Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berinho
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 25-10-2020
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik eigenaar van de Philips 65 inch 803 Oled TV. Ik ben daar zeer tevreden mee en wil nog meer kijkplezier eruit halen door de aanschaf van een nieuw audio systeem.

Momenteel heb ik de Fidelo speakers van philips, die met die afneembare bovenkanten. Echter heeft dit systeem nooit een surround gevoel gegeven, maar het was prima genoeg.

Nu zoek ik een nieuw systeem. Mijn woonkamer is niet extreem groot en ik heb ook een vriendin die geen grote speakers in de woonkamer wilt.

Wat ik dus denk te zoeken is:
Een goede soundbar die uitgebreid is met 2 draadloze achter speakers (die naast de bank komen te staan).

Budget zit rondom de 1000 euro.

Ik kijk heel graag films en het audio systeem moet het film kijken nog intenser maken.

Momenteel heb ik de Samsung HW-Q90R in overweging, maar heb ook met een schuin oog gekeken naar de nieuwe sonos systemen. Maar wellicht is er meer op de markt dan ik weet van heb.

Daarnaast begreep ik dat de 803 geen hdmi 2.1 heeft, waardoor het uberhaupt niet mogelijk is om een Dolby Atmos ondersteuning te hebben? Correct me if im wrong.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.

Thanks alvast

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

berinho schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:39:
Daarnaast begreep ik dat de 803 geen hdmi 2.1 heeft, waardoor het uberhaupt niet mogelijk is om een Dolby Atmos ondersteuning te hebben? Correct me if im wrong.
HDMI eARC is officieel pas beschikbaar vanaf HDMI 2.1, echter kan HDMI eARC ook als losse functie aanwezig zijn op HDMI 2.0 devices. HDMI 2.1 is daarin zeker niet leidend. Tevens kan ook een gewone Dolby Digital (dus geen Dolby TrueHD) Atmos informatie bij zich dragen en gewone Dolby Digital+ krijg je over de oudere HDMI ARC. Bandbreedte ligt dan alleen wat lager. Ik vraag me eerder af of je je daar blind op moet staren, Dolby Atmos uit een Sound Bar / - Plate blijft mijns inziens meer een gimmick/stukje marketing dan echt dedicated Dolby Atmos.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik denk dat je om te beginnen niet al te veel illusies moet hebben bij het upgrade-pad je voor ogen hebt.

Door het ene soundbar systeem te verruilen voor het andere maak je op het esthetisch vlak ongetwijfeld de vriendin blij. Maar de beoogde surround ervaring zal beperkt blijven. Dat is immers het compromis dat je maakt met de gekozen oplossing.

Over Atmos hoef je jezelf al helemaal niet druk te maken. Dit geluidspoor zal dan wel gedecodeerd worden maar daar blijft het bij. Het is vooral marketing om die sticker er op te plakken. Op een manier weergegeven dat je het ervaart is bij gebrek aan speakers simpelweg onmogelijk.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:24]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True