Visio background verschuift zodra voorgrond groter is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een nieuw Visio template gemaakt voor toekomstige netwerk tekeningen.
In dit template heb ik een background gemaakt voor de overige pagina's. Op deze achtergrond is rechts onderin wat informatie te vinden over de auteur, laatst gewijzigd etc.

Nu heb ik het probleem dat zodra ik een voorblad groter maak door hier bijv. meer items aan toe te voegen, dit blok met auteur en laatst gewijzigd verspringt naar, in mijn ogen, onverklaarbare posities. Een aantal voorbeelden:

- Zodra ik een item "te ver" (buiten de bestaande page) naar links plaats zal Visio de pagina automatisch aanpassen en uitbreiden naar links om daar verder te werken. Echter verschuift hiermee het background blok op het horizontale raster van 1 naar 9,5.
- Een stencil naar beneden plaatsen buiten de huidige pagina betekend dat het achtergrondblok op het verticale raster van 0 naar 5,5 springt.

Ik kan oneindig naar rechts en naar boven uitbreiden, dit lijkt geen effect te hebben op de positie van de achtergrond.
Alle pagina's zijn ingesteld met de waarde "Let Visio expand the page as needed".

Nu ben ik zelf absoluut geen Visio expert. Maar na wat zoekuurtjes op Google kwam ik hier niet meer uit, mogelijk kan een Visio wizardhier op Tweakers de verklaring hierachter geven. En hoe je dit het beste (anders) zou kunnen instellen :P

Relevante software en hardware die ik gebruik
Visio 2016, Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere artikelen op Google etc, helaas geen welke tot een oplossing heeft geleid. Bij het uitschakelen van de optie "Let Visio expand the page as needed" en het hardcoden van bij A2 schaalt de pagina niet meer maar blijft het blok ook ergens op het canvas. Met nadruk op ergens; dit is vrijwel altijd bij een grotere pagina in het midden i.p.v. helemaal rechts waar het blok \hoort te staan.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply