Toon posts:

Vaatwasser lekt aan de rechterzijde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 20:59

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Hi, mijn vriendin heeft een vaatwasser die lekt aan de rechterzijde bij het deur rubber.

We hebben de vaatwasser helemaal schoon gemaakt en alle rotzooi rondom de rubbers weggehaald
Rubbers er uitgehaald en weer terug geplaatst, maar hij blijft lekken.
Daarna gekeken of de deur af te stellen is, verder naar binnen of iets dergelijks, als je er tegen aandrukt is er genoeg ruimte, maar de haak waar de deur in haakt, kan niet verder naar binnen om dit te forceren die zit al op zijn max.

Ik heb de vaatwasser op een tafelgezet en helemaal pas gesteld, en hij blijft lekken.
Zonder de lades, had ik geen lekkage, maar zodra deze er weer ingingen kreeg je kleine druppeltjes op de grond.

Ik zie dat er kleine spetters vormen rond de opening van de deur.

Iemand een idee wat ik nog kan doen, het vervangen van het rubber is denk ik niet nodig, om dat deze nog helemaal nieuw oogt.

Het merk type is een Equisit Egsp Jubilee 25

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Net het deur rubber vervangen omdat ik het ook niet meer wist, helaas blijft ie lekken. Iemand nog een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-02 21:44
Kijken of de sproeiarmen goed zijn. Of alle gaatjes open zijn Het kan zijn dat de sproeiarm, die meestal uit twee helften bestaat, lek is. Dan komt er water uit op een plek zoals dat niet is bedoeld, en dan gaat de vaatwasser lekken. Met twee machine hier zelf ervaring mee gehad, en meestal komt het lekken niet door de rubber afdichting maar door defecte sproeiarmen.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Cool thanks, ga vanavond even kijken.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Klavertje2211 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:52:
Kijken of de sproeiarmen goed zijn. Of alle gaatjes open zijn Het kan zijn dat de sproeiarm, die meestal uit twee helften bestaat, lek is. Dan komt er water uit op een plek zoals dat niet is bedoeld, en dan gaat de vaatwasser lekken. Met twee machine hier zelf ervaring mee gehad, en meestal komt het lekken niet door de rubber afdichting maar door defecte sproeiarmen.
Hij lekt inderdaad niet als ik die lade er uit haal.
Maar zie geen zichtbare schade hoe had je het opgelost ?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:46
enriqueeeee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Hij lekt inderdaad niet als ik die lade er uit haal.
Maar zie geen zichtbare schade hoe had je het opgelost ?
Lade is sproeiarm?
De gaatjes misschien doorprikken met een satéstokje of zo iets?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, technisch gezien niet. Maar bij de meeste vaatwassers zit de bovenste arm aan de onderkant van de lade gemonteerd. Dus ja, dat kan wel degelijk voor water op onverwachte plekken zorgen.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Arjantje72 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Lade is sproeiarm?
De gaatjes misschien doorprikken met een satéstokje of zo iets?
Nee, maar aan de lade zit de sproeiarm vast.
Nadat de bovenste lade verwijderd is, heb ik geen lekkage meer, dus ff kijken wat er mis is met dat ding.
Kan zo op het eerste gezicht niks geks vinden.

• Klavertje2211
Ik heb zelf gehad dat er op het oog niets te zien was, maar bij het leeg laten draaien hoorde je het water tegen de deur aan slaan, en dat hoort niet. De sproeiarm zit gewoon geklikt op de lade, hoe moet je even checken in een service manual of zo.
Een nieuwe sproeiarm, en je probleem is zeer waarschijnlijk opgelost.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Klavertje2211 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:01:
Ik heb zelf gehad dat er op het oog niets te zien was, maar bij het leeg laten draaien hoorde je het water tegen de deur aan slaan, en dat hoort niet. De sproeiarm zit gewoon geklikt op de lade, hoe moet je even checken in een service manual of zo.
Een nieuwe sproeiarm, en je probleem is zeer waarschijnlijk opgelost.
Even kijken waar ik die vandaan kan toveren, Bella is blijkbaar een redelijk onbekend merk.
De waterstop had ik al vervangen omdat die stuk was, die de zelfde als bij AEG te zijn }:O

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Out of the box gedacht: neem de sproeiarm mee in de tuin en zet de tuinslang eens op de invoer. Je wordt gegarandeerd nat, maar misschien zie je ook iets raars aan het sproeibeeld.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Klavertje2211

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Thanks, ik zal kijken of ze die van Bella ook hebben, na het testen.

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-03 15:08
@enriqueeeee
Al opgelost? Ik heb dit ook bij een vaatwasser gehad. De sproeiarm was kapot. Die waren "op elkaar geklikt" en hier lekte, onder de centrifugale kracht, water uit de zijkant van de arm, wat dan langs de rubbers afkomt.
De monteur wat hier kwam heeft een tweede spoelarm hier gelaten en de ander gemaakt met... een soldeerbout. Gewoon de plek waar het langsaf kwam, dichtgeschroeid.
Ook al lijkt het dicht, onder de kracht kan het open gaan staan en dan mikt ie het op de klep ipv op je vaat.

i7-12700K @ 5G | MSI-Z690 | 32G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Ik heb de sproeikop bekeken maar die ziet er als nieuw uit. Daar is echt helemaal niks aan te zien.

Ik draai de was nu zonder bovenste sproei arm, even kijken wat je doet.

Zonder sproeiarm geen lekkage.

Met binnen 5 minuten inderdaad druppels.
Ik vraag mij alleen af waar het in de arm zit want ik zie niks geks.

Edit 2..

Na tapen van de arm nog steeds druppels :(

[Voor 123% gewijzigd door enriqueeeee op 20-07-2020 20:49]

• Klavertje2211
Het is vaak niet te zien, maar wel te horen dat een sproeiarm lekt. Het water slaat dan tegen de deur aan, met lekkage tot gevolg.
Gewoon een nieuwe sproeiarm kopen, probleem opgelost!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Mijn vriendin heeft bij de leverancier voor 30 euro de arm en het stuk waar de arm aanvast zit besteld inc meganisme. deze staat in backorder, dus even wachten maar ben benieuwd.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Eindelijk het onderdeel ontvangen, iets met corona enzo. Probleem is opgelost.
Iedereen bedankt voor de Hulp :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee