Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb nog wat oude hardware liggen en wil hier graag een HTPC van gaan bouwen, maar nu zit ik toch met een paar vragen:

Kan deze hardware 4k Netflix aan en 7.1 surround via de analoge verbinding? Hier krijg ik verschillende antwoorden op als ik Google.
Kan ik met deze hardware 4k60 Steam in-home/ Nvidia gamestream streamen vanaf mijn main rig (9900k+rtx2080ti)?
Werkt Plex hier goed op op 4k?
Uiteraard werkt het afspelen van muziek hier prima op, dus daar verder geen vragen over, en ook non-3D emulatoren via RetroArch is ook veelal geen probleem, dus de vragen zijn vooral omtrent streaming van 4k content

Huidige hardware die ik al heb liggen:
Intel Pentium G4560
MSI H270 PC Mate
Coolermaster MasterWatt Lite 500W
(evt. GTX750 of GTX780 heb ik liggen, maar deze hebben geen HDMI2.0)
Samsung 4k HDR TV (De serie ontschiet mij op dit moment even)

Aanschaf:
2x 4GB Crucial DDR4 2400MHz CL17
Nvidia GeForce GT1030 2GB
Patriot 120GB SSD

OS word waarschijnlijk Xubuntu Linux, maar als er grotere voordelen aan zitten kan ik evt. nog een Win10x64 Pro er op zetten (die ik toch over heb)

De reden dat ik overstap op een HTPC is dat mijn TV geen UTP verbinding heeft (alleen WIFI) en dat de WIFI hier in mijn huis niet naar de TV reikt, daarnaast willen we uiteindelijk meer gaan doen met het systeem.

Als laatste wil ik de mensen hier vragen wat een redelijk geprijste (Desktop style, dus geen toren) kast is voor dit systeem gezien ik dit anders ga inbouwen in een (lege/ongebruikte) lade van mijn TV meubel waar ik eigenlijk liever geen gaten in boor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee. In ieder geval niet na je tweede zin gelezen te hebben; Netflix 4K geeft duidelijk aan dat je een Nvidia met minstens 3GB VRAM nodig hebt: https://nvidia.custhelp.c...ix-content-on-nvidia-gpus

Daarnaast, maar allicht dat ik daaaar mis zit
Netflix is currently available in Ultra HD on Windows and Mac computers with:

Microsoft Edge for Windows

Windows 10 App

Safari for MacOS 11.0 or later

These computers require a 60Hz monitor to play Ultra HD content.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 06-07-2020 19:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:03:
Nee. In ieder geval niet na je tweede zin gelezen te hebben; Netflix 4K geeft duidelijk aan dat je een Nvidia met minstens 3GB VRAM nodig hebt: https://nvidia.custhelp.c...ix-content-on-nvidia-gpus

Daarnaast, maar allicht dat ik daaaar mis zit

[...]
https://help.netflix.com/nl/node/23931

Intel 7e generatie Core CPU (i3-, i5- of i7-modellen uit de 7xxx of 7Yxx serie) of hoger

of een NVIDIA GPU die voldoet aan deze vereisten.
Dit ziet er voor mij uit als oeen OF/OF: OF een 3GB nvidia kaart OF een Kaby Lake/7th gen CPU (wat de G4560 is)...

Maar ik zie dus in ieder geval dat ik Edge danwel de Win10 App nodig heb, dus in ieder geval geen Xubuntu... dat is 1 ding uit de weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door michelstreurman op 06-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Lastig(er); een G4560 is geen i3 (of hoger) maar allicht had je dat al in de startpost kunnen beargumenteren? In ieder geval heb je je boodschappenlijstje met de 1030GT 2GB dus niet nodig, ongeacht of je CPU het aan kan.

Echter, en dat vind ik moeilijker terug in de handleiding van je moederbord; die lijkt (nadruk) slechts 2160p30 te doen op een Kaby Lake CPU. Dus ook daar ga je (enigszins) voor gaas qua framerate dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5BcKdTr2UFOsm42Z9FKNhPywAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BkxaKty04pfN6aZd9Ffik5Ul.png?f=fotoalbum_large

Volgens de medewerker is de enige vereiste voor 4k dat je een 4k scherm hebt, hardware die 4k kan weergeven en een Premium abonnement...

Ik ben zo verward op dit moment...
MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:25:
Lastig(er); een G4560 is geen i3 (of hoger) maar allicht had je dat al in de startpost kunnen beargumenteren? In ieder geval heb je je boodschappenlijstje met de 1030GT 2GB dus niet nodig, ongeacht of je CPU het aan kan.

Echter, en dat vind ik moeilijker terug in de handleiding van je moederbord; die lijkt (nadruk) slechts 2160p30 te doen op een Kaby Lake CPU. Dus ook daar ga je (enigszins) voor gaas qua framerate dan?

Ja dat klopt, het moederbord heeft alleen HDMI 1.4 dus 4k60 via dat is niet mogeljk... Een ander idee: via de Windows graphics app Netflix instellen om gebruik te maken van de HD610 en dit via de GT1030 uit te sturen?

Het liefste heb ik natuurlijk confirmatie van iemand die een soortgelijke set-up heeft en mij met zekerheid kan zeggen: JA het werkt, of nee, het werkt niet...

[ Voor 47% gewijzigd door michelstreurman op 06-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoezo verward? Ik ga misschien te kort te plat slaan maar:

- 4K is het weergeven op 2160p met minstens 30 fps en voorlopig maximaal 60fps over HDMI2.0

- Afhankelijk van de aanbieder (illegale rips of iemand als Netflix), is het sterk aan te raden om een Kaby Lake i3 of hoger te hebben (in een PC) en daarbij dus een moederbord met een HDMI2.0.

- Als de investering in een i3 + goed moederbord te hoog is, dan is een 3GB Nvidia (en sommige vergelijkbare AMD GPU's) een alternatief; dan kan je verder voldoen aan de "onderste eisen" van Windows 10 zoals een Celeron, 4GB RAM, etc.

Geen idee wat je precies in de chat vroeg of verwoordde maar zo te zien denkt de medewerker dat je "al" een mooie PC hebt dus hij/zij gaf voornamelijk aan dat je een 4K scherm nodig hebt. Nogal wiedes, lijkt me zo :)

Even het allersnelste; ik snap dat zelfbouw ontzettend gaaf is en daar kan je heel veel van leren. Op basis van jouw startpost denk ik (mijn gedachte) dat je meer moet bijkopen / investeren om een "compatible 4K PC" te bouwen dan als je je spullen op V&A / Marktplaats zet en "gewoon" een NUC8i3 koopt en daar Windows 10 op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:59:
Hoezo verward? Ik ga misschien te kort te plat slaan maar:

- 4K is het weergeven op 2160p met minstens 30 fps en voorlopig maximaal 60fps over HDMI2.0

- Afhankelijk van de aanbieder (illegale rips of iemand als Netflix), is het sterk aan te raden om een Kaby Lake i3 of hoger te hebben (in een PC) en daarbij dus een moederbord met een HDMI2.0.

- Als de investering in een i3 + goed moederbord te hoog is, dan is een 3GB Nvidia (en sommige vergelijkbare AMD GPU's) een alternatief; dan kan je verder voldoen aan de "onderste eisen" van Windows 10 zoals een Celeron, 4GB RAM, etc.

Geen idee wat je precies in de chat vroeg of verwoordde maar zo te zien denkt de medewerker dat je "al" een mooie PC hebt dus hij/zij gaf voornamelijk aan dat je een 4K scherm nodig hebt. Nogal wiedes, lijkt me zo :)

Even het allersnelste; ik snap dat zelfbouw ontzettend gaaf is en daar kan je heel veel van leren. Op basis van jouw startpost denk ik (mijn gedachte) dat je meer moet bijkopen / investeren om een "compatible 4K PC" te bouwen dan als je je spullen op V&A / Marktplaats zet en "gewoon" een NUC8i3 koopt en daar Windows 10 op zet.
Ik werk al jaren in de ICT (en woon sinds 2 jaar in Kroatie dus er is geen "gewoon"), en heb 100en PC's gebouwd dus dingen "leren" hiervan doe ik niet meer ;) maar dat is het probleem verder niet. Het is de onduidelijkheid over deze system requirements dat nogal... vervelend en verwarrend is...

Ik heb de medewerker van Netflix precies uitgelegd wat mijn specs zijn en wat ik bij moet kopen en mijn eigen ideeen hier over (de GT1030) hij bleef voet bij stuk houden dat als je hardware 4k kan uitspugen, je scherm 4k accepteerd en je een Premium abonnement hebt, dan kan je Netflix in 4k kijken.

Ik vind nu een net een reddit waar iemand hetzelfde zegt en deze het heeft getest, dus ik ga er van uit dat ik met deze hardware een prima 4k Netflix systeem heb.

Gaan we door naar de rest van mijn vragen:4k60 steam in-home game streaming/nvidia gamestreaming via Moonlight, Plex en de Desktop style kast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De G4560 kan 4k Netflix afspelen is mijn ervaring, maar dat gaat volgens Netflix niet lukken via een HDMI 1.4 poort (gebrek aan HDCP2.2). Ik heb desbetreffende processor destijds gebruikt icm een actieve DP>HDMI2.0a adapter, daarmee lukte dat prima. Je moederbord heeft die uitgang niet, dat is dus geen optie.

De Kaby Lake serie was de eerste serie waarmee dit mogelijk werd (icm Edge), men heeft echter minimaal een Core (i3) CPU nodig wil men ook HDR weer kunnen geven, dat kan de G4560 niet.

De eisen van Netflix zijn helder terug te vinden via de link die @MAX3400 al heeft gedeeld?

Testing, one, two ...

Pagina: 1