Toetsenbord laptop werkt niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Oke ik hoop dat dit goed staat hier.. zo niet mag een modje het verplaatsen. Ik typ dit vanaf mijn oude laptop dus als je denkt maar ze typt nog goed.. dat klopt haha het probleem gaat over mijn huidige laptop die dus uit naast me ligt momenteel.

Sinds drie weken doet de / op mijn laptop het niet meer en in combi met rechtershift doen de tekens ) en : het ook niet meer en de hoofdletter P ook niet. Nu heb ik sinds gisteravond dat hij de / teken in een loop blijft typen uit zichzelf terwijl ik hem zelf dus niet kan typen want er gebeurd dan niks.

Nu kwam er vanavond iemand langs die verstand (zegt) te hebben van computers en hem leek het een goed idee om er wd40 in te doen maar nu doen gewoon sommige letters het bijna niet meer. Als ik heel vaak druk krijg ik de letter wel te zien maar het is echt niet te doen en voordat hij er wd40 in deed had ik dus alleen problemen met de 4 toetsen die ik hier boven heb benoemd.

Iemand een idee of dit nog te redden is. Ik baal echt zo hard want mijn laptop toetsenbord is nu compleet onbruikbaar geworden eigenlijk. En heeft iemand een idee hoe het kan dat de / toets helemaal niet meer werkt sinds een paar weken (maar wel in een loop zichzelf blijft typen) en de andere 3 in combi met rechtershift niet, als ik de linkershift gebruik werken ) : en hoofdletter P wel.

Ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Mnaada op 06-07-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Wd40? Hah... nee, dat komt een laptop niet ten goede.. misschien dacht hij dat het toetsenbord mechanisch was ;). Denk dan toch tijd voor een vervanging. Even op Google/EBay je laptop type intikken en een vervanging zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet wat voor persoon dat geweest is, die adviseert om WD40 in een toetsenbord te spuiten, in ieder geval erger dan beun de haas of ook wel prutser genoemd. Dit heeft het alleen maar erger gemaakt. Met een beetje geluk zou je het toetsenbord kunnen vervangen, tenminste als WD40 niet op het moederbord en andere componenten is terecht gekomen. Om welk merk en type laptop gaat het?

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 06-07-2020 23:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Merk/Type van laptop?, bij meeste laptop is toetsenbord vrij makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, WD40 klinkt niet als een logische, laat staan verstandige keuze. Ik zou inderdaad proberen een vervangend toetsenbord te kopen en op Youtube zoeken hoe je het toetsenbord kan vervangen.

Vraag anders die bepaalde iemand even, die kan vast wel helpen. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Bedankt voor jullie reacties, ik zei ook al volgens mij was dit geen goed idee maar nee kon echt geen kwaad. Even kijken wat voor type het is hoor.

Medion P6677

En heeft iemand een idee waarom die toetsen (en 1 helemaal ermee stopte) ineens het niet meer goed deden? En waarom de / in een loop door mijn laptop wordt getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:58
Mnaada schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:33:
[...]
En heeft iemand een idee hoe het kan dat de / toets helemaal niet meer werkt sinds een paar weken (maar wel in een loop zichzelf blijft typen) en de andere 3 in combi met rechtershift niet, als ik de linkershift gebruik werken ) : en hoofdletter P wel.
Dat kan je reproduceren met vocht, al raad ik dat wel af.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Room42 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:41:
Nee, WD40 klinkt niet als een logische, laat staan verstandige keuze. Ik zou inderdaad proberen een vervangend toetsenbord te kopen en op Youtube zoeken hoe je het toetsenbord kan vervangen.

Vraag anders die bepaalde iemand even, die kan vast wel helpen. :P
Nee hij blijft er maar mooi vanaf nu. Als het nog te redden is ben ik alleen blij maar maak me dus wel beetje zorgen ook over die toetsen die al vreemd deden, is dat wel te verhelpen met een nieuw toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Ik kan echt wel janken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
https://www.google.com/se...dnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab

nu nog iemand in je buurt vinden om het ff te swappen, ken je niemand zoek ff een lokale computer shop, zal max uurtje werk zijn (afhankeijk van wat er moet gebeuren om keyboard vrij te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mnaada schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:44:
[...]

Nee hij blijft er maar mooi vanaf nu. Als het nog te redden is ben ik alleen blij maar maak me dus wel beetje zorgen ook over die toetsen die al vreemd deden, is dat wel te verhelpen met een nieuw toetsenbord.
Het is een beetje moeilijk te beoordelen zonder het toetsenbord te zien en te weten wat het allemaal heeft moeten doorstaan. Is er vocht overheen gegaan? Ben je een harde tikker? Druk je hard?
En nu ze het niet goed deden, voelde je weerstand als je erop drukte? Dat zou kunnen betekenen dat er iets onder zit. Plakt ie? Misschien iets van suiker, of zo.

Het kan van alles zijn :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mnaada schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:46:
Ik kan echt wel janken haha.
Ik denk dat je onder de 50 euro wel klaar bent, hoor. Nog steeds veel geld en zonde, maar veel goedkoper dan een laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
mvrhrln schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:47:
https://www.google.com/se...dnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab

nu nog iemand in je buurt vinden om het ff te swappen, ken je niemand zoek ff een lokale computer shop, zal max uurtje werk zijn (afhankeijk van wat er moet gebeuren om keyboard vrij te maken).
Maar is dan het probleem ook opgelost denk je van de : / P en ) tekens. Ben ergens zo bang als ik een nieuw toetsenbord koop dat hij dan alsnog de / continue blijft typen als ik in een typveld sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Room42 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Het is een beetje moeilijk te beoordelen zonder het toetsenbord te zien en te weten wat het allemaal heeft moeten doorstaan. Is er vocht overheen gegaan? Ben je een harde tikker? Druk je hard?
En nu ze het niet goed deden, voelde je weerstand als je erop drukte? Dat zou kunnen betekenen dat er iets onder zit. Plakt ie? Misschien iets van suiker, of zo.

Het kan van alles zijn :)
Nee het voelde gewoon net als andere toetsen, dat is het stomme. Ik typ redelijk hard maar juist de / toets is er 1 die ik niet veel gebruik.

Ik waardeer de reacties echt enorm! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Mnaada schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Maar is dan het probleem ook opgelost denk je van de : / P en ) tekens. Ben ergens zo bang als ik een nieuw toetsenbord koop dat hij dan alsnog de / continue blijft typen als ik in een typveld sta.
Die kans is vrij klein, dan is er wat meer aan de hand. Meestal blijven toesten hangen door veel gebruik, of te veel morsen (limonade etc).

Bij sommige toestenborden kan je de "toets" er af wippen, en zie je het mechanisme ziiten, misschien kan je het schoonmaken oid. Maar kan je beter laten doen door iemand die dat vaker doet, en niet door iemand die met wd40 komt aanzetten :)

Maar lees ik nu goed dat alleen de hoofdletter P het niet goed doet?

[ Voor 25% gewijzigd door mvrhrln op 06-07-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk toestebord layout gebruik je? Azerty of Qwerty?

Bijvoorbeeld : click

[ Voor 64% gewijzigd door _Dune_ op 06-07-2020 23:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
mvrhrln schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:50:
[...]

Die kans is vrij klein, dan is er wat meer aan de hand. Meestal blijven toesten hangen door veel gebruik, of te veel morsen (limonade etc).
Enige wat ik kon bedenken was dat er die avond ervoor best veel condens aan mijn drinkglas zat omdat het drinken behoorlijk koud was. Ik kan alleen maar denken is daar wat van in het toetsenbord gekomen misschien maar ergens lijkt me dat ook niet logisch want ik heb altijd mijn glas links staan van mijn computer en til hem dus ook links op om te drinken maar goed het zou kunnen want kan geen andere logische verklaring bedenken. Maar waarom mijn laptop na 3 weken ineens denkt hey laat ik de / heel vaak achterelkaar intypen dat begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
mvrhrln schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:50:
[...]

Bij sommige toestenborden kan je de "toets" er af wippen, en zie je het mechanisme ziiten, misschien kan je het schoonmaken oid. Maar kan je beter laten doen door iemand die dat vaker doet, en niet door iemand die met wd40 komt aanzetten :)

Maar lees ik nu goed dat alleen de hoofdletter P het niet goed doet?
Nee de / en ? dus doen het helemaal niet. Hoofdletter P en de tekens ) : doen het niet in combi met de rechtershift knop, met de linkershiftnknop werken die drie wel maar de schuine streep en vraagteken is helemaal dood als ik hem zelf indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Ik zou de laptop sowieso ff wegbrengen, die WD40 gaat geen goed doen. Ding moet sowieso denk ik ff schoongemaakt worden. Beste is om laptop even te brengen naar iemand in je buurt die er verstand van heeft (bedrijf of iemand die er echt verstand van heeft ipv de wd40 meneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
_Dune_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:52:
Welk toestebord layout gebruik je? Azerty of Qwerty?

Bijvoorbeeld : click
Qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Maar die vier tekens deden dus al stom voor het wd40 verhaal, sinds er wd40 inzit doen een aantal letters het heel moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er zal sowieso een defect aan het toetsenbord geweest zijn of mogelijk vuil/vocht, daar had naar gekeken kunnen worden door het toestenbord te verwijderen en eventueel schoon te maken met bijvoorbeeld perslucht, maar niet met een bus WD40. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnaada
mvrhrln schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:54:
Ik zou de laptop sowieso ff wegbrengen, die WD40 gaat geen goed doen. Ding moet sowieso denk ik ff schoongemaakt worden. Beste is om laptop even te brengen naar iemand in je buurt die er verstand van heeft (bedrijf of iemand die er echt verstand van heeft ipv de wd40 meneer).
Waar ik werk zitten ook een paar jongens die ik wel vertrouw met mijn laptop, hebben hem eerder dit jaar ook helemaal los gehaald om schoon te maken enz voor mij. Kan hem morgen wel meenemen naar mijn werk, hopen dat hun nog iets kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Ondertussen jongen die vanavond die zooi erin heeft gespoten een boos berichtje gestuurd. Zou het waarderen als hij meebetaald voor een nieuw toetsenbord mocht het nodig zijn want kon er eerst nog wel mee typen maar dat is nu dus onmogelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Voel mij wel echt dom dat ik dit heb toegelaten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik zou inderdaad in ieder geval het keyboard zo snel mogelijk alvast (voorzichtig laten) demonteren, voordat er mogelijk WD40 verder in de laptop komt.
En je kan natuurlijk een USB keyboard aansluiten om de laptop zolang te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
The_Doman schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 00:14:
Ik zou inderdaad in ieder geval het keyboard zo snel mogelijk alvast (voorzichtig laten) demonteren, voordat er mogelijk WD40 verder in de laptop komt.
En je kan natuurlijk een USB keyboard aansluiten om de laptop zolang te gebruiken.
Oke hier krijg ik echt de zenuwen van, mijn god straks is mijn hele laptop naar de klote. Naja in dat geval mag hij een nieuwe fixen. Oke please duim allemaal voor mij dat mijn laptop dit gaat overleven enz haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Mnaada op 07-07-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mnaada schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 00:16:
[...]

Oke hier krijg ik echt de zenuwen van, mijn god straks is mijn hele laptop naar de klote.
Ik weet niet hoeveel WD40 erin gegaan is. Het toetsenbord is in principe redelijk dicht aan de onderkant. Als het er niet uitloopt als je schuin houdt, hoef je je niet te druk te maken. Je kunt er altijd wat keukenrol op doen om het ergste op te vangen, maar dan is er al wel behoorlijk veel gespoten.
Naja in dat geval mag hij een nieuwe fixen. Oke please duim allemaal voor mij dat mijn laptop dit gaat overleven enz haha.
Daar heb je een aansprakelijkheidsverzekering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Ik hou jullie op de hoogte, morgen eerst maar eens uit elkaar laten halen en kijken of het te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Nou hij is vandaag uit elkaar gehaald en wat sommige mensen al dachten.. Het is in mijn laptop gekomen maar ik ben er op tijd bij. Onderdelen liggen nu te drogen enz en ik probeer hem een nieuw toetsenbord te laten kopen maar daar lijkt hij het niet mee eens te zijn want kost 50 euro. Ik heb echt wel een half uur gehuild vanmiddag omdat ik echt zo hard baal en bang was dat mijn laptop ging crashen.

En krijg nu als reactie "Iedereen die zegt je geen wd-40 op een printplaat/laptop kan spuiten mag wat mij betreft op de brandstapel."

[ Voor 14% gewijzigd door Mnaada op 07-07-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Oke misschien kunnen mensen hier ook even meedenken haha. :) Mijn laptop blijft dus de / typen ook als het toetsenbord totaal niet meer aangesloten is op de laptop. Morgen gaan ze verder kijken wat het probleem is maar ik dacht misschien hebben mensen hier ook een idee hoe dit kan.
Pagina: 1