Mijn vraag
Ik probeer Ziggo bridge werkend te krijgen, zoals ik in mijn voorgaande drie woningen ook heb gedaan. Dat wil zeggen, middels een VM op Proxmox. Pve en pfSense allebei laatste versie.
Mijn ervaring is dat ik het mac adres moet spoofen om een IP te krijgen van Ziggo. Ik heb alle drie de mac's geprobeerd en krijg er met 1 een IP waar ik iets mee kan. Echter, de gateway IP valt buiten dat subnet.
Heeft iemand op dit moment soortgelijke setups/ervaring? Zit hier nu zonder internet, tenzij ik Ziggo bel om hem uit bridge te halen.
Wat heb ik geprobeerd:
Ziggo support, useless. Weten vrijwel niets.
Google, weinig info.
Andere/nieuwe kabels, geen succes.
Andere nics, geen succes. (Fysiek en virtueel)
Kabel direct in pc, geen succes.
Zelf gateway instellen die wel binnen subnet valt, nope.
Alle input/ideeen van harte welkom
Ik probeer Ziggo bridge werkend te krijgen, zoals ik in mijn voorgaande drie woningen ook heb gedaan. Dat wil zeggen, middels een VM op Proxmox. Pve en pfSense allebei laatste versie.
Mijn ervaring is dat ik het mac adres moet spoofen om een IP te krijgen van Ziggo. Ik heb alle drie de mac's geprobeerd en krijg er met 1 een IP waar ik iets mee kan. Echter, de gateway IP valt buiten dat subnet.
Heeft iemand op dit moment soortgelijke setups/ervaring? Zit hier nu zonder internet, tenzij ik Ziggo bel om hem uit bridge te halen.
Wat heb ik geprobeerd:
Ziggo support, useless. Weten vrijwel niets.
Google, weinig info.
Andere/nieuwe kabels, geen succes.
Andere nics, geen succes. (Fysiek en virtueel)
Kabel direct in pc, geen succes.
Zelf gateway instellen die wel binnen subnet valt, nope.
Alle input/ideeen van harte welkom