Toon posts:

PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03 20:33
Ik zoek een?
Upgrade om weer spelletjes online te kunnen spelen, Call of Duty Warzone, CS Go, etc

Wat is je budget?
tussen de €300 en max €400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
GPU: AMD R7 240
CPU:Intel Core i7 870
MB: Asus P7H55-M
RAM 12 GB ddr3 @ 1333 d8 ik (2x 4gb en 2x 2gb)
SSD: Samsung 850 Evo 500GB
OCZ 600 Watt powersupply

Vraag is of het nog zin heeft om geld in dit oude systeem te stoppen? Ik wil voornamelijk weer eens een leuke online shooter spelen, vroeger veel battlefield/CS 1.6 en unreal tournament gespeeld 😉. Vroeger speelde ik op 800x600 en niet al te hoge settings. Doel is nu om toch nog een paar jaar spellen zoals: battlefield V, of Call of Duty Warzone, zonder haperingen te kunnen spelen.
Zat zelf te denken aan:
- GTX 1660 SUPER of RX 5700 (misschien overkill)
- geheugen vervangen door 2x 4 gb, heeft dit zin en welke MHZ? 1866?

dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-03 11:11

Yinko

brb ben ff klagen lol

Hey man! Je zou kunnen kijken voor een tweede hands GTX 1060 6GB (~€150) en qua ram is 8GB wel minimaal. Zou voor een 2×8GB gaan, dat verschil merk je wel! In principe is jouw systeem verder wel prima en is het denk ik wel de moeite waard deze te upgraden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berry powel
Yinko schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:15:
Hey man! Je zou kunnen kijken voor een tweede hands GTX 1060 6GB (~€150) en qua ram is 8GB wel minimaal. Zou voor een 2×8GB gaan, dat verschil merk je wel! In principe is jouw systeem verder wel prima en is het denk ik wel de moeite waard deze te upgraden!
thanks! Is er een groot verschil tussen 4x 4gb en 2 x 8 gb ram qua snelheid? MB kan helaas maar max 16 gb aan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 15:56
Zou er geen geld meer in stoppen. Cpu is relatief traag, kan een quadcore niet meer mee en is de voeding aan vervanging toe gezien kwaliteit vs leeftijd.

• Berry powel
Dank!

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-03 13:52
Zonder OC op de CPU zou ik inderdaad geen geld meer in dit systeem stoppen en een nieuwe aanschaffen. SSD kan eventueel wel mee maar de rest zou ik zeker vervangen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:40
Yinko schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:15:
Hij heeft al 12 GB (2x4GB en 2x2 GB). Dus nieuw Ram kopen om naar 16 GB is niet erg nuttig, veel geld op een oud platform voor maar 4 GB erbij.

Bovendien ondersteunt zijn generatie officieel maar 16 GB, door 4x4GB Dimms.

Recommended voor Call of Duty Warzone is een 2500K, minimum een 4340.

Deze cpu zit 20% onder het minimum: https://www.cpubenchmark....tel-i5-2500K/6vs2029vs804

Zeker single threaded legt de 860 het zwaar af tegen de 4340/2500k Die zijn gewoon 30% (2500k) tot 60% (4340) sneller.

En aan die cpu een GTX 1060 hangen geeft echt een hele dikke bottleneck.

Dat zou ik alleen doen als je ook echt binnen een aantal maanden een sneller systeem neerzet met een cpu die die gpu wel goed kan aansturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:56
Met een hoop aanmerkingen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 109,-€ 109,-
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 47,-€ 47,-
1VideokaartenPalit GeForce GTX 1650 Super StormX OC€ 171,83€ 171,83
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 55,90€ 55,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,73

Je kunt echt wel iets leuks in elkaar zetten voor iets boven je budget. Ik zou iets verder sparen voor een 1660S (meer toekomstbestendig), tweedehands kopen (RX580?) is ook een optie eventueel.
Verder zou het zomaar kunnen dat je een bios upgrade nodig hebt voor deze processor/moederbord combinatie en of het geheugen goed werkt met Ryzen weet ik niet (meestal wordt Crucial aangeraden en dat werkt prima is mijn ervaring).

Dus, bij toenemend budget zou ik vervangen:
- 1650S naar 1660S
- Moederbord met meer opties
- Kwalitatief betere voeding (wattage is prima denk ik)
- Crucial geheugen ipv Geil, eventueel sneller geheugen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik zou nog nog even wachten. Als de borden met A520 chipset uitkomen heb je de keuze tussen deze of de laatste B450 borden. Stop er dan een 3300X in, goedkoop geheugen en betere voeding + een gpu met de rest van je budget.

@Dagion, dat geheugen is ongeschikt voor Ryzen. De 3200MHz CL16 versie is wel stabiel.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:46
Ik zou voor de quickwin, eerst de GC vervangen voor 1660 super.

Dan nog 200 euro doorsparen en zodra je dat hebt een ryzen setje.

Nu een compleet nieuw systeem voor 300 tot 400 gaat tegenvallen qua prestaties.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Berry powel
Dank voor alle info, ik heb de best buy onderdelen van juli besteld. Pc draait inmiddels!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee