Toon posts:

Nieuwe videokaart voor mijn oude gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolleke123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 09:07
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart om 1080p mee te gamen

Wat is je budget?
Tussen de 100 a 250 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
GPU 2x AMD HD 7850 2GB in Crossfire
CPU Intel i7-2600k
MB Asus P8P67 PRO
RAM 12 GB ddr3

Ik ben vooral op zoek naar het meeste waarde voor mijn geld, rekening houdend met het feit dat de rest van mijn PC vrij oud is (en misschien een bottleneck kan zijn). Momenteel ben ik aan het kijken naar een RX570 8GB voor 150 euro, maar ik weet niet of ik misschien toch beter voor een RX5600 ga, of misschien voor een 1650 super of 1660. Of misschien is dit allemaal overkill als je kijkt naar de rest van mijn systeem?

Het doel is nog een jaartje of twee door gamen op mijn systeem aan medium 1080p settings. Daarna is mijn hele systeem wel aan vernieuwing toe. Ik speel meestal ook niet de nieuwste/zwaarste games (momenteel is het veel Dirt 2, F1 2019, BattleStar Galactica Deadlock, Steel Division, Hitman season 2)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlorisPcc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-03 21:07
Ligt eraan of je nieuw wilt, als je 2dehans nog okay vind dan kan je gemakkelijk nog een 980ti erin passen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

Hey man! 1660 is prima, maar misschien is kijken voor een 1060? Qua prijs en performance is 1060 erg goed! Hoeveel WATT levert je PSU? Vergeet die niet mee te nemen :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolleke123
Men PSU levert 750 watt, dus dat gaat geen probleem zijn. Op zich zie ik het wel zitten om 2de hands te kopen, maar ik heb een beetje schrik om kaarten te kopen waar mee gemined is. Enig idee of die angst onterecht is?

Wat voor een 1660 of 1060 zou je dan aanraden? Er staan verschillende versies op de pricewatch en de prijzen zijn zeer uiteenlopend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
Jep, GTX 1060 (6 GB) is de koning van de betaalbaarheid. Er is vast wel ergens een betaalbaar tweedehandsje op te doen, en zal in de meeste gevallen niet te veel beperkt worden door de rest van je systeem. Zolang 1080p maar genoeg is, zeg maar.

Ik draai een GTX 1060 op mijn i7 860-machine, met heel veel plezier. Het is geen wereldwonder, maar wordt nog steeds niet verlegen van nieuwe games of iets dergelijks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Bolleke123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:31:
Wat voor een 1660 of 1060 zou je dan aanraden? Er staan verschillende versies op de pricewatch en de prijzen zijn zeer uiteenlopend.
Zelf heb ik ongeveer anderhalf jaar met een MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G gedaan op bijna alles high in combinatie met een i5 (generatie 8). Nu is deze versie nieuw absurd duur, maar zie ze regelmatig hier op Tweakers voorbij komen.

1060 6GB is naar mijn mening een aanrader. Qua merk durf ik niet te zeggen, probeer een beetje te vergelijken op het internet. Wel echt voor de 6GB gaan!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Wat mij vooral op valt is dat je 12 gb ram heb dit betekend dat je niet in dual channel draait wat een zeer slecht idee is en je behoorlijk wat fps kan kosten en erger nog je 1% lows om zeep kan helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29
Kan natuurlijk ook 2x2 plus 2x4 GB zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
Goed punt, @computerjunky

Eén van de bottlenecks is wel geheugensnelheid, zeker op een DDR3 systeem. Wellicht zou je daar eens mee kunnen spelen. Die halveer je effectief door de memory banks niet gelijk in te richten, en daarmee dual channel mode niet toe te staan.

Doet niets af aan het videokaartadvies natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolleke123
Het zijn inderdaad twee latjes van 2GB en twee latjes van 4GB

Wat is een goede prijs voor een tweedehands GTX 1060 6G? De nieuwprijs voor die kaarten ligt inderdaad super hoog (bijna het dubbel van een RX570).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Bolleke123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:51:
Wat is een goede prijs voor een tweedehands GTX 1060 6G? De nieuwprijs voor die kaarten ligt inderdaad super hoog (bijna het dubbel van een RX570).
Ik heb mijne een tijdje terug voor €150 verkocht. Ik zal ook zeker niet meer voor een tweede hands 1060 6GB uitgeven! Dus ik denk dat voor een GTX 1060 6G €130 - €150 wel een normale redelijke prijs is (???) Corrigeer me als ik verkeerd zit, guys!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Het is natuurlijk wat men er voor geeft maar voor 150 zou ik geen rx 580/gtx 1060 2e hands meer aanschaffen.

Voor 170 euro heb je een nieuwe gtx 1650 super die op of boven het niveau presteert van een gtx 1060 met de volle garantie. Deze speelt momenteel de meeste games op 1080p op high/ultra :

https://www.techpowerup.c...uper-windforce-oc/17.html

een gtx 1660 super of een rx 5600 xt is zijn voor jouw eisen/games nu behoorlijk overkill op 1080p maar zullen wel langer meegaan dan de 1650 super.

Deze kaarten zijn ook meer geschikt voor hogere resoluties of gamen op een 144Hz scherm. Als je van plan bent dat in de nabije toekomst aan te schaffen dan is het misschien geen slecht idee om naar een van de laatste 2 kaarten te kijken. Waarbij de rx 5600 xt nu wel mooi geprijsd is :
pricewatch: ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC

prestaties vergelijkbaar met andere rx 5600 xt's dus ff een recentere review van een ander merk :

https://www.techpowerup.c...600-xt-red-dragon/17.html

In de review staat ook de gtx 1660 super vermeld.

[Voor 17% gewijzigd door Baloes op 07-07-2020 13:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee