Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een oude Soligor 135mm 2.8

Alleen de 'binnenste ring' zit los en komt er heel makkelijk uit. Ik hoorde dat ding zelfs los zitten in m'n camera, snel er uit gehaald, en op het eerste gezicht geen schade aan m'n sensor, maar hij kan hem makkelijk raken.

Iemand enig idee hoe ik dit ding weer vast kan zetten? Ik kan de lens ook zonder dat ding gebruiken, maar dan zie ik de interne schroeven en veertjes zitten. Als een van die ooit los schieten ben ik ook bang voor m'n sensor. Kan ik dat ding misschien lijmen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fpjpx4x/los2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7YGppXX/los.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RekZ Als je zoekt op "Soligor 135mm 2.8 repair" dan zie ik toch aardig wat tips en truuks, met al dan niet plaatjes erbij over (de)montage van dit aloude glaswerk.

Suk6! met knutselen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb uiteraard ook zelf al gezocht, maar nergens een oplossing gevonden voor dit probleem, vandaar de vraag of hier iemand weet hoe ik het beste dat ding vast kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
@RekZ: Ik heb dit even afgesplitst naar een eigen topic :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk dat je hem echt helemaal los moet halen en dat hij op zijn plek wordt gehouden door een schroefje binnenin (die wel afgebroken zou zijn oid).

De vraag is of je daar zin in hebt, die lenzen zijn niet bepaald zeldzaam.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8