Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijzenniveau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurens1985
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-07-2020
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, ik gebruik tweakers al jaren voor een consumenten advies en prijsvergelijking. Wij gaan binnenkort verhuizen - wat betekend dat mij electronica ook een upgrade krijg.

Nu volg ik de prijsontwikkeling nauwlettend. Ik begrijp dat het prijsniveau rond de uitkering van het vakantiegeld hoger ligt. Mijn vraag:

Kan iemand mij uitleggen waarom het prijsniveau al maanden substantieel hoger ligt dan pakweg een jaar geleden? Dit is toch niet normaal.

Dit geldt voor onder andere: wireless speakers en TVs.

Is er iemand op het forum die weet wanneer de prijzen weer gaan dalen?

Laurens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:55

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Laurens1985 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:07:
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, ik gebruik tweakers al jaren voor een consumenten advies en prijsvergelijking. Wij gaan binnenkort verhuizen - wat betekend dat mij electronica ook een upgrade krijg.

Nu volg ik de prijsontwikkeling nauwlettend. Ik begrijp dat het prijsniveau rond de uitkering van het vakantiegeld hoger ligt. Mijn vraag:

Kan iemand mij uitleggen waarom het prijsniveau al maanden substantieel hoger ligt dan pakweg een jaar geleden? Dit is toch niet normaal.

Laurens
Simpel, door de coronacrisis zijn mensen meer thuis, gaan ze niet dagjes uit en houden ze geld over.
Dat besteden ze dan weer aan elektronica.

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Goedemiddag,

Laurens
Inflatie, koers van de euro>yen, corona. schaarste grondstoffprijzen, angst voor tradewars, groeiende vraag vanuit ontwikkelingsmarkten. take your pick :)

Daarna liggen zeker bij tv's vergelijkingen nogal lastig. Aangezien daar de laatste jaren nog steeds flink wat ontwikkeling in zit. In schermgroote, 4k, 100hz etc....

[Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 07-07-2020 15:13]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:04
Omdat vanwege de coronacrisis iedereen meer tijd thuis doorbrengt. En dus ook meer spullen online kopen. Bij veel thuis zitten zal het vooral snel de electronica zijn die een upgrade krijgt. De prijzen blijven waarschijnlijk hoog, tot iedereen weer naar kantoor gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:06
Vraag en aanbod? Mensen zitten thuis, hebben niet zoveel te doen maar krijgen toch nog hun salaris binnen. Kopen dus relatief veel op het internet.

Aanbod is lager, wereldtransport heeft een tijd lang stil gelegen.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurens1985
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-07-2020
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik begrijp de ABC van marktwerking. Maar de huidige situatie is wel absurd. Als voorbeeld, Sonos One heeft tijden €150 gekost en ligt nu rond de €225. Dat is 50% hoger, zeker op consumenten electronica is dit ongehoord. Ik kan daar niet goed tegen.

[Voor 13% gewijzigd door Laurens1985 op 07-07-2020 15:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laurens1985 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:13:
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik begrijp de ABC van marktwerking. Maar de huidige situatie is wel absurd. Als voorbeeld, Sonos One heeft tijden €150 gekost en ligt nu rond de €225. Dat is 50% hoger, zeker op consumenten electronica is dit ongehoord. Ik kan daar niet goed tegen.
50% hoger? Dan weet ik niet waar je kijkt, maar dat klopt niet.

pricewatch: Sonos One (Zwart)

Ja, de prijs heeft lager gelegen, maar gemiddeld zit er weinig verschil tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:32
Ik zie de sonos one soms een dip hebben. Maar de meeste tijd is het 209 euro wat hij nu ook is. Ik zie hier weinig raars aan eerlijk gezegd.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:58

-tom-562

Oliesjeik

Die 150 euro was ook nog eens tijdens Black Friday, dat kan (is) dus een aanbieding ergens geweest

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Goedemiddag,

Laurens
Prijzen fluctueren advh vraag en aanbod, en aanbiedingen rond feestdagen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 14:11
Fabrieken hebben maanden stilgelegen dus het aanbod is flink verminderd, combineer je dat met een hogere vraag (want ja iedereen wil ineens nieuwe PC, laptop, webcam, TV omdat ze veel thuis zitten) en dan is die stijging gewoon te begrijpen.
Inmiddels draaien veel fabrieken wel weer, maar er is nog steeds een vrij hoge vraag, dus heel hard zullen de prijzen nog niet dalen. Sommige producten hebben daar nu eenmaal meer last van dan anderen. Check de webcams, die zijn in prijs meer dan verdubbeld als ze al verkrijgbaar zijn. De productie is gewoon niet ingesteld op de enorme vraag. Kijk je naar TV's dan valt die stijging wel enorm mee. De aanbiedingen zijn hooguit wat minder goed, maar de prijs is amper gestegen.
Dat je daar "niet goed tegen kan" is vervelend maar dan moet je even wachten tot vraag en aanbod weer meer in evenwicht zijn. Volgens mij nog het minst erge in deze lastige tijd.

[Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 08-07-2020 08:52]

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:50
Wat ook behoorlijk meespeelt is dat dit spul A) allemaal in Azië gemaakt wordt en dus een relatief hoge verzendkostenquote heeft en B ) de shipping costs (zowel zee als vliegtuig) behoorlijk omhoog zijn gegaan. In het geval van airfreight soms wel met een factor 10. Reden hiervoor is het uitvallen van passagiersvluchten, die vaak ook voor cargo gebruikt worden.

[Voor 7% gewijzigd door r_bleumer op 08-07-2020 10:03]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:09
Zoals anderen al aangeven: je overdrijft schromelijk. De gemiddelde prijs van de Sonos One op 6 juli 2019: 220,42. De gemiddelde prijs een jaar later: 221,30. Nog geen euro duurder dus. De laagste prijs scheelt precies 10 euro (199 vs 209). Op 6 juli 2018 lag de prijs overigens hoger dan in 2019 en 2020.

De huidige situatie is helemaal niet 'absurd' en 'ongehoord'. Prijzen fluctueren nou eenmaal, dat is van alle tijden. En niemand weet wanneer de prijzen dalen ivm. corona en de gevolgen daarvan. Dus koop gewoon lekker waar je zin in hebt of wacht tot het goedkoper wordt en stop met je daaraan ergeren ;)

[Voor 3% gewijzigd door Lan Mandragoran op 08-07-2020 16:09]

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:42
En je grootste recht is nog altijd om het niet te kopen als je het te duur vindt.

Ik zie bij zo veel artikels op Coolblue en Bol staan dat er geen voorraad is.
Stel dat ze er dan 10 binnen krijgen, waarom zou je de prijs laag instellen of extra korting geven?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True