Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-07 16:07
Hello allemaal,

Ik zoek een phablet voor ongeveer 250 euro. Ter vervanging van mijn Galaxy Note 4 (je leest het goed 8) ). Er zal vooral heel veel media mee worden geconsumeerd. Audio video. En heel veel mee lezen/browsen. Geen games maar ik schakel vaak wel snel tussen meerdere apps.

Dit zijn mijn must-eisen (die ik nav een eerder topic heb bijgesteld)
- 3,5mm audio jack voor de zekerheid (want bluetooth oortjes vallen altijd wel een beetje tegen)
- NFC
- geen notch
- geen dubbele punchole
- google services

Voorkeuren/mooi meegenomen:
- kompassensor
- geen punchhole dus een onafgebroken scherm
- geen edge-scherm/curve

Eerst wilde ik hoe dan ook geen punchole/notch. Maar sommige telefoons schijnen wel ok een punchole te kunnen verbergen in de statusbalk.

Eerst wilde ik de Xiaomi Poco F2, in mijn optiek momenteel de meest complete telefoon. Maar het is een beetje overbodig voor mijn gebruik denk ik.

Dit zijn de toestellen waar ik tussen twijfel, die ik zelf gevonden heb:
- de Xiaomi Mi 9T*
- Oppo Reno 2Z*
- de Xiaomi Redmi Note 9 Pro

Mochten jullie ook andere toestellen willen voorstellen, graag.

* = ik twijfel alleen wel over het update beleid, zijn al verouderde toestellen en ik kan niks vinden over hoe de ondersteuning is.

Ik vind de BBG een beetje karig in de uitleg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Xiaomi's krijgen 3 tot 4 jaar MIUI updates, en daarmee ook beveiligingspatches. Dus een Mi 9T krijgt nog lang genoeg updates.

De Reno 2Z zal helaas niet meer dan 1 of 2 jaar beveiligingsupdates ontvangen, waarvan er nu al driekwart verstreken zijn.

Eind juli komt er trouwens een Motorola One Fusion+ uit voor ongeveer €300.
Geen notch, IPS, schone Android, zeer goede accuduur, prima camera's, 3.5mm jack, goede luidspreker, en SD730, maar wel €50 boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Potenscia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:53:
Xiaomi's krijgen 3 tot 4 jaar MIUI updates, en daarmee ook beveiligingspatches. Dus een Mi 9T krijgt nog lang genoeg updates.

De Reno 2Z zal helaas niet meer dan 1 of 2 jaar beveiligingsupdates ontvangen, waarvan er nu al driekwart verstreken zijn.

Eind juli komt er trouwens een Motorola One Fusion+ uit voor ongeveer €300.
Geen notch, IPS, schone Android, zeer goede accuduur, prima camera's, 3.5mm jack, goede luidspreker, en SD730, maar wel €50 boven je budget.
Interessant. Reno 2z VS Mi 9T vond ik te close qua hardware. Maar als Oppo's ondersteuning zo slecht is dan is die keuze alweer wat makkelijker gemaakt want de Reno valt dan gewoon af.

De Fusion+ heb ik al langer in het oog. Maar ik las dat er geen kompas sensor in zit en ook geen NFC. Dat vind ik voor die prijs niet kunnen als ik de alternatieven zie, en dat met een IP-scherm toestel. Ik lees ook vrij negatieve dingen over Motorola's update beleid sinds de overname van Lenovo. Wel jammer allemaal want met NFC had ik 'm serieus overwogen.

Dan blijft nog het dilemma Note 9 Pro VS Mi 9T over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Zijn er nog andere toestellen die jullie kunnen aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:44
Wij kunnen niet de keuze maken voor jou, wel vragen beantwoorden, en dat is gebeurd. Wil je echt wat anders, kijk of je de Pixel 3a nog kan scoren, worden hier en daar voor 250 Euro aangeboden. Software is superieur voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Voor mij is de camera van minder belang. Gaat me echt om een media phablet.

Dus eigenlijk blijven alleen de Note 9 Pro en de Mi 9T nog over. De Note 9 Pro heeft wel een grotere scherm maar dan helaas met een punch hole die er behoorlijk flink uit ziet. En het is een IPS LCD scherm ipv OLED.. ik moet bekennen dat ik altijd alleen maar OLEDs heb gehad. Dus heb geen idee of ik het een minpunt vind of niet

Edit: wacht volgens mij is dat niet waar en had mijn oude HTC One een LCD. Maar dat is zo lang geleden dat ik het gewoon niet meer herinner :+

[ Voor 15% gewijzigd door TTMJ! op 08-07-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En wat verwacht je wat die LCD minder is?
Want ik heb beide gehad en het maakt me echt geen reet uit.
Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Verder zet je een een wannabe flagship tegenover een budget lijn model.
Niet helemaal een eerlijk vergelijk. De Note 9 Pro wint het alleen op leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Op reviews worden AMOLEDs altijd geprezen als een plus vandaar. Maar jij zegt dat dat dus eigenlijk in de praktijk niks uit maakt ? :)

Je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. Qua specs komen ze toch aardig overeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
TTMJ! schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:33:
Op reviews worden AMOLEDs altijd geprezen als een plus vandaar. Maar jij zegt dat dat dus eigenlijk in de praktijk niks uit maakt ? :)

Je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. Qua specs komen ze toch aardig overeen ?
Voor mij niet. Wellicht voor anderen wel.

Ah je had het niet over de Pro maar over de gewone 9t. Ja dan wel. Met uitzondering van de pop up camera en de minder lange ondersteuning voor de 9t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Ik kan het LCD VS Amoled ook wel beamen. Ik heb in mijn leven vaak geswitcht van LCD naar Amoled en andersom. Het is een mooie plaatje als je in amoled iets bekijkt maar nu heb ik een budget telefoon met LCD en mis amoled niet.

Ik zou voor jouw budget niet echt rekening houden met amoled. Ja, het is mooi meegenomen maar stel het is niet in je budget of je moet concessies doen op het amoled model zou ik het gewoon laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:44
Sluit ik bij aan, Amoled VS LCD, je ziet verschil als je ze naast elkaar houd, maar in gebruik... Ik heb een werk iPhone 7 met LCD en privé een Samsung met Amoled scherm. Kan niet zeggen dat ik me aan het LCD scherm erger als ik op de iPhone zit.

HTC One had overigens ook LCD, dat toestel heb ik ook gehad.

Zet ik ze naast elkaar is er weinig verschil:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1403424;1551328/
Processor is minimaal beter in de 9t:
https://versus.com/en/qua...s-qualcomm-snapdragon-730

Grootste verschil is het formaat. Gezien je een phablet zoekt, neem de Note.
Pagina: 1