Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Erg lage BPM bij geimporteerde auto - geen schade bekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartendev
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 25-11-2020
Ha allen,

Ik heb een mooie occasion op het oog. Het gaat om een Golf VII die in maart 2019 vanuit Duitsland is geïmporteerd. De huidige eigenaar heeft de auto destijds laten keuren door DEKRA en daar kwamen geen gekke zaken naar voren, ik heb het rapport zelf gelezen. De auto ziet er verder ook keurig uit.

Toch staat er op de site van de RDW dat de auto een bruto BPM had van €192. Dit lijkt mij een onrealistisch lage BPM. Zelfs met schade lijkt mij dit een lage BPM. Denken jullie dat de auto praktisch total loss was toen deze werd geïmporteerd en heeft DEKRA dit niet gesignaleerd? Of kan de extreem lage bruto BPM ook een andere oorzaak hebben?

Alvast dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:38
Wat zei de huidige eigenaar toen je erna vroeg?

Het is geen GTE oid? Daar betaal je sowieso al iets minder BPM over. Haal hem even door een BPM calculator en kijk wat je er voor zou moeten betalen.

Mocht de huidige eigenaar geen goede verklaring hebben, lekker laten staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is het bouwjaar van dat ding?
Heb je het chassisnummer al laten natrekken bij VW / PON?
Bruto BPM is (dacht ik) toch een "extraatje" bovenop de netto BPM? RDW heeft daar meer info over.

Overigens, op GoT zijn er meerdere topics geweest over keuringen zoals die van de ANWB, Dekra, merkdealer, etc;

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
ANWB keurt niet meer ;)

Alienware M15 R2 OLED Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13-06 08:38
maartendev schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:43:
Ha allen,

Ik heb een mooie occasion op het oog. Het gaat om een Golf VII die in maart 2019 vanuit Duitsland is geïmporteerd. De huidige eigenaar heeft de auto destijds laten keuren door DEKRA en daar kwamen geen gekke zaken naar voren, ik heb het rapport zelf gelezen. De auto ziet er verder ook keurig uit.

Toch staat er op de site van de RDW dat de auto een bruto BPM had van €192. Dit lijkt mij een onrealistisch lage BPM. Zelfs met schade lijkt mij dit een lage BPM. Denken jullie dat de auto praktisch total loss was toen deze werd geïmporteerd en heeft DEKRA dit niet gesignaleerd? Of kan de extreem lage bruto BPM ook een andere oorzaak hebben?

Alvast dank!
Verdachte historie / bpm fraude / idd erg lage dagwaarde gehad = enorme schade, lekker laten staan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dus omdat iets niet meer werkt, zijn ervaringen en vergelijkingen met andere keurings-instanties ineens niet meer relevant? Bijvoorbeeld (nadruk!!!) dat instantie A misschien 14x een defect vindt en instantie B 94x een defect op elk 100 keuringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartendev
Dank voor de snelle reactie.

De huidige eigenaar zegt dat de auto via een bedrijf is geïmporteerd. Alle onderhoudsboekjes zaten erbij en leek betrouwbaar en na de technisch keuring was de vorige eigenaar om. Hij kan de lage BPM dus ook niet verklaren en zegt dat het wellicht komt doordat het zo'n zuinige auto is. Het betreft een 1.2 TSI uit 2013, dus het is geen GTE en volgens mij zou je hier normaal rond de €2.000,- BPM voor moeten aftikken.

Kan je VW benaderen en op basis van het chassisnummer achterhalen of de auto grote schade heeft gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

maartendev schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:

Kan je VW benaderen en op basis van het chassisnummer achterhalen of de auto grote schade heeft gehad?
Mag toch hopen dat ze meewerken; Audi en Mitsubishi doen / willen het zelfs wereldwijd (is mijn ervaring dus allicht hoe lief / correct je het vraagt, helpt ook mee).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartendev
Dank voor de reacties. Ik heb zojuist een BPM berekening gemaakt voor een soortgelijke Golf. Die komt op 484 euro uit.

(De CO2 uitstoot is namelijk 113 gram / km. De BPM is dan (113-95) * 125 = €2.250,-. Vervolgens wordt er een leeftijdskorting van 78,496% gehanteerd. Dan kom ik op 484 euro uit.)

Heb ook contact gehad met de dealer die de auto destijds heeft geïmporteerd. Hij zegt dat de auto wat krassen had en daarmee een lagere waarde en dat hij zo op €192 BPM is uitgekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-06 12:11
doorsparen.. en koop geen 1.2 TSI van VAG. Als niet alle bekende kwaaltjes zijn verholpen moet je gewoon niet kopen.

Oudere of nieuwe generatie motorblok kopen of.. een totaal andere auto.

[Voor 24% gewijzigd door Simply1337 op 06-07-2020 13:54]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True