Toon posts:

Ziggo icm M4 TP Link instellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glorieus
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 15-09 14:05
Mijn vraag
Mijn internet is instabiel sinds ik de Tp link heb geïnstalleerd. Ik heb de volgende setup:

Modem van Ziggo (Cisco EPC3928) heb ik in bridge modus laten zetten. Ik heb een ethernet kabel in Port 1 gedaan en deze gekoppeld aan de main deco. Zie foto’s. Ze staan praktisch naast elkaar.

Boven heb ik 1 deco geplaatst in de slaapkamer. Mijn woning is van beton.

Nu heb ik beneden met me iPhone 8 een Speedtest van 250mbps (dat is me abonnement bij Ziggo dus top).

Me laptop, uit 2014, heeft alleen toegang tot 2.4 GHz netwerk. Die haalt 20 mbps maar soms weer 90..

Me vrouw haar telefoon is een iPhone 7. Zij haalt ook goede testen met de speedtest. Maar als zij boven is, pakt die andere deco haar kennelijk niet goed. Haar internet hapert en dan moet ze de WiFi uit zetten en dan weer aan op haar telefoon.

Ik had hiervoor modem in router mode en een Nighthawk R7000 er aan hangen. Nooit Problemen gehad behalve geen bereik op zolder. Ik heb gekozen voor Tp link zodat ik op zolder bereik heb met de WiFi. Ik heb geen mogelijkheid om CAT kabels te trekken naar boven.

Moet ik iets veranderen in de setup van Tp link? Ik voeg screenshots bij van de huidige instellingen.
Moet ik misschien de DNS instellingen veranderen? Ik kan mij heugen dat ik bij mijn Nighthawk dat wel had gedaan. Ik hoop dat iemand kan helpen :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Al beschreven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Forum gelezen, setup gewijzigd. Geen verbetering. Ziggo gebeld, het signaal wat hun leveren is goed zeggen ze.

Ik heb alle Deco’s verwijderd behalve de Main DeCo beneden. Nu heb ik stabiel internet ook op de eerste verdieping.

Ik zit er alleen mee in me maag dat ik een 3 Pack TP Link heb gehaald maar slechts 1 kan gebruiken.

[Voor 49% gewijzigd door Glorieus op 07-07-2020 11:39]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:36
Wat is het resultaat als je de Deco's in accesspoint modus zet?

hier werkt dat prima... Router van provider en deco's in AP modus....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Glorieus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:36:
...Speedtest van 250mbs (dat is me abonnement dus top).

Me laptop, 2014, heeft alleen toegang tot 2,4 GHZ. Die haalt 20 MB’s maar soms weer 90..
Tip/hint; even op je hoofdletters en kleine letters letten.

250mbs is geen waarde en een kleine m is milli dus ontzettend traaag. En je laptop op 90MB's; geen idee maar dat zou uitkomen op een internet-abonnement van meer dan 700Mbps en dat levert Ziggo niet (gok ik).

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glorieus
Hallo Miel,

dank je voor je antwoord. Je bedoelt dus dat ik de Modem van Ziggo terug in Router mode zet en vervolgens de deco's in AP modus? dat kan ik proberen ja, dan zal ik Ziggo bellen om de router terug te zetten in Router mode.

@ Max3400, excuses. Ik bedoel dat mijn laptop niet het 5GHz netwerk kan pakken maar wel de 2.4GHz omdat hij uit 2014 komt. Ik heb een Ziggo abonnement van maximaal 250 mbps. Mijn laptop pakt draadloos de 20 mpbs maar een andere keer pakte hij 90 mbps. Het fluctueert enorm.

Denken jullie dat ik de Router terug in Router Mode moet zetten en dan de Deco's in AP mode?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miel
Glorieus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:38:
Hallo Miel,

dank je voor je antwoord. Je bedoelt dus dat ik de Modem van Ziggo terug in Router mode zet en vervolgens de deco's in AP modus? dat kan ik proberen ja, dan zal ik Ziggo bellen om de router terug te zetten in Router mode.

@ Max3400, excuses. Ik bedoel dat mijn laptop niet het 5GHz netwerk kan pakken maar wel de 2.4GHz omdat hij uit 2014 komt. Ik heb een Ziggo abonnement van maximaal 250 mbps. Mijn laptop pakt draadloos de 20 mpbs maar een andere keer pakte hij 90 mbps. Het fluctueert enorm.

Denken jullie dat ik de Router terug in Router Mode moet zetten en dan de Deco's in AP mode?
probeer het eens.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:27
Als die deco's niet met een kabel zijn aangesloten kun je ze uiteraard niet in AP mode zetten.
Zijn ze wel met een kabel aangesloten dan had je veel beter AP's kunnen kopen in plaats van zo'n duur mesh systeem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glorieus
Bedankt voor jullie antwoord.

Ik kan geen ethernet kabels boven creëren dus een AP mode wordt het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miel
Glorieus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:02:
Bedankt voor jullie antwoord.

Ik kan geen ethernet kabels boven creëren dus een AP mode wordt het niet.
ik heb de Deco M4...

Hoofd-deco is bekabeld aangesloten, de andere 2 niet..... en ze staan in AP modus... dus dat kan wel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glorieus
Heb je de modem dus in router mode? Ik zal dan dus de modem door Ziggo terug moeten laten veranderen in router mode?

Dat is wel het proberen waard :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miel
Glorieus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:08:
Heb je de modem dus in router mode? Ik zal dan dus de modem door Ziggo terug moeten laten veranderen in router mode?

Dat is wel het proberen waard :)
Correct!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:27
miel schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:35:
[...]

ik heb de Deco M4...

Hoofd-deco is bekabeld aangesloten, de andere 2 niet..... en ze staan in AP modus... dus dat kan wel..
Geen idee of die deco dingen vreemde benamingen gebruiken maar Ap mode is normaal gesproken met een bedraadde backhaul en niet compleet wireless.
En dat zou veel verklaren.
Dat zou mesh mode of zo iets moeten heten.

[Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 07-07-2020 21:41]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-09 23:08
Glorieus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:36:
Mijn vraag

Me vrouw haar telefoon is een iPhone 7. Zij haalt ook goede testen met de speedtest. Maar als zij boven is, pakt die andere deco haar kennelijk niet goed. Haar internet hapert en dan moet ze de WiFi uit zetten en dan weer aan op haar telefoon.
Ik had tot 2 weken geleden ook een dekkend wifi netwerk met behulp van de M4, deze stond toen in routermodus, ook direct op de modem bekabeld aangesloten en de overige punten draadloos verbonden.

Ik had er totaal 4 staan, die ik enigszins tactisch over het huis had verdeeld en overal goed bereik had, op zolder daalde de snelheid wel iets, maar 150Mbit redde ik meestal nog wel.

Het probleem dat ik lees met de Iphone klinkt meer alsof deze nog met het punt in de woonkamer verbonden is en niet overgeschakeld / roaming naar het andere punt.

Dit zou je in de app moeten kunnen zien met welk punt de client verbonden is.

Wellicht de " snelle roaming" aanzetten zodat deze beter overgenomen wordt?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee