Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

functie trekt niet meer autom. door in tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoogie35
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05-04 21:46
Hallo, ik heb nog maar eens een vraag:
Ik werk in een tabel en heb in kolom A een som die gerelateerd is aan B. A hoef ik niet in te vullen (teveel werk :) ) dus kan altijd beginnen met B, dan wordt A autom. ingevuld, nu stopt Excel er ineens mee, enig idee hoe dit kan? Kom het wel eens vaker tegen, ben al een uur aan het zoeken, maar tevergeefs.
De som is: =TEKST(B4;"jjjj"), dat werkt allemaal goed, maar als ik dus bij G ben en druk op enter, laat hij het niet meer zien. Hoop dat het duidelijk is zo

Excel 2010
...

BVD

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Je zal de formule wellicht door moeten kopiëren naar G en verder?

Je screenshot zegt echt totaal niks. Wat moeten we daar nou in zien? :?

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:49

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap er ook nog niet zoveel van. Zien we nou kolommen A en B in de screenshot? Wat heeft kolom G er mee te maken?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoogie35
Oké, duidelijk, nieuwe poging, misschien wat simpeler.
Betreft hier kolom A (jaartal) en kolom B (datum).
In kolom A komt autom. 2020 te staan als ik 7-7 invul in kolom B Omdat daar de som (=TEKST(B4;"jjjj")) in staat.
omdat het een tabel is zou de som bij de volgende regel door moeten gaan zonder hem door te trekken naar beneden. Maar nu werkt dat ineens niet meer. en vroeg mij af hoe dat komt. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Heel Excel is een tabel. Waar haal je vandaan dat je de formule niet door hoeft te trekken? :? Het is niet zoals met Word dat er automatisch een extra regel toegevoegd wordt.

Maar goed, je geeft ook niet aan wat er dan wél gebeurt op het moment dat je de datum invult in B. Blijft A leeg of krijg je een waarde die je niet verwacht? In het eerste geval moet je gewoon de formule doortrekken, in het tweede geval moet je de celeigenschappen van B controleren (staat die nog wel op datum?).

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:49

g0tanks

Moderator CSA
hoogie35 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:50:
Oké, duidelijk, nieuwe poging, misschien wat simpeler.
Betreft hier kolom A (jaartal) en kolom B (datum).
In kolom A komt autom. 2020 te staan als ik 7-7 invul in kolom B Omdat daar de som (=TEKST(B4;"jjjj")) in staat.
omdat het een tabel is zou de som bij de volgende regel door moeten gaan zonder hem door te trekken naar beneden. Maar nu werkt dat ineens niet meer. en vroeg mij af hoe dat komt. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Kan je een screenshot plaatsen die laat zien dat het niet werkt? Er kunnen meerdere redenen zijn waarom table autofill niet meer werkt, neem dit maar eens door: https://www.excelcampus.c...t-table-formula-autofill/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoogie35
Yes, bedankt Moderator, hier kon ik wat mee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True