Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toekomstbestendige mid-range gaming GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:45
Van de een op andere dag is mijn GPU kuren gaan vertonen. Bij intensief gebruik krijg ik artifacts, screen tearing en zuks. Als ik ga kijken naar hoe oud mijn hardware is denk ik ergens "dat mag ook wel", terwijl tegelijkertijd de volwassen persoon in mij er nog wat meer leven uit wilt persen. Basic troubleshooting (gebeurt alleen tijdens zwaardere games) wijst naar GPU en niet naar monitor. Ik heb voor het gemak wel de kabel vervangen maar dat heeft geen merkmaar effect gehad.

Om die reden heb ik besloten om mijn PC in kleine golven te gaan vervangen. De reden hiervan is dat ik, in de praktijk, mijn CPU nog niet bottleneck en daardoor waarschijnlijk er nog meer uit kan krijgen. Ik zal in een toekomstige ronde CPU/Mobo/RAM aanpakken maar dat is voor nu (nog) niet nodig.

Ik zoek een?
Videokaart die voldoet aan mijn huidige specs + toekomstbestendig is. Moet dus nu goed (kunnen) werken, maar het liefst DX12+RayTracing of zoiets kan doen.

Wat is je budget?
Wens is 200-300, kan oplopen tot 400.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur een A+ of A merk (Sapphire, MSI, ASUS, XFX, EVGA), liever geen bijna onbekende namen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HZie bijlage voor huidige specs. Mijn monitor ondersteunt DVI en HDMI.Gebruik zal mid-range gaming zijn. Ik ben niet meer van het grafische geweld en snelle shooters en alles; momenteel is het veel No Man's Sky, strategy games en andere light games.

Hivemind, wat is naar uw mening momenteel een goede bang-for-buck keuze? Investeren in een tweedehands V&A 1060/RX570, of juist een 2060/RX5700 en waarom? Dank jullie voor de feedback <3

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:17
Ik denk dat bij een 5700/2060 super je cpu een bottleneck vormt.
Dus ik zou aanraden een tweedehandsje te kopen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:41
Met de komst van nVidia's nieuwste 30xx series kaarten, wordt de handel in 2e hands 20xx series kaarten weer ineens een stuk levender.
Mogelijk dat je hier iets leuks kan scoren, zoals een "2060 super" oid.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:45
Dank voor de eerste antwoorden!

@99ruud99 , dat is heel erg goed mogelijk. Daar twijfelde ik over, is daar toevallig iets over bekend binnen de community? Ik heb geen harde cijfers kunnen vinden over GPU bottlenecks.

@GarBaGe , dat is een goede! Is ereen datum bekend of schatting bekend van wanneer ze uitkomen? Ik zal mij daar even op in gaan lezen, mogelijk is daar wel wat beweging in te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:17
3xxx series wordt waarschijnlijk september (of oktober) https://www.google.com/am...dar.com/amp/news/rtx-3080

Voor rest kan je builds zoeken die een vergelijkbare cpu erin hebben zitten en kijken welke gpu ze hebben gepakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23-06 09:16
Voor om en nabij de €250 zou ik naar een 1660S kijken voor 1080p 60hz als je nieuw wilt kopen.
Anders een RX580 of GTX 1070 voor ± €150 - €250 tweedehands.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True