Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CrystalDiskinfo geeft nieuwe 5TB Seagate waarschuwing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
7 maanden geleden heb ik een nieuwe 5TB Seagate Back Up Plus Portable gekocht. Nu ben ik een beetje aan het kijken hoe gezond mijn (andere) harde schijven zijn en sommige oudjes zijn inderdaad aan vervanging toe, maar mijn oudste harde schijf, ruim 10 jaar oud, van 100GB van notabene Trekstor, die soms hapert, is volgens Crystaldisk nog gezond!

Voor de zekerheid heb ik ook mijn 5TB Seagate Back Up Plus Portable getest met CrystalDisk en dat programma geeft nu een waarschuwing af!!! Hoe kan dat nou? Hij is net nieuw en amper gebruikt en dan zou die al aan vervanging toe zijn? Hoe serieus moet ik dit nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW1KqRl-yA4C7ryFd9rxC0Fy9z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ImL3BajdF7ouMRyGnakzcj4.png?f=fotoalbum_large

Ik begrijp dit niet en heb ook de Seagate Hard Disk analyse Tool gedownload en nog een ander analyse software en die zien beiden geen probleem met de schijf. Hoe moet ik dit nu interpreteren? Ik heb de HD bij Amazon gekocht en mag deze retourneren en/of ruilen. Is dit nodig en/of hoe serieus moet ik de waarschuwing van CrystalDisk nemen? Is CrystalDisk echt betrouwbaar als analyse-instrument? Ik wil er nog jaren mee doen, als back-up en om films mee te downloaden en terugsturen is best een gedoe. Wat moet ik doen?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@Verwijderd RMA aanvragen via seagate (gaat sneller). binnen een week heb je een nieuwe..

genoeg ervaring hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit normaal dat een harde schijf na 6 maanden al vervangen moet worden? Nee toch? Kan ik niet beter mijn geld terugkrijgen van Amazon en een WD schijf kopen? De schijnen beter te zijn?

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:49:
Maar is dit normaal dat een harde schijf na 6 maanden al vervangen moet worden? Nee toch? Kan ik niet beter mijn geld terugkrijgen van Amazon en een WD schijf kopen? De schijnen beter te zijn?
nee, dit kan echt bij alle schijven gebeuren. ik had een keertje direct uit seal defect ontvangen en soms net als jij een error na 3 maanden. volgens mij krijg je je geld ook niet terug, maar wordt het gerepareerd. dus dit kan je het snelste zelf regelen. Seagate lost dit hartsikke netjes op voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 15:52 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Rotte appels zitten er altijd tussen. Je hebt gewoon pech. Dus ja, het is normaal dat er helaas soms een disk eerder kapot gaat dan gewenst. Ik heb dit zelfs een keer twee keer achter elkaar gehad met twee verschillende merken. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:50
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Zie ook het topic Check je SMART voor wat meer informatie.

Seagate heeft een vrij slechte reputatie gekregen door een "horror serie" aan harder schijven waarvan er heel veel stuk gingen. Ik draai echter al 5+ jaar een schijf uit deze serie en ervaar geen enkel probleem. Zoals hierboven gezegd is het onderscheid zo groot niet meer en blijf je altijd rotte appels houden.

Verwijderd

Topicstarter
ja ben geen fan van repareren, dan liever gewoon een nieuwe. Maar 100 heringedeelde sectoren is al meteen helemaal foute boel dan? Bedankt!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:05:
ja ben geen fn van repareren, dan liever gewoon een nieuwe. Maar 100 heringedeelde sectoren is al meteen helemaal foute boel dan? Bedankt!
Je krijgt ook een nieuwe (dan wel gereviseerde). Ze gaan echt niet jouw disk openschroeven, even poetsen en weer terugsturen. ;)

Oh en ja: Bad sectors zijn aanstekelijk. Als je er een paar hebt, zullen anderen meestal snel het voorbeeld volgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 06-07-2020 16:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:05:
ja ben geen fan van repareren, dan liever gewoon een nieuwe. Maar 100 heringedeelde sectoren is al meteen helemaal foute boel dan? Bedankt!
je krijgt altijd een nieuw/geseald product.
Pagina: 1