Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zacht geluid via hdmi vs 3,5 jack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06:41
Mijn vraag:

Ik weet niet precies of hij hier thuishoort of in het subforum over beeldschermen, maar aangezien ik Win 10 gebruik probeer ik het eerst hier.

Ik probeer er achter te komen waarom er zo'n verschil in volume zit tussen de output naar mijn externe speaker via de 3,5 jack op mijn laptop en via de hdmi naar mijn monitor en dan met een 3,5 naar de speakers. Wanneer ik het geluid via de hdmi laat lopen is dit namelijk beduidend zachter dan rechtstreeks via de output van de laptop. Zelfde fenomeen doet zich voor wanneer ik het geluid via de interne speakers van de laptop vs de interne speakers van de monitor laat lopen. Ook dan is het geluid via de monitor veel zachter.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Win 10 Education 1909, Thinkpad X1 Yoga Gen 5, Iiyama G-Master G2730HSU-B1 Black Hawk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb alle instellingen nagelopen, ervoor gezorgd dat de output van de monitor op 100% staat, drivers gecheckt en me suf gegoogled, maar ik kan het niet vinden. Ik heb zelf het idee dat het hem in de doorvoer of de drivers van de monitor zit, want ik had hetzelfde issue ook al met de Zenbook UX430UA die ik hiervoor had.

3120WP Omnik, 4825WP SolarEdge en verwarmen met een Elga.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 15:06
Kan gewoon de monitor zijn. Bij mijn monitor is geluid via speakers erg zacht. Koptelefoon is redelijk hard als ik het vol open zet. Wil je echt fatsoenlijk geluid dan kun je er bijvoorbeeld een AVreceiver op aansluiten.

Hoe het ook zij altijd even gebruiksaanwijzing model en gebruikers ervaringen op Forums googlen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06:41
8mile13 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:35:
Kan gewoon de monitor zijn. Bij mijn monitor is geluid via speakers erg zacht. Koptelefoon is redelijk hard als ik het vol open zet. Wil je echt fatsoenlijk geluid dan kun je er bijvoorbeeld een AVreceiver op aansluiten.

Hoe het ook zij altijd even gebruiksaanwijzing model en gebruikers ervaringen op Forums googlen.
Uiteraard heb ik daarop gegoogled, maar dat leverde geen resultaat op. Dat er geen goed geluid uit de monitor komt vind ook niet zo erg, want ik heb er een setje Raumfeld Cubes op aangesloten. Het irritante is alleen dat als ik, na de laptop gebruikt te hebben, Spotify aanzet, ik een enorme bak herrie krijg omdat ik voor het geluid van de laptop het volume enorm op moet krikken...

3120WP Omnik, 4825WP SolarEdge en verwarmen met een Elga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 15:06
Op de laptop zet ik het geluid eigenlijk altijd zacht, dat doe ik eigenlijk overal..alleen harder bij muziek of video..en daarna weer zacht. Heeft er mede mee te maken dat er soms ergens reclamefilmpjes opduiken wat erg irritant is zeker als het geluid wat harder staat. Ook wil ik als ik een muziekje of video aanzet niet meteen hard geluid hebben.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True