Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:40
Ik zou graag mijn woning (buiten) beveiligen met een camera systeem. Ik kan echter niet zo makkelijk een geschikt systeem vinden.
Draadloze cameras lijken alomtegenwoordig te zijn. Ik woon echter in een recente, goed geïsoleerde woning, op de plaatsen waar de cameras zouden moeten komen heb ik bijna tot helemaal geen wifi ontvangst, dus dat is alvast niet zo evident.
Bedraad is uiteraard ook niet evident, aangezien de nodige bekabeling niet voorzien is bij de bouw van de woning. Meters kabel langs mijn binnen of buiten muren zie ik niet zitten.
Het ideaal systeem in mijn hoofd is een systeem waarbij ik op één punt naar binnen boor en aansluit op internet of eventueel een recorder. Buiten zouden de camera's dan een soort wireless daisy chain moeten vormen. Ik vermoed echter dat dit niet bestaat.
Ik zag ook al het "wireless" Bascom systeem, hierbij zou je de camera enkel op een stopcontact moeten aansluiten. Ik heb hen gecontacteerd om te vragen of je ook rechtstreek op een stroomkabel kan aansluiten zonder een "bakje" voor in het stopcontact. Dan zou ik gewoon kunnen boren in de achterkant van een bestaand binnen stopcontact. Ik vermoed echter dat het bakje voor in het stopcontact wel een transfo en eventueel nog andere electronica zal bevatten.

Mijn situatie lijkt me echter niet zo heel uitzonderlijk, misschien heeft er hier wel iemand ervaring of een creatief idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Er bestaan cameras die gevoed worden vanuit de ethernet kabel. (power over ethernet)
Dat noemen ze POE switches en POE IP cameras
https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-8-150w/

Daarmee kan je meerdere cameras voeden en meteen doorsturen je netwerk op.
Heb zelf een Dahua DH-IPC-HDBW5831RP-ZE gekocht via "andy"
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Als je (bijv) Home assistant installeert (ergens op) dan heb je al direct een beeld. (via Onvif protocol)
(ik draai nu Home assistant op een synology nas, onder docker. Synology heeft ook software voor cameras, 1 licentie gratis, werkt prima om terug te kijken op beweging)

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 06-07-2020 14:35 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:40
Een POE camera is praktisch gezien ook gewoon een bedrade camera, dan moet er nog steeds een kabel van elke camera naar een centraal punt.
Ik had blijkbaar wel over het hoofd gezien dat er een beveiligingscamera topic bestaat, beter mijn vraag daar stellen.