Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58
Ik ben van plan om een NAD t758v3 te halen met een paar Concept 300 speakers en concept center.
Nu had ik mijn oog laten vallen op de Kef T101 maar nadat ik gisteren als test mijn sonos one's op standaard achter de bank had gezet zijn de Kef T101's mij te groot.

Bank staat in het midden zo'n 50cm van de muur af met in het midden een groot schilderij. Speakers komen op stands te staan tegen de muur aan. Ingedraaid op zo'n 50cm van de luisterpositie.
Mijn opties zijn nu:
Kef T101
B&W M-1
CA Minx Min22
QA 7000Lri
QA 3010i

Het liefst zoek ik iets wat net zo groot of kleiner is als mijn Sonos systeem maar wel goed geluid produceert.
Eventueel ook om dienst te doen als losstaande zone 2 in de eetkamer (waar ik ze dan heen verplaats). Iemand nog ideeën of ervaringen?

Esthetiek is belangrijker dan geluidskwaliteit. Budget maakt niet veel uit maar het moet wel in verhouding zijn.

Bij de M-1 vind ik de stands bv schofterig duur. De 3010i/3020i zouden erg goed moeten zijn en passen bij de rest van de speakers maar door de baspoort achter en de diepte komen de speakers naar mijn mening te ver naar voren. ook is de stand daar van niet erg mooi.

Ik neig dus ook naar de CA min 22.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb zelf de Tangent Evo4's als surroundspeakers (hoog naast me aan de muur, mijn sterke voorkeur voor positie surround tov oorhoogte). Die zijn compact, ik vind ze mooi. Alleen niet meer nieuw verkrijgbaar. Wel op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1572059669

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
JvS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:13:
Ik heb zelf de Tangent Evo4's als surroundspeakers (hoog naast me aan de muur, mijn sterke voorkeur voor positie surround tov oorhoogte). Die zijn compact, ik vind ze mooi. Alleen niet meer nieuw verkrijgbaar. Wel op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1572059669
Dank en dat lijken idd mooi formaat speakers. Echter koop ik liever niet tweedehands.

Overigens neem ik als center de QA Concept. Maar valt die niet uit de toon tov frontspeakers?
Ander merk wordt voor niet aangeraden. Center komt trouwens in een kast te staan (Pastoe landscape).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Niemals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Wellicht gewoon is gaan kijken/luisteren in een Hifi winkel.
Voor bij mijn Q Acoustic 3020 en 3090center had ik ook rear speakers nodig.
Aangezien de bank nagenoeg tegen de achtermuur staat wouden we geen 3010 aan de muur hebben, Simpelweg te groot.

Vervolgens kwam ik ook uit op de CA Min22 of eventueel zelfs de Min12.

Echter na wat zoeken op marktplaats heb ik een tweetal Harman Kardon speakers uit de HKTS7 set op de kop getikt inclusief muurbeugeltje. Kost geen drol en voor rear gebruik helemaal prima. Wil je bijvoorbeeld in All Channel Stereo draaien dan zou ik wel kijken naar speakers met een breder bereik.

Probeer je center speaker wel in/uit dezelfde lijn te halen als je front. Voor de rear kun je gerust kijken naar alternatieven aangezien het "effect" speakers zijn.

ps. zie al dat je ook al in mijn eigen topic had gereageerd toen ikzelf opzoek was :+

[ Voor 16% gewijzigd door NL_Scratch op 10-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Het zijn de B&W m1's geworden Beste geluidskwaliteit en mooi formaat.

Pagina: 1