Airpods i.c.m Windows en Zoom/Teams/Skype

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Ik heb mijn Airpods Pro gekoppeld via bluetooth aan Windows, kan er prima audio mee luisteren

Als ik vervolgens in zoom een audio test doe werkt dat, microfoon test ook.
Ook in skype gaat een test goed.

Maar zodra ik een call join werkt 1 van de 2 niet meer, meestal stopt de microfoon er mee.

Al op internet gezocht, meerdere mensen met het probleem, maar geen oplossing gevonden.

Collega van mij had hetzelfde probleem met de originele airpods en zoom, maar ook nooit een oplossing kunnen vinden.

Wie o Wie heeft de oplossing?

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Werkt het wel met een Apple apparaat, zoals een iPhone/iPad of Mac?

Want als het daar ook niet werkt ligt het aan de AirPods, werkt het daar wel, dan ligt het aan de aansturing binnen Windows. Drivers en software zijn er niet, dus worst case scenario zijn ze net als de magic mouse niet echt 100% Windows compatible.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
nasdude schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:53:
Ik heb mijn Airpods Pro gekoppeld via bluetooth aan Windows, kan er prima audio mee luisteren

Als ik vervolgens in zoom een audio test doe werkt dat, microfoon test ook.
Ook in skype gaat een test goed.

Maar zodra ik een call join werkt 1 van de 2 niet meer, meestal stopt de microfoon er mee.

Al op internet gezocht, meerdere mensen met het probleem, maar geen oplossing gevonden.

Collega van mij had hetzelfde probleem met de originele airpods en zoom, maar ook nooit een oplossing kunnen vinden.

Wie o Wie heeft de oplossing?

Bedankt.
Mijn praktische oplossing is dat ik via de iPhone app bel ipv via mijn pc. En in meetings waarbij je wat moet delen / wat gedeeld wordt dan log ik dus 2x in, op mijn laptop en via iPhone voor audio.

Overigens heb ik dit issue ook weleens als ik mijn MacBook gebruik (met Skype).

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 09-07-2020 16:34 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
nelizmastr schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:29:
Werkt het wel met een Apple apparaat, zoals een iPhone/iPad of Mac?
Dat werkt feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
VidaR-9 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Mijn praktische oplossing is dat ik via de iPhone app bel ipv via mijn pc. En in meetings waarbij je wat moet delen / wat gedeeld wordt dan log ik dus 2x in, op mijn laptop en via iPhone voor audio.

Overigens heb ik dit issue ook weleens als ik mijn MacBook gebruik (met Skype).
Gaar, heel gaar, snap niet dat dit een probleem is in 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

nasdude schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Dat heet custom software van Apple en het feit dat ze die niet leveren voor Windows gebruikers.
Dit is in principe een soort vendor lock-in- want eigenlijk moet je er een Mac voor aanschaffen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
nasdude schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:07:
[...]

True. Maar t werkt voor mij wel prima op deze manier.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Dat heet custom software van Apple en het feit dat ze die niet leveren voor Windows gebruikers.
Dit is in principe een soort vendor lock-in- want eigenlijk moet je er een Mac voor aanschaffen.
Onzin, er is geen speciale software voor, de integratie m.b.t. AirPods Pro en de extra functies, zoals Noise canceling etc, werkt dan weer wel alleen met de Apple devices, maar rechttoe-rechtaan gebruik via Bluetooth....werkt gewoon goed.

Ik gebruik hier al tijden, met diverse Lenovo's en HP's, de AirPods gewoon voor Skype, Teams, Zoom, Jitsi, WebEX succes via BlueTooth en Windows 10.

• Dako1981
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Het probleem met mijn Airpods i.c.m MS Teams op de Macbook ontstaat wanneer ik de microfoon van de Airpods wil gebruiken voor spraak. Dan vliegt de geluidskwaliteit omlaag en is niet meer om aan te horen.

Wie herkent dit? En wie heeft de oplossing? Mic input veranderen naar built-in kan, maar ik wil bewust de Airpods-microfoon gebruiken voor mobiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dako1981 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:34:
Het probleem met mijn Airpods i.c.m MS Teams op de Macbook ontstaat wanneer ik de microfoon van de Airpods wil gebruiken voor spraak. Dan vliegt de geluidskwaliteit omlaag en is niet meer om aan te horen.

Wie herkent dit?
Heb zelf geen Airpods, maar merk dat binnen Teams al mijn collega's met Airpods (>5 collega's) een hopeloze spraakkwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
TMDC schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:37:
[...]

Heb zelf geen Airpods, maar merk dat binnen Teams al mijn collega's met Airpods (>5 collega's) een hopeloze spraakkwaliteit hebben.
Klinkt heel blikkerig heb ik begrepen, komt misschien door het ontbreken van noise canceling?
Pagina: 1