Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC; nu kopen of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 09:45
Beste tweakers,

Mijn huidige systeem is ondertussen gedateerd (AMD FX-6300, Radeon R9 200 serie) en daar ik de laatste tijd weer het PC gamen aan het oppakken ben merk ik dat het tijd is voor een upgrade wil ik nog een beetje mee kunnen komen. Voor een nieuwe build ben ik van plan zo'n 1000 euro uit te geven (excl. randapparatuur).

Ik heb me al een beetje ingelezen en ik zie dat naar verwachting AMD dit jaar nog nieuwe Zen 3 CPU's de markt op wil brengen. Daarnaast lees ik dat ook Nvidia waarschijnlijk binnenkort met nieuwe GPU's aan komt zitten.

Daarom mijn vraag; is het verstandig om op dit moment met mijn budget in een nieuwe build te investeren, of raden jullie aan om te wachten op nieuwe CPU's en/of GPU's?

Als deze vraag té koffiedik kijken is dan hoor ik het ook graag :+

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik verwacht niet dat er een mid-range GPU komt voor januari, net zoals met de 2060. De gpu's die ze binnen nu en een maand of drie lanceren zijn waarschijnlijk de opvolgers van de 2080, 2080 Ti en Titan RTX, dus met een beginprijs van zo'n €700-800. De opvolger van de 2070 (€550 schat ik) zal ook niet voor november komen denk ik, dus het ligt aan AMD of je in een paar maanden een betaalbare videokaart kan bemachtigen.

Qua cpu's heb je waarschijnlijk in october/november wel een processor voor jouw budget, dus dat zou het wachten waard kunnen zijn, maar dat is aan jou.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere insteek: nieuwe consoles dit jaar. Kan een nieuwe "oorlog" om de consument ontkenenen dus PC GPU's omlaag! Of niet; tekort aan manufacturing-capaciteit dus zometeen meerdere componenten duurder!

Wachten is net als de beurs; als we het wisten, kochten we allemaal op het goede moment. Hadden we ook geen corona in Nederland want iedereen zat op zijn eigen onbewoonde eiland te rentenieren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 09:45
Bedankt voor jullie reacties!

Zoals ik het nu interpreteer is het wachten op nieuwe GPU's met mijn budget dus sowieso niet echt de moeite. Enige reden om te wachten zou dan Zen 3 zijn, maar zoals @MAX3400 al aangaf is dat allemaal een beetje in de glazen bol staren. Wat dat betreft is er niet heel veel veranderd in hardware-land merk ik :P

Ik zie overigens wel dat de Zen 3 lijn ook socket AM4 gaat zijn, dus mocht het later blijken dat het wel echt de moeite is om voor een Zen 3 processor te gaan, dan heb ik altijd nog de mogelijkheid om (na een BIOS update) te upgraden toch?

Denk dat ik stilletjes aan dan toch maar eens wat ga samenstellen, anders blijf ik inderdaad aan het wachten op 'the next big thing' :D

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Ik zou gewoon nu kijken. Zeker als er geen details bekend zijn.

Zelf highend build gemaakt begin dit jaar. Maand of 2 later was de GPU een stuk goedkoper. Dat kun je altijd hebben, maar het schiet gewoon niet op.

Gewoon lekker wat in elkaar zetten. Mocht er wat bekend worden tijdens het op papier in elkaar zetten, dan kun je altijd nog beslissen. Maar verwacht het niet.