JS/Adware.AppNexus.A (nu.nl)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 10:06
Sinds enige tijd krijg ik elke keer een melding van Eset als ik de site van nu.nl bezoekt.

JS/Adware.AppNexus.A

Iemand enig idee waarom zo een grote nieuwssite een malware verspreid?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:53
xuter010 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:25:
Sinds enige tijd krijg ik elke keer een melding van Eset als ik de site van nu.nl bezoekt.

JS/Adware.AppNexus.A

Iemand enig idee waarom zo een grote nieuwssite een malware verspreid?
Er staat "Adware", dat is geen malware. Ze laten inderdaad ads zien, en dat doen ze met Javascript, wat Eset nu blijkbaar niet meer leuk vind. Dat gaat dus in de categorie "Adware".

Waarom gebruik je eigenlijk geen ad-blocker? Dan heb je al dat gezeur ook niet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 10:06
dehardstyler schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Er staat "Adware", dat is geen malware. Ze laten inderdaad ads zien, en dat doen ze met Javascript, wat Eset nu blijkbaar niet meer leuk vind. Dat gaat dus in de categorie "Adware".

Waarom gebruik je eigenlijk geen ad-blocker? Dan heb je al dat gezeur ook niet. :*)
Als ik een beetje google op "JS/Adware.AppNexus.A" is Eset niet de enige die dit niet leuk vind. Ik lees ook nie echt veel positiefs over deze adware. Ik heb het ook alleen op de site van nu.nl en niet op andere grote/kleine sites.

Ik ben niet zo een fan van ad-blockers... ik heb in het verleden wel eens wat gezeur gehad dat ik bepaalde filmpjes of andere dingen niet kon zien door ad-blockers... daarbij vind ik reclame nie zo erg.. veel sites overleven op reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:53
xuter010 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Als ik een beetje google op "JS/Adware.AppNexus.A" is Eset niet de enige die dit niet leuk vind. Ik lees ook nie echt veel positiefs over deze adware. Ik heb het ook alleen op de site van nu.nl en niet op andere grote/kleine sites.

Ik ben niet zo een fan van ad-blockers... ik heb in het verleden wel eens wat gezeur gehad dat ik bepaalde filmpjes of andere dingen niet kon zien door ad-blockers... daarbij vind ik reclame nie zo erg.. veel sites overleven op reclame.
Oke, meer is er niet aan te doen. Dus voor nu whitelisten in ESET, en weer lekker verder gaan met websites bezoeken.