Hoi, m'n vader wil een nieuwe multimeter hebben, en hij is binnenkort jarig. Komt mooi uit dus 
Hij had tot voor kort een HEEL erg oude.... zo oud dat ik niet eens een foto kon vinden zo 1, 2, 3 en de eerste hit op Google radiomuseum.org is....
Het was een YFE YF-206. Ik heb hem ff uit de afvalbak moeten plukken om een foto er van te maken, hij is dus erg vies zoals je op de foto kan zien. (ik weet dat je die dingen denk ik niet in de grijze bak mag mooien maar ergens in moet leveren, maar ja het is m'n vader.... dat gaat niet veranderen).
Foto:

Ter vervanging zoeken we iets wat minstens hetzelfde kan als wat z'n vorige kon. Zelf heb ik daar weinig tot geen verstand van.... Ik weet alleen dat Fluke een goed merk is (tenminste, dat denk ik). Ook duur zag ik. Ik heb geen idee of een ander merk ook goed genoeg is. Hij moet in ieder geval lang mee kunnen gaan.
Als ik zie hoe duur die dingen zijn.... denk ik aan een budget van €150-200?
Overzicht:
Ik zoek een?
Multimeter
Wat is je budget?
€150-200(?)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij wil gewoon af en toe meten of dingen werken, of ergens iets onder spanning staat, zo ja hoe veel, dus voltage meten, eigenlijk weet ik het niet precies, maar het hoeft niets super geavanceerds te zijn. Maar het veiligst lijkt mij om er 1tje te halen die het minstens hetzelfde kan als z'n oude.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zet te denken aan een Fluke 115 of 114. Ik zie dat de 115 drie van die aansluitpinnen heeft en de 114 heeft er twee. Weet niet precies wat het nut is, maar z'n oude heeft er drie.
Welke vragen heb je hier nog over?
Niet echt....
Ben van plan morgen te gaan bestellen....
Thanks alvast!
Hij had tot voor kort een HEEL erg oude.... zo oud dat ik niet eens een foto kon vinden zo 1, 2, 3 en de eerste hit op Google radiomuseum.org is....
Foto:

Ter vervanging zoeken we iets wat minstens hetzelfde kan als wat z'n vorige kon. Zelf heb ik daar weinig tot geen verstand van.... Ik weet alleen dat Fluke een goed merk is (tenminste, dat denk ik). Ook duur zag ik. Ik heb geen idee of een ander merk ook goed genoeg is. Hij moet in ieder geval lang mee kunnen gaan.
Als ik zie hoe duur die dingen zijn.... denk ik aan een budget van €150-200?
Overzicht:
Ik zoek een?
Multimeter
Wat is je budget?
€150-200(?)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij wil gewoon af en toe meten of dingen werken, of ergens iets onder spanning staat, zo ja hoe veel, dus voltage meten, eigenlijk weet ik het niet precies, maar het hoeft niets super geavanceerds te zijn. Maar het veiligst lijkt mij om er 1tje te halen die het minstens hetzelfde kan als z'n oude.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zet te denken aan een Fluke 115 of 114. Ik zie dat de 115 drie van die aansluitpinnen heeft en de 114 heeft er twee. Weet niet precies wat het nut is, maar z'n oude heeft er drie.
Welke vragen heb je hier nog over?
Niet echt....
Ben van plan morgen te gaan bestellen....
Thanks alvast!