Vraag
Alle reacties
Ik zou persoonlijk nog doorleren. Je bent nog jong, je hersenen zijn nog niet uitgeleerd. En wat als je het haalt, dan kan je erg trots zijn op jezelf. Als je het niet haalt, neem dan even pauze en bekijk de situatie opnieuw
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Als ik je verhaal zo lees, heb ik het idee dat je de keuze voor die master weloverwogen hebt gemaakt. Naar ik aanneem ook met een duidelijk toekomstbeeld. Je bent (of was) zo te horen ook behoorlijk gemotiveerd. Door dat alles, in combinatie met je jonge leeftijd, zou ik zeggen: doorstuderen. Later ga je dat niet snel meer doen, maar kun je wel spijt krijgen als je het niet hebt gedaan/geprobeerd. Er zijn hier ook aardig wat topics voorbij gekomen over de argumenten om wel of niet door te studeren, wellicht ook nog interessant om eens door te lezen.
Doe je best, denk nog eens aan waar je voor ogen had/hebt en zet nog even een keer aan. Haal je het niet, dan kun je altijd nog alles eens heroverwegen.
Edit:
Het kan overigens geen kwaad om nu ook al verder te kijken naar andere universiteiten. Wie weet zijn er (toch) ook nog andere interessante opties.
Doe je best, denk nog eens aan waar je voor ogen had/hebt en zet nog even een keer aan. Haal je het niet, dan kun je altijd nog alles eens heroverwegen.
Edit:
Het kan overigens geen kwaad om nu ook al verder te kijken naar andere universiteiten. Wie weet zijn er (toch) ook nog andere interessante opties.
[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 06-07-2020 20:43 ]
Makkelijke: nog even maandje doorbikkelen. En dan wel natuurlijk in een fatsoenlijke verhouding dat het leren daadwerkelijk zin heeft (80 uur per week oefenexamens maken gaat niet helpen), en misschien met iemand uit je omgeving (ouders) over faalangst praten.
Wordt het hem niet voor 31 juli, dan kan je alsnog voor je plan B gaan.
Wordt het hem niet voor 31 juli, dan kan je alsnog voor je plan B gaan.
Mocht het inderdaad met zenuwen te maken hebben, kun je voor tijdens je examen valeriaantabletten overwegen. Heb deze zelf ingenomen voor mijn rijexamen na 3x gefaald te hebben door de zenuwen tijdens het examen. De laatste keer met valeriaan haalde ik het wel, uiteraard niet per se door het tabletje maar afijn ik voelde me wel een stuk rustiger.
Voor zover ik weet heeft de RSM een van de meest strenge eisen voor pre-masters dus als het daar niet lukt is het misschien een idee om het ergens anders te proberen.
Je zou kunnen kijken naar de pre-masters business administration van de VU.
Daar heb je (maar) een GMAT score van 550 nodig. Ik weet niet of je eerste GMAT uitslag nog geldig is maar dan zou je die wel gehaald hebben. De pre-master van VU start in februari en duurt maar 6 maanden waardoor je geen tijd zou verliezen door daarheen te gaan ten opzichte van de RSM.
Ik weet niet welke eisen andere universiteiten voor een pre-master hebben, maar even rondkijken kan geen kwaad om je een beeld te geven. Volgens mij heeft Tilburg University helemaal geen GMAT eisen voor de pre-master maar ik weet niet of je daar nog op tijd zou zijn om je voor het aanstaande studiejaar in te schrijven.
Dit is een 'sunk cost'
. Je bent verder nog vrij jong dus ik zou me daar niet al te druk om maken!
Je zou kunnen kijken naar de pre-masters business administration van de VU.
Daar heb je (maar) een GMAT score van 550 nodig. Ik weet niet of je eerste GMAT uitslag nog geldig is maar dan zou je die wel gehaald hebben. De pre-master van VU start in februari en duurt maar 6 maanden waardoor je geen tijd zou verliezen door daarheen te gaan ten opzichte van de RSM.
Ik weet niet welke eisen andere universiteiten voor een pre-master hebben, maar even rondkijken kan geen kwaad om je een beeld te geven. Volgens mij heeft Tilburg University helemaal geen GMAT eisen voor de pre-master maar ik weet niet of je daar nog op tijd zou zijn om je voor het aanstaande studiejaar in te schrijven.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit is een 'sunk cost'
Bedankt allen voor jullie reacties!
Ik zal het nog proberen, maar de VU is mijn back-up.
Bij de VU kan ik de master Digital Business & Innovation volgen. Deze is qua lesstof iets bedrijfskundiger dan Business Information Management op de EUR. Het fijne is inderdaad dat ik in februari kan beginnen waardoor ik geen studievertraging oploop.
@hilz0r Ik had mijn GMAT score gecanceld na het maken van de toets omdat deze lager dan 600 was. Ik heb deze score inmiddels hersteld via MBA.com.
En het klopt dat RSM hoge toelatingseisen heeft. Dit was één van de redenen waarom ik bij RSM wou studeren, ik heb echter nooit gedacht dat dit ik dit niet zou halen.
Ik zal het nog proberen, maar de VU is mijn back-up.
Bij de VU kan ik de master Digital Business & Innovation volgen. Deze is qua lesstof iets bedrijfskundiger dan Business Information Management op de EUR. Het fijne is inderdaad dat ik in februari kan beginnen waardoor ik geen studievertraging oploop.
@hilz0r Ik had mijn GMAT score gecanceld na het maken van de toets omdat deze lager dan 600 was. Ik heb deze score inmiddels hersteld via MBA.com.
En het klopt dat RSM hoge toelatingseisen heeft. Dit was één van de redenen waarom ik bij RSM wou studeren, ik heb echter nooit gedacht dat dit ik dit niet zou halen.
Ik heb een jaar of 5 geleden voor dezelfde keuze gestaan, was toen 21. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om te gaan werken, omdat ik het geld erg hard nodig had. Ik dacht na een jaar alsnog te gaan studeren, maar een eigen inkomen beviel mij zo goed dat ik 2 jaar geleden gekozen heb voor een traineeship Online Marketing bij YoungCapital. Daar krijg je geen master titel voor, maar wel veel werkervaring en echt vakgerichte trainingen. Behalve de reistijd naar mijn opdrachtgever beviel het prima.
Aangezien je al bezig bent met je GMAT zijn je financien denk ik een stuk minder groot obstakel. Ik zou het dan ook zeker nog een keer proberen, maar je ook alvast inschrijven bij een andere universiteit als plan B. Ik geloof dat Tilburg University ook 5 jaar later nog geen GMAT vraagt, maar ze staan wel goed aangeschreven. Ik zou daar zeker eens kijken. Wellicht ben je inmiddels te laat en kan je pas in februari instromen, maar je bent pas 20 en kan je tijd vast wel op een andere manier nuttig besteden.
Aangezien je al bezig bent met je GMAT zijn je financien denk ik een stuk minder groot obstakel. Ik zou het dan ook zeker nog een keer proberen, maar je ook alvast inschrijven bij een andere universiteit als plan B. Ik geloof dat Tilburg University ook 5 jaar later nog geen GMAT vraagt, maar ze staan wel goed aangeschreven. Ik zou daar zeker eens kijken. Wellicht ben je inmiddels te laat en kan je pas in februari instromen, maar je bent pas 20 en kan je tijd vast wel op een andere manier nuttig besteden.
Zelf had ik geen geld om toendertijd de GMAT cursus te volgen en het examen af te nemen. Daarom besloot ik om te gaan solliciteren. Bij mijn werk heb ik toen toen aangegeven dat ik wel graag een master wil volgen. Uiteidenlijk ben ik bij de Open Universiteit terecht gekomen waar ik in deeltijd de master Business Process management & IT volg naast mijn voltijd baan, betaald door de werkgever.
Ik ben blij met deze keuze, ondanks dat ik eerst baalde omdat het niet de meest gangbare keuze was en ik twijfelde hoeveel waarde werkgevers hechten aan een papier van de Open Universiteit. Maar na veel onderzoek, onder andere hier op Tweakers, kwam ik erachter dat de Open Universiteit ook goed aangeschreven staat. En ik doe nu werkervaring en kennis op die ik niet op de universiteit had kunnen doen én ik doe onderzoekskennis op dat ik niet op de werkvloer had kunnen doen.
Dus mocht je de GMAT niet halen, is dit ook nog een optie die je kan overwegen. Ik zeg er wel eerlijk bij dat voltijd werken met een deeltijd master zwaar is. Mijn weekenden besteed ik aan mijn master en je houdt weinig vrije tijd over. Ik hoef gelukkig nog maar een jaar
Ik ben blij met deze keuze, ondanks dat ik eerst baalde omdat het niet de meest gangbare keuze was en ik twijfelde hoeveel waarde werkgevers hechten aan een papier van de Open Universiteit. Maar na veel onderzoek, onder andere hier op Tweakers, kwam ik erachter dat de Open Universiteit ook goed aangeschreven staat. En ik doe nu werkervaring en kennis op die ik niet op de universiteit had kunnen doen én ik doe onderzoekskennis op dat ik niet op de werkvloer had kunnen doen.
Dus mocht je de GMAT niet halen, is dit ook nog een optie die je kan overwegen. Ik zeg er wel eerlijk bij dat voltijd werken met een deeltijd master zwaar is. Mijn weekenden besteed ik aan mijn master en je houdt weinig vrije tijd over. Ik hoef gelukkig nog maar een jaar
-Romijn- schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:03:
***members only***
Members only:
Inloggen
Je kan ook denken: goh, nu heb ik in ieder geval een extra diploma in the pocket
Er is niets slechts aan meer kunnen, zeker dit. Dit ga je sowieso gebruiken 1) in je master 2) tijdens je werk later.
Er is niets slechts aan meer kunnen, zeker dit. Dit ga je sowieso gebruiken 1) in je master 2) tijdens je werk later.
Slimme keuze om toch door te gaan. Had ik dit topic eerder gezien dan had ik je al geadviseerd bij een andere universiteit te kijken waar bijv geen GMAT nodig is. Heel veel plezier en success bij de VU!
Verder merk ik dat veel starterfuncties vaak vooral kijken of je uberhaupt een Master hebt gedaan ipv een specifieke, zolang ze maar in het gebied is wat aansluit bij je werk. Ik denk dus ook dat je toekomstplannen qua werk nu niet minder kans maken omdat je een andere studie gaat doen.
Verder merk ik dat veel starterfuncties vaak vooral kijken of je uberhaupt een Master hebt gedaan ipv een specifieke, zolang ze maar in het gebied is wat aansluit bij je werk. Ik denk dus ook dat je toekomstplannen qua werk nu niet minder kans maken omdat je een andere studie gaat doen.
@99ruud99 Klopt, mocht het ooit weer nodig zijn dan kan ik aantonen dat ik de GMAT heb gedaan al dan niet in het hoogste percentiel. En inderdaad, het is logisch dat de leerstof van de GMAT in de master en mijn toekomstig werkt gebruikt zal worden. Vooral Critical Reasoning zal denk ik een belangrijke worden.
@Basekid Helaas had ik dit topic pas geopend toen ik al bezig was met de GMAT. Ik had inderdaad beter een topic kunnen openen voordat ik met (met volle moed) de GMAT begon zodat ik die 1,5 jaar anders heb kunnen indelen. Aan de andere kant, ik ben nu pas 22 dus er is nog alle tijd.
Ik ben wel blij om te horen dat een Master belangrijk is bij starterfuncties zolang het maar aansluit op de functie.
@Basekid Helaas had ik dit topic pas geopend toen ik al bezig was met de GMAT. Ik had inderdaad beter een topic kunnen openen voordat ik met (met volle moed) de GMAT begon zodat ik die 1,5 jaar anders heb kunnen indelen. Aan de andere kant, ik ben nu pas 22 dus er is nog alle tijd.
Ik ben wel blij om te horen dat een Master belangrijk is bij starterfuncties zolang het maar aansluit op de functie.
Members only:
Het curriculum is grotedeels hetzelfde terwijl er bij de VU meer ruimte is voor Innovation wat ik ook een leuk onderwerp vind.
Inloggen
Een greep uit vacatures laten dit ook zien (even random wat starterfuncties op intermediar gepakt:VirinR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:37:
@99ruud99 Klopt, mocht het ooit weer nodig zijn dan kan ik aantonen dat ik de GMAT heb gedaan al dan niet in het hoogste percentiel. En inderdaad, het is logisch dat de leerstof van de GMAT in de master en mijn toekomstig werkt gebruikt zal worden. Vooral Critical Reasoning zal denk ik een belangrijke worden.
***members only***
Het curriculum is grotedeels hetzelfde terwijl er bij de VU meer ruimte is voor Innovation wat ik ook een leuk onderwerp vind.
- HBO+ werk- en denkniveau in een technische richting. Bijvoorbeeld Chemie, Milieukunde of Integrale Veiligheid;
-A degree in computer science or other comparable fields
-Heb je een technisch georiënteerde WO-opleiding afgerond, bijvoorbeeld Technische bedrijfskunde (Management and Engineering), Civiele Techniek (Construction Management and Engineering) of soortgelijk
Pagina: 1