Toon posts:

hoe Athlon overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog maar een beginner in OC maar ik wil het toch eens een keer gaan proberen maar ik snap niet waar je ooit je FSB en multiplier kan veranderen. Zijn hier programma's voor ofzo want in me bios zag ik het nergens staan.

ik heb een Chaintech CT-7ATA K7 moederbord....

kan iemand mij graag hier iets over uitleggen? En als je me dom vind, graag niet reageren..

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Alles staat in FAQ veel suc6

[topic=153153]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele FAQ gelezen en er staat wel dat je je FSB en multiplier kan veranderen maar ik weet niet hoe\waar ik dat moet doen...

• Erhnam

Erhnam

Je zoekactie naar 'overklokken amd' leverde 1418 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• Erhnam

Erhnam

FSB kan je veranderen op je bord -> zie boekje moederbord !

Multi kan je veranderen door de L1 bruggen op je CPU te verbinden !

Goed zoeken veel suc6

Verwijderd

Ga naar je bios en naar het menu met frequency control, zet spread spectrum sowieso uit....
Multiplier hoger, fsb hoger, ik zou voor multiplier gaan, heb je geen gezeik met geheugen, maar fsb is wel met ietsje meer snelheidswinst of de zelfde freq...
Omdat het geheugen mee-oc'ed wordt, en de agp bus, en de pci bus, maar als je geheugen dus standaard is gaat dit niet zo ver/makkelijk.

Verwijderd

Hoe faq lezen :P ;)

[edit]
Te laat he. Maar de meeste dingen die jij zoekt staan gewoon in de bios (als de comp opstart op [DEL] drukken) en dan bij de CPU-Settings (of iets dergelijks). En dan moet je aangeven dat je alles zelf manual moet instellen (zou wel willen kijkuh maar dan gaat m'n uptime weg :P ) Suc6 ermee! :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 14:54
Kom op mensen... meneer heeft een Chaintech CT-7ATA K7 moederbord! Dat is bij mijn weten voor een Slot A athlon hoor, dus dan kun je niet gewoon ff L1 bruggetjes inkleuren.
En multiplier veranderen gaat dus ook neit zo makkelijk, daar heb je een GFD voor nodig. (gold finger device) FSB overklokken kan wel maar meer als 110Mhz haal je ook niet echt makkelijk.
Zoek eens op Slot A overlokken, GFD of Athlon classic ofzo...

Verwijderd

Ik heb niet het zelfde moederbord, maar wel een socket A en daarbij kan je dit best veranderen (mijn 800 @1041). Dus je moet bij de moederbord fabrikant zijn.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 14:54
Op woensdag 08 augustus 2001 16:55 schreef jedziadax het volgende:
Ik heb niet het zelfde moederbord, maar wel een socket A en daarbij kan je dit best veranderen (mijn 800 @1041). Dus je moet bij de moederbord fabrikant zijn.
Verdomme je zegt het zelf al je hebt een SOCKET A moederbord :( en geen Slot A waar het hier waarschijnlijk om gaat en dat is een wereld van verschil.

Als je niet weet waar je het over hebt ga dan geen verkeerde dingen zeggen.

/edit: typo

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 16:55 schreef jedziadax het volgende:
Socket A en Slot A zijn niet hetzelfde

edit:

oops moet toch eerst wel ff wat verder lezen
Pagina: 1