Toon posts:

Self built desktop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo allemaal,

Ik wil een desktop pc zelf in elkaar zetten en zou hierbij graag jullie mening over de gekozen onderdelen zien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Waar ik de snelheid vooral voor nodig heb is videobewerking. Ik werk met Pinnacle Studio 23. Oa. mijn dronebeelden 4K60fps H265 die ik fatsoenlijk wil afspelen.
Gamen doe ik niet op de pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?

+- 900 - 1000 euro daarvoor zou het wel moeten lukken. Het mag duurder maar lijkt mij niet nodig voor de eisen die ik heb. Het is geen game pc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb 2 monitors, speakers, muis en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

1 TB SSD is voldoende. Heb een NAS in huis voor de grootste opslag.
CD/DVD brander om toch old skool cd’s af te kunnen lezen.
16 GB Ram zal genoeg zijn verwacht ik. Zal 32 GB veel toevoegen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee ik heb de onderdelen gekozen op basis van revieuws en youtube video’s.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Een stil systeem zou fijn zijn. Geen stofzuiger dus.

Ga je overklokken?

Niet nodig.

Wat verwacht je van ons?[i]

Graag jullie gedachte over het systeem. Wat zou je wijzigen en past alles wel? Moet ik extra kabels meebestellen?
Een tip voor een goede behuizing. Vind dit moeilijk om van een plaatje te kiezen. Fijn zou zijn enkele usb poorten aan de voorzijde bovenin ipv er bovenop. Is een extra losse koeler nodig als er al een fan in de behuizing zit?
Verder ook geen led verlichting. Daarvoor ga ik wel naar de kermis.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 292,-€ 292,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 246,-€ 246,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 600 Zwart€ 70,05€ 70,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 130,90€ 130,90
1Optische drivesAsus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,95€ 13,95
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,80

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

H265 encoden / decoden behoeft (naar mijn mening) geen 3700X als dikke CPU. Je zou (nadruk) ook een veel goedkopere / less-core CPU kunnen inzetten.

Omdat je H265 wil doen, is een 1660 GPU best een aardige kaart; maar heb je gecontroleerd of die wel jouw monitoren kan aansluiten (correcte kabel) en kan aansturen (resolutie & hertz)?

Extra tip, en ik zeg dat niet vaak: zet er een snellere SSD in. Je weet waarschijnlijk al dat je veel / vaak data snel nodig hebt qua inlezen, tempfiles, etc. en dan kom ik, ook qua TBW/durability op pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB of pricewatch: Corsair Force MP600 1TB

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 10:12
Qua geheugen zou ik deze nemen: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Is wat betrouwbaarder met Ryzen en kost er niet meer om.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T.E
MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:23:
H265 encoden / decoden behoeft (naar mijn mening) geen 3700X als dikke CPU. Je zou (nadruk) ook een veel goedkopere / less-core CPU kunnen inzetten.

Omdat je H265 wil doen, is een 1660 GPU best een aardige kaart; maar heb je gecontroleerd of die wel jouw monitoren kan aansluiten (correcte kabel) en kan aansturen (resolutie & hertz)?

Extra tip, en ik zeg dat niet vaak: zet er een snellere SSD in. Je weet waarschijnlijk al dat je veel / vaak data snel nodig hebt qua inlezen, tempfiles, etc. en dan kom ik, ook qua TBW/durability op pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB of pricewatch: Corsair Force MP600 1TB
Thanks voor de feedback.

Monotoren zijn HP 24es Full HD 60 hertz schermen. Hdmi of vga ( D-sub ) aansluiting. Dus dat past idd niet op deze kaart.( kaart heeft 3x display en 1x hdmi )

Nu kom ik deze kaart tegen:
pricewatch: Gigabyte GTX 1650 Mini ITX OC 4G
100 euro goedkoper en heeft ook 2 hdmi aansluitingen. Is dit een prima kaart voor mijn doen? Dit zou toch gewoon moeten werken?
Kan natuurlijk ook gewoon de dure kaart nemen en een vga - displayport converter tussenzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:23:

Dan moet er ook een ander, veel duurder moederbord in want het B450 bord dat er nu in staat ondersteunt geen PCI-e4.0.

@T.E Er ontbreekt een voeding. pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is een goede optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T.E
Uszka schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Dan moet er ook een ander, veel duurder moederbord in want het B450 bord dat er nu in staat ondersteunt geen PCI-e4.0.

@T.E Er ontbreekt een voeding. pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W is een goede optie.
PCI-e 3.0 x16 als ik me niet vergis toch?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee