu/product/draadloos-oplaadbare-touchpad/

Anyway, terug naar regel 1 van trouble-shooting. "Is het apparaat goed aangesloten :)"

Dank allemaal voor de reacties!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True