Wij willen een muur naast de trapkast verwijderen ten behoeve van het vergroten van de keuken, op het plaatje het geel gearceerde is de muur die we willen verwijderen, de buren aan de andere kant van de steeg met hetzelfde type woning (gespiegeld) hebben deze muur ook niet meer en hebben verder geen aanpassingen in de draagconstructie gemaakt. Buurman is zelf aannemer en geeft aan dat de binnenmuren niet dragend zijn en dat de vloerplaten eerste verdieping op de buitenmuren leunen(bouwjaar 1978). Het blauwe gearceerde is al weg en is nu een deur en gipswandje voor de kelderkast.
Heb de bouwtekeningen bekeken maar ben natuurlijk een leek. Wel kunnen zien dat alleen de buitenmuren dragend zijn, verder geen fundering beneden gezien.
Verder gezien dat er een vrij forse naad zit tussen het muurtje en de buitenmuur ik kan er zo met een schroevendraaier tussen en bovenin zit purschuim. Lijkt me daardoor dus ook uitgesloten dat het om een stabiliteitsmuur gaat.
Graag jullie mening.
Muurtje lijkt wel los te staan van de buitenmuur:
:strip_exif()/f/image/wHpj2mUusqjG4cw9I1CeQeUv.jpg?f=fotoalbum_large)
Gat met internetkabels naar: boven
:strip_exif()/f/image/8gJcCSqytPbbBROX55erFqzS.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdiepingsvloer van de vloerplaten in spiegelbeeld:
:strip_exif()/f/image/AwHscNIzAnz6ds9tD1Fs3Jad.jpg?f=fotoalbum_large)
Gele muur gaat dus weg, blauw is gipsmuur en deur:
Heb de bouwtekeningen bekeken maar ben natuurlijk een leek. Wel kunnen zien dat alleen de buitenmuren dragend zijn, verder geen fundering beneden gezien.
Verder gezien dat er een vrij forse naad zit tussen het muurtje en de buitenmuur ik kan er zo met een schroevendraaier tussen en bovenin zit purschuim. Lijkt me daardoor dus ook uitgesloten dat het om een stabiliteitsmuur gaat.
Graag jullie mening.
Muurtje lijkt wel los te staan van de buitenmuur:
:strip_exif()/f/image/wHpj2mUusqjG4cw9I1CeQeUv.jpg?f=fotoalbum_large)
Gat met internetkabels naar: boven
:strip_exif()/f/image/8gJcCSqytPbbBROX55erFqzS.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdiepingsvloer van de vloerplaten in spiegelbeeld:
:strip_exif()/f/image/AwHscNIzAnz6ds9tD1Fs3Jad.jpg?f=fotoalbum_large)
Gele muur gaat dus weg, blauw is gipsmuur en deur:
:strip_exif()/f/image/7qrk5sGWQf6k6dgJZCDRQqKp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Charlot887 op 07-07-2020 12:10 ]