Ik ben op zoek naar een beamer, range HD-FHD, voor binnen, weinig herrie, max €400. Ik snap alleen de verschillen in specificaties niet. Mijn vraag: zie ik iets over het hoofd of zijn de specificaties niet betrouwbaar?
Toelichting:
Ik heb nu een goedkope beamer, die eigenlijk best goed bevalt voor casual gebruik:
pricewatch: Salora 40BHD1200
Volgens de specificaties:
Dan kom ik deze tegen voor €320:
pricewatch: LG PH30N
maar die geeft slecht 250 Lumen! Klopt dat dan wel? Is dat niet extreem weinig, vergeleken met mijn goedkope Salora met 1200 Lumen, of liegt Salora over de specs...?
Hetzelfde met geluidssterkte, ik wil graag een stuk stillere beamer dan de huidige, maar dat lijkt lastig, 25dB zit al heel laag in vergelijking met de rest van de pricewatch. Mijn aanname is nu dat de beamer die ik heb meer lawaai maakt dan ze beweren, maar dan kan ik dus beter niet meer hierop filteren...?
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Toelichting:
Ik heb nu een goedkope beamer, die eigenlijk best goed bevalt voor casual gebruik:
pricewatch: Salora 40BHD1200
Volgens de specificaties:
- Resolutie: 800x480 (nogal laag)
- Techniek: LED
- Lichtopbrengst: 1.200 Lumen (niet heel veel, maar werkt prima binnen)
- Geluidssterkte: 25dB (hinderlijk veel herrie tijdens filmkijken)
Dan kom ik deze tegen voor €320:
pricewatch: LG PH30N
maar die geeft slecht 250 Lumen! Klopt dat dan wel? Is dat niet extreem weinig, vergeleken met mijn goedkope Salora met 1200 Lumen, of liegt Salora over de specs...?
Hetzelfde met geluidssterkte, ik wil graag een stuk stillere beamer dan de huidige, maar dat lijkt lastig, 25dB zit al heel laag in vergelijking met de rest van de pricewatch. Mijn aanname is nu dat de beamer die ik heb meer lawaai maakt dan ze beweren, maar dan kan ik dus beter niet meer hierop filteren...?
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.