MEDION® ERAZER Engineer P10 Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Graag advies over de aankoop van een pc om te gamen en ook om videos te bewerken. Mijn huidige pc is voor beide te traag. Omdat ik vroeger Medions pc heb gehad en tevreden was, dacht ik aan deze. Medion is toch een betrouwbaar merk? Hij kost €1399. Ik wil ook onder de €1500 blijven. Zelf bouwen heb ik vroeger 1 keer gedaan maar is niet echt mijn eerste keus. Dit zijn de specs. Vast bedankt voor jullie advies/reacties!

Wat ik belangrijk vind: de garantie (van een groot bedrijf) en zelf bouwen is voor mij hoop uitzoekwerk.

MEDION® ERAZER Engineer P10 Gaming PC | Intel Core
i7 | Windows 10 Home | GeForce RTX 2060 Super | 16 GB
RAM | 512 GB SSD | 1 TB HDD

Hoofdeigenschappen Processor (CPU)
• Processortype : Intel Core i7 9. Gen
• Processornummer : Core i7-9700
• Processorsnelheid : 4,7 GHz
• Aantal processorkernen : 8
• Cache (MB) : 12,00
• Besturingssysteem : Windows 10 Home
• Videokaart-model : Nvidia Geforce RTX 2060
• Videokaart-werkgeheugen (GB) : 8
• Videokaart : Dedicated graphics
• Werkgeheugen : 16GB
• Type werkgeheugen : DDR4 2666 MHz
• SSD-harddiskcapaciteit : 512GB
• HDD-opslagcapaciteit : 1TB
• Type harde schijf : HDD + SSD
• Optisch opslagapparaat : Geen station
• Rotatiesnelheid (rpm) : 7200
• Medion Optische USB muis
• Medion USB toetsenbord
Verbindingen Aansluitingen/Interfaces : 3,5 mm aansluiting; Audio-uitgang; DisplayPort; Ethernet LAN (RJ45); HDMI; USB; USB 2.0; USB 3.0; USB 3.1 (type A); USB 3.1 (type C)

• Aantal bezette geheugensloten : 2
• Aantal geheugensloten : 2
• Interface : PCI Express
• Video-uitgangen : DisplayPort; HDMI Standaard; DVI-D
Eigenschappen Functies &Design
• Vormfactor : Tower
Functies : Verlicht; AAN/UIT-schakelaar; Gaming; Geïntegreerde USB-poort(en);
Koptelefoon aansluiting; Virtual Reality gereed

• Design/Afwerking : Metaal
• Producttype : Gaming PC
• Producttype : Gaming
• Productlijn : ERAZER
• Verbinding : Draadloos &bekabeld
Software • Windows 10 Home

Beste antwoord (via Vcore100 op 13-07-2020 10:07)

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Vcore100

Hier onder met deze link zie je de kosten Inc garantie.
Kijk niet naar de ' high' end videokaart, dan ga je echt een stuk duurder uitkomen, het high end systeem heeft ook een budget van 2000 euro als ik me niet vergis.
Je wilt op 4K gamen, maar bereid je wel voor dat je alle settings sowieso naar medium zal moeten zetten om rond de 50-60 FPS te draaien.
Met je pre build systeem had dit met die videokaart al erg zwaar geweest. De 5600/5700 van AMD is beter maar natuurlijk niet adequaat om 4K op ultra settings met constant 60fps te draaien.

Wil je dit hoe dan ook wel zal je veel meer moeten uitgeven.

https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service

Edit 1:

Een tv scherm kopen om primair op te gamen(los van console gaming), mijn voorkeur zou dat nooit hebben. Het zijn toch verschillende technieken die men gebruikt in een scherm bedoelt voor de pc/gaming/videobewerking of een pure budget tv . Om over de vertragingen met snelle beelden nog maar niet te spreken, zeker bij goedkope tv's waar je het in je voorbeeld over had kan je dat niet vergelijken met bv een scherm met een goed TN/VA paneel.

Lees je daar eerst wat meer over in is mijn advies.

Edit 2:

Laat de cpu koeler en nog eens extra fans weg, voor jou doeleinden overbodig. Je gaat zoals je aangaf niet overclocken. Er komen bij de case al 2 extra fans en er zit een koeler bij geleverd bij je cpu.
Voor jou doeleinden meer dan adequaat.

Edit 3

Zoiets kan ook: De 5600XT is iets sneller als de Nvidia 2060 en goedkoper. Dus de betere keus.

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTozMTIyMzMxO2k6MTt9

Of +-4% boven je budget met een 5700

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyMzY4MjU2O2k6MTt9

Edit 4:

Ik heb je harde schijf veranderd omdat hij op 10+ werkdagen stond.
Evenals de voeding, dit is ook een zeer goede voeding die meer dan adequaat is en nu zit je binnen budget of net er over heen.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je SSD naar 512GB te zetten en/of het werkgeheugen naar 16GB of een goedkopere case. Dan blijf je makkelijk binnen je maximale budget. Maar die keuzes zijn aan jou.
Je kan alle kanten op het is even kijken wat voor jou het meest belangrijk is.
Ik geef enkel de opties aan, persoonlijk zou ik die 50-75 euro extra voor lief nemen op dit soort bedragen. Al moet je oppassen dat je dan niet steeds je grens blijft verleggen en ineens paar honderd euro meer uit geeft.

Good luck!

[ Voor 82% gewijzigd door pino85 op 08-07-2020 14:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canelo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

Voor zo een prijs kan je zelf een veel betere pc in elkaar zetten, check die pricewatch is en maak een lijstje met alle onderdelen, je komt ook goedkoper uit denk ik.

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-05 22:27
PsKid schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:00:
Voor zo een prijs kan je zelf een veel betere pc in elkaar zetten, check die pricewatch is en maak een lijstje met alle onderdelen, je komt ook goedkoper uit denk ik.
Trek altijd wel de Windows licentie en de prebuild kosten ervanaf; € 160,00 bij Azerty met 2 jaar garantie.
Maar nog steeds kun je voor dik 1200,- een leuke PC zelf bij elkaar zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:47
Je zou gewoon letterlijk de bbg kunnen plaatsen en laten Bouwen. Dan ben je voor zo'n 1200 klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 20:00
Als je echt veel waarde hecht aan een prebuilt systeem, en zelf niet wil gaan bouwen, dan is het op zich een prima keuze. Mijn ervaring met dit soort systemen is dat ze er zoveel mogelijk instoppen met mooie nummertjes, en op elke hoek de kantjes er proberen af te lopen.

Leuk, DDR4 2666 MHz. Maar wat zijn de exacte specs van die modules? Welk merk zit er in? Hetzelfde voor de SSD en de GPU. Welke merken? Hoe is de koeling geregeld? Wat zijn de read/write speeds van zo'n SSD?

Bovendien zou ik in bovenstaand systeem besparen op de CPU, goeie i5 er in, en een véél dikkere videokaart er in. Een RTX 2060 is niet slecht, maar in een systeem van 1400 euro zou ik de verhoudingen zeker anders indelen.

Als het je gaat om uitzoekwerk en garantie, dan zou ik het BBG systeem nemen, en een club als Azerty oid betalen voor samenstellen met garantie, zoals de anderen al voorstellen. Absoluut meer waar voor je geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Iv00w op 06-07-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Wow bedankt voor jullie reacties tot zover! Ja liever prebuild. Ik ga er eens nog goed over nadenken...Azerty heb ik al een keer gekeken. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Vcore100 Ik ben een tegenstander van dit soort systemen om 1 reden

- Er is vaak bezuinigd op de onderdelen.
Voedingen bv van kwaliteit lik mijn vestje. Moederborden die zwaar verouderd zijn(ook b kwaliteit). En ga zo maar door.
Ik heb zelfs mee gemaakt dat bepaalde onderdelen niet eens konden worden geupgrade vanwege dat er gesoldeerd was in het oem systeem.

Wees verstandig en stel zelf hier met evt hulp een pc samen en laat deze in elkaar zetten bij bv AZERTY.
Op deze manier kan je later sowieso ook nog alle kanten op en heb je veel meer waar voor je geld en ben je gegarandeerd van a klasse onderdelen omdat je exact weet wat er in gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 06-07-2020 16:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:08
Eens met hierboven. Er wordt ook nooit verteld welke videokaart er in zit. RTX 2060 tja maar welke precies? Waarschijnlijk een met veel pastic die klinkt als een straaljager. Ook een goede voeding heb ik nog nooit gezien in een prebuild. Laat het duidelijk zijn.Je bevindt jezelf niet op neutraal terrein hier bij het DAA ;)

Wij zijn er voor je voor wat kleine wijzigingen in de BBG ten behoeve van jouw wensen. Laat Azerty of Sicomputers maar bouwen als je het zelf niet wil doen. Een handig familielid of buurman is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Als jullie een prebuild systeem zouden aanraden voor zowel gamen(simracen) en video editing, welke zouden jullie dan aanraden. Prijsrange max 1500. Ik moet ook nog een racestuur kopen. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Eentje met goede voeding en moederbord, met vrije ramslots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
99ruud99 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:21:
Eentje met goede voeding en moederbord, met vrije ramslots
Dat maakt het voor mij zo moeilijk. Ik weet dus niet waar een goede voeding aan moet voldoen. Zelfde geldt voor een moederbord etc. Ik zou me dan daarin moeten verdiepen...gaat me niet lukken. Ik heb al door dat jullie echt veel van de materie weten...knap hoor. _/-\o_

Wat ik wel begrijp is dat ik eigenlijk even moet wachten tot die upgrades of nieuwe videokaarten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Nuja voor prebuilds is dat minder hard nodig.... Die lopen meestal wat achter, of zijn achterlijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vcore100 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:20:
Als jullie een prebuild systeem zouden aanraden voor zowel gamen(simracen) en video editing, welke zouden jullie dan aanraden. Prijsrange max 1500. Ik moet ook nog een racestuur kopen. Bedankt voor de reacties!
@Vcore100

Ik ben zo thuis, zal voor 1500 euro max een systeem voor je samenstellen.
Op welke resolutie ga je spelen? En video editing, gewoon wat hobby matig ?

Edit 1: Ik ga gewoon kijken wat mogelijk is voor jou budget met goede onderdelen en dan kunnen we altijd iets aanpassen.

Edit 2:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 114,90€ 114,90
1VideokaartenAsus Dual Radeon RX 5700 EVO OC edition€ 343,18€ 343,18
1Interne harde schijvenToshiba L200, 2TB (bulk, 9,5mm)€ 65,51€ 65,51
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,86€ 64,86
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 32/64-bit P2 USB DUT€ 124,05€ 124,05
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 121,-€ 121,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 450W€ 90,05€ 90,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 110,47€ 110,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.319,02

Ik heb je 32Gb geheugen gegeven en een grotere SSD capaciteit vanwege dat games tegenwoordig groot zijn en je aangeeft om aan videobewerking te doen. Vandaar ook de 2.5 inch 2TB harde schijf extra.
De kast is persoonlijk natuurlijk, ik heb een goed dempende betaalbare be quiet gekozen.
Dan natuurlijk een Windows licentie erbij(op USB stick)
De videokaart is ongeveer gelijk geprijsd als de serie videokaart uit je pre build systeem. Alleen presteert die ik koos beter.
De processor is tevens sneller in multitasking en zware taken. Op game vlak ontlopen ze elkander echt niet veel. De bijgeleverde cpu koeler is zo lang je niet gaat overclocken zeker voldoende.

Deze voeding is 1 van de beste voedingen die er is en draait dit met gemak.

Je moederbord, er zijn natuurlijk b550/x570 varianten uit echter ben ik van mening daar de 4000 serie ook door de 400 moederbord serie ondersteunt gaat worden je echt meer waar voor je geld krijgt met dit moederbord.
Ook voor toekomstige zwaardere cpu upgrades voldoet dit moederbord ruimschoots. Een overclockte Ryzen 3900 kan dit bord ook draaien en een stock 3950 ook. De VRM's zijn hier adequaat voor.

Dit is natuurlijk een begin, afhankelijk van jou eisen kan het zeker goedkoper of net wat anders. Door bv de SSD te vervangen voor een 512gb variant en het werkgeheugen naar 16GB aan te passen, of een kleinere HD. Ik heb nu sowieso al ruimte in je budget gelaten voor de extra kosten voor assamblage die via bv Azerty gemaakt gaan worden. Dan kom je inclusief 2 jaar garantie op je build nu al net onder de 1500 euro uit.

Ik hoor graag van je wat je er van vind.

[ Voor 88% gewijzigd door pino85 op 08-07-2020 01:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35
Prebuilds moet je simpelweg niet willen. Je betaald meer voor slechter spul. Er is er niet 1 in de wereld die zijn geld waard is.

Er zijn verschillende shops dus custom voor je bouwen maar zelfs die zou ik niet overwegen omdat cable management vaak teleurstellend is.

En ja als je kan wachten even wachten op de nieuwe serie. Dat zal je een hoop geld schelen voor dezelfde prestatie of meer geven voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
pino85 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:28:
[...]

@Vcore100

Edit 1: Ik ga gewoon kijken wat mogelijk is voor jou budget met goede onderdelen en dan kunnen we altijd iets aanpassen.

Edit 2:

Hoi, bedankt voor de moeite om dit samen te stellen! _/-\o_ Het ziet er indrukwekkend uit. Ik ging steeds uit van de Intel ICore 7 en de Nvidia Gforce 2060/2070 super. AMD en andere videokaarten had ik niet op het oog.

De resolutie...4k zou mooi zijn maar ik heb ook nog geen (tv)scherm die dat aan kan. Dat is ook nog zoiets. Ik heb nog een redelijk scherm. Eigenlijk dacht ik om een 4k tv te kopen waar ik ook games op kan spelen. Ze zijn redelijk geprijsd. Mijn nicht had er laatst een gekocht voor net boven 300 euro. Het beeld is echt veel mooier. Eigenlijk is mijn max budget 2000 euro. Voor een pc, racestuur en een (game)tv. Een racestoel wil ik zelf maken met een oude Ikea stoel. Op YT zag ik de voorbeelden.
Ik hoef geen topklasse, overclocken begin ik niet aan en de spelletjes die ik wil spelen zijn racegames zoals Assetto Corsa, R2Factor enzo.

Video editing: Veel vakantiefilms die eindelijk een keer moeten worden bewerkt tot een geheel. Mijn oude machine liep steeds vast door de rendering. Dus echt hobbymatig.

Voor wat betreft de producten heb je die bij 1 bedrijf of via de Pricewatch samengesteld?

Ik ga mij dit weekend inlezen in de producten zodat ik wat meer weet. En ook de BBG vergelijken.

Nogmaals bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
computerjunky schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 02:46:
Prebuilds moet je simpelweg niet willen. Je betaald meer voor slechter spul. Er is er niet 1 in de wereld die zijn geld waard is.

Er zijn verschillende shops dus custom voor je bouwen maar zelfs die zou ik niet overwegen omdat cable management vaak teleurstellend is.

En ja als je kan wachten even wachten op de nieuwe serie. Dat zal je een hoop geld schelen voor dezelfde prestatie of meer geven voor hetzelfde geld.
Hoi, Bedankt voor je reactie. Dus custom laten bouwen door een bedrijf als Azerty is ook niet de weg.

Enig idee wanneer de nieuwe series (processor en videokaart bedoel je toch?) worden verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
computerjunky schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 02:46:

1. Eens
2. Dit geldt echt niet voor alle zaken. @Vcore100 kies een kast met een raam, als je het niet netjes vindt ogen, foto op Tweakers zetten of zaak opbellen.
3. Je kunt altijd wel wachten een nieuwe serie nieuwe serie met dezelfde prestaties voor minder of betere prestaties voor hetzelfde geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

[
Vcore100 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Hoi, Bedankt voor je reactie. Dus custom laten bouwen door een bedrijf als Azerty is ook niet de weg.

Enig idee wanneer de nieuwe series (processor en videokaart bedoel je toch?) worden verwacht?
Neem het aub niet te serieus, natuurlijk kan niet iedereen tevreden worden gesteld.
Zaken als Azerty zijn goed in wat ze doen. Wil je echt je kast met raam altijd showen aan iedereen en op shows gaan staan dan moet je zelf met tiewraps aan de slag om perfectie te bereiken. Maar kwa assembleren en wegwerken van de bekabeling doen ze echt niets verkeerd in mijn ogen.

Het eeuwige wachten, ik ken mensen die al anderhalf jaar wachten, waarom? Omdat er steeds weer iets uitkomt wat sneller is. Maar je koopt in het heden, het is met pc hardware zo dat als je iets koopt het bij wijze van al weer verouderd is.

Ga nadenken, stel je de vraag of je serieus nu wilt kopen, of een half jaar gaat wachten tot nieuwe cpu/gpu uitkomen. Als het dat laatste is gaan we voor nu er geen tijd meer insteken omdat we niet weten wat over 6 maanden te koop is voor welke prijs. Maar ik zeg er bij, als je wacht tot bv einde van het jaar of begin volgend jaar dan zal je zien dat er weer opmerkingen komen met : Ik zou even wachten want.. doe dat dan vooral niet. Wil je wel nu een nieuw systeem, en denk je ik kan altijd iets laten vervangen is dat ook een optie.

En verder graag gedaan voor de hulp, mocht je verder nog input nodig hebben hoor ik het graag.
Succes in ieder geval!

[ Voor 82% gewijzigd door pino85 op 08-07-2020 11:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
pino85 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:52:
[

Neem het aub niet te serieus, natuurlijk kan niet iedereen tevreden worden gesteld.
Zaken als Azerty zijn goed in wat ze doen. Wil je echt je kast met raam altijd showen aan iedereen en op shows gaan staan dan moet je zelf met tiewraps aan de slag om perfectie te bereiken. Maar kwa assembleren en wegwerken van de bekabeling doen ze echt niets verkeerd in mijn ogen.

Het eeuwige wachten, ik ken mensen die al anderhalf jaar wachten, waarom? Omdat er steeds weer iets uitkomt wat sneller is. Maar je koopt in het heden, het is met pc hardware zo dat als je iets koopt het bij wijze van al weer verouderd is.
Haha nee, ik ga zeker niet wachten. En de kast is er zeker niet om te showen. Voor 1 augustus heb ik wel beslist. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Vcore100 ik zou gewoon custom assembleren doen als je zelf niet wilt doen. Dat de kabels niet perfect weggewerkt zijn who cares.
Je weet in ieder geval dat je kwaliteit hebt, en alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
pino85 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:28:
[...]

@Vcore100

Edit 2:

Ik heb op de website van Azerty een systeem samengesteld gebaseerd op jouw samenstelling en de BBG van juli Highend. Je kon op de website de link van de samenstelling delen. Wat nog mist is de videokaart (highend is veels te duur) en de assemblage met garantie. Ik heb nog niet verder gelezen wat het kost als je alles bij ze besteld en het door hun laat assembleren.

https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6NDc0NzAzO2k6MTt9

[ Voor 5% gewijzigd door Vcore100 op 08-07-2020 13:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Vcore100

Hier onder met deze link zie je de kosten Inc garantie.
Kijk niet naar de ' high' end videokaart, dan ga je echt een stuk duurder uitkomen, het high end systeem heeft ook een budget van 2000 euro als ik me niet vergis.
Je wilt op 4K gamen, maar bereid je wel voor dat je alle settings sowieso naar medium zal moeten zetten om rond de 50-60 FPS te draaien.
Met je pre build systeem had dit met die videokaart al erg zwaar geweest. De 5600/5700 van AMD is beter maar natuurlijk niet adequaat om 4K op ultra settings met constant 60fps te draaien.

Wil je dit hoe dan ook wel zal je veel meer moeten uitgeven.

https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service

Edit 1:

Een tv scherm kopen om primair op te gamen(los van console gaming), mijn voorkeur zou dat nooit hebben. Het zijn toch verschillende technieken die men gebruikt in een scherm bedoelt voor de pc/gaming/videobewerking of een pure budget tv . Om over de vertragingen met snelle beelden nog maar niet te spreken, zeker bij goedkope tv's waar je het in je voorbeeld over had kan je dat niet vergelijken met bv een scherm met een goed TN/VA paneel.

Lees je daar eerst wat meer over in is mijn advies.

Edit 2:

Laat de cpu koeler en nog eens extra fans weg, voor jou doeleinden overbodig. Je gaat zoals je aangaf niet overclocken. Er komen bij de case al 2 extra fans en er zit een koeler bij geleverd bij je cpu.
Voor jou doeleinden meer dan adequaat.

Edit 3

Zoiets kan ook: De 5600XT is iets sneller als de Nvidia 2060 en goedkoper. Dus de betere keus.

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTozMTIyMzMxO2k6MTt9

Of +-4% boven je budget met een 5700

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyMzY4MjU2O2k6MTt9

Edit 4:

Ik heb je harde schijf veranderd omdat hij op 10+ werkdagen stond.
Evenals de voeding, dit is ook een zeer goede voeding die meer dan adequaat is en nu zit je binnen budget of net er over heen.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je SSD naar 512GB te zetten en/of het werkgeheugen naar 16GB of een goedkopere case. Dan blijf je makkelijk binnen je maximale budget. Maar die keuzes zijn aan jou.
Je kan alle kanten op het is even kijken wat voor jou het meest belangrijk is.
Ik geef enkel de opties aan, persoonlijk zou ik die 50-75 euro extra voor lief nemen op dit soort bedragen. Al moet je oppassen dat je dan niet steeds je grens blijft verleggen en ineens paar honderd euro meer uit geeft.

Good luck!

[ Voor 82% gewijzigd door pino85 op 08-07-2020 14:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Bedankt, ik ga voor je laatste opzet. De koeling die bij de processor zit is niet geweldig lees ik in de reviews. Vandaar dat ik de Be Quiet! Pure Rock 2 Black er bij deed (krijg je de orginele koeling er los bij of houden ze die in?). Maar inderdaad oppassen dat niet steeds de grens verlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Net contact gehad met Azerty...moest wachten. Stem zei dat een expert zochten. Toen expert aan de lijn. Vraag gesteld als assemblage in de bestellijst staat of ze ook snappen dat ze hem in elkaar moesten zetten.

Moest expert uitleggen wat assemblage was...oei! Begreep pas wat ik bedoelde toen ik in elkaar zetten zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vcore100 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:53:
Bedankt, ik ga voor je laatste opzet. De koeling die bij de processor zit is niet geweldig lees ik in de reviews. Vandaar dat ik de Be Quiet! Pure Rock 2 Black er bij deed (krijg je de orginele koeling er los bij of houden ze die in?). Maar inderdaad oppassen dat niet steeds de grens verlegt.
De cpu koeler voldoet zo lang jij niet overclockt. Wil je nog betere koeling of nog meer stilte dan kan je een andere koeler eventueel overwegen.
Maar aangezien een pc het merendeel van de tijd idle staat te draaien of op lage belasting werkt zou ik het laten.(is persoonlijk). Maar de koeler die jij koos is zeker wel wat beter.
Je krijgt de cpu koeler sowieso. Sommigen verkopen ze door of houden ze als back up.

En over azerty, ik lees je bericht maar kan het me niet voorstellen. Zoiets heb ik in 17 jaar nog nooit gehoord. Je hebt een standaard helpdesk medewerker gesproken ipv de technische dienst want die stem die je hoorde is ingesproken.. en het 'expert' is dus ook ingesproken. Klinkt leuker als ze zeggen dat je word door verbonden met een expert.

Al blijf ik het alsnog raar vinden.. of deze begreep het woord assembleren niet, kan ook. Laten we het houden op een beginnende medewerker aan de telefoon die niet over assembleren gaat en troubleshooting.😅
Maar de TD die over assemblage en technische vragen gaan heb je niet gesproken dat lijkt me overduidelijk.

Waarom wilde je de TD vragen of ze het in elkaar zetten als jij dat a 160 euro al in je systeem hebt staan , dat gaan ze dan ook doen namelijk 😊
Bij het bestel proces kan je ook de vragen/opmerkingen nog extra neer zetten, bv:

- Zet het werkgeheugen in dual channel aub
- Assembleer niet de boxer koeler maar de koeler die ik er los bij kocht.
- Hoe lang verwachten jullie dat het gaat duren.
- Update aub de bios naar de laatste versie.

Etc etc. Zo zou ik het doen, ze nemen dan contact met je op.

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 08-07-2020 17:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Ja ik denk ook een nwe helpdesk medewerker. Zeker niet de TD.

Ging toch sneller dan gedacht. De toelichting bij elk onderdeel bij Tweakers helpt ook en de vele reviews op internet.

Bedankt voor je advies, ook de anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Vcore100 Geen dank, we zijn er om elkaar te helpen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
pino85 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:01:
[...]

- Zet het werkgeheugen in dual channel aub
- Assembleer niet de boxer koeler maar de koeler die ik er los bij kocht.
- Hoe lang verwachten jullie dat het gaat duren.
- Update aub de bios naar de laatste versie.

Etc etc. Zo zou ik het doen, ze nemen dan contact met je op.
Hi, voordat ik ga bestellen..wat zou ik nog meer moeten vragen behalve wat hierboven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
of ze kabels netjes af kunnen werken voor jou:)
of je mee mag kijken met livestream (als je dat wilt)
of ze als ze de pc in de doos doen voor het versturen, ze wel een slaapliedje zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:17:
of ze kabels netjes af kunnen werken voor jou:)
of je mee mag kijken met livestream (als je dat wilt)
of ze als ze de pc in de doos doen voor het versturen, ze wel een slaapliedje zingen.
Haha.

- Of ze hem getest hebben zodat alles werkt volgens de bios
- Of het geheugen op 3200MHz draait.
- Of de casefans in de juiste richting draaien
- Of het frontpaneel werkt
- of ze alle dozen meeleveren. Praktisch als je iets wilt terugsturen of verkopen.
- of ze de boxed koeler willen meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
Djarune schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Haha.

- Of ze hem getest hebben zodat alles werkt volgens de bios
- Of het geheugen op 3200MHz draait.
- Of de casefans in de juiste richting draaien
- Of het frontpaneel werkt
- of ze alle dozen meeleveren. Praktisch als je iets wilt terugsturen of verkopen.
- of ze de boxed koeler willen meesturen.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vcore100
Hoi, in overleg Azerty nog twee dingen aangepast.

Harde schijf: Ipv de IBM vanwege de 3,5 inch en snellere levering nu de Seagate Barracuda ST3000DM007 3TB

De voeding. 750 past beter bij de videokaart. Advies van bouwer videokaart.
Ipv de Fractal Design ION+ 560W Platinum nu de Antec EarthWatts Gold EA750G PRO

Kon ook deze nemen Seasonic Focus PX-750

[ Voor 6% gewijzigd door Vcore100 op 10-07-2020 17:18 ]

Pagina: 1