Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• little_ghost
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08-04 14:01
Hallo allemaal.

Ik heb op de begane grond de Connectbox van Ziggo staan. Deze zend WiFi uit maar daar bleef op de 2e verdieping niet (en op de 1ste ook niet echt) veel van over. Nu loopt er ook een kabel naar de 2e verdieping. Deze zat in een PC.

Nu heb ik een WAC104 gekocht en deze aangesloten op de kabel (Lan1). Deze zend ook WiFi uit (zelfde SSID als Connect box) en heeft op Lan4 de PC zitten.
De WAC104 heeft nu een vast IP adres en is in de Connectbox toegevoegd als reserved IP ivm manageability.

Alles lijkt in princiepe te werken maar vraag me toch af of het helemaal klopt wat ik heb gedaan.
Ik merk namelijk dat als ik van beneden naar boven ga, ik mijn telefoon moet disconnecten en re-connecten.
Dit doet me vermoeden dat ik toch ergens iets niet goed heb ingesteld/bedacht.

Maw: Wie kan mij helpen dit te fixen/verbeteren..???

Thanks in advanced!

Beste antwoord (via little_ghost op 07-07-2020 16:55)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

k merk namelijk dat als ik van beneden naar boven ga, ik mijn telefoon moet disconnecten en re-connecten.
Je meldt dat je SSID gelijkgetrokken hebt, maar heb je ook de overige settings exact hetzelfde?

- SSID
- PSK (wachtwoord)
- security
- encryption

Ziggo maakt het je niet makkelijk door een afwijkende gecombineerde setting voor security en encryption te doen: als je security "WPA2-only" kiest, kies je ook encryption "AES-only", kies je security "WPA/WPA2" dan kies je ook encryption "TKIP/AES".

Best practice is WPA2-only en AES-only. Zorg dat je dat op zowel Connectbox (welke? Ziggo heeft er 4 verschillende...) als de WAC104 alles exact hetzelfde hebt staan.

Soittakaa Paranoid!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-06 17:08

lier

MikroTik nerd

Zendvermogen omlaag brengen, blijkbaar is het signaal zo sterk dat het device geen reden ziet om op zoek te gaan naar een ander accespoint.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

k merk namelijk dat als ik van beneden naar boven ga, ik mijn telefoon moet disconnecten en re-connecten.
Je meldt dat je SSID gelijkgetrokken hebt, maar heb je ook de overige settings exact hetzelfde?

- SSID
- PSK (wachtwoord)
- security
- encryption

Ziggo maakt het je niet makkelijk door een afwijkende gecombineerde setting voor security en encryption te doen: als je security "WPA2-only" kiest, kies je ook encryption "AES-only", kies je security "WPA/WPA2" dan kies je ook encryption "TKIP/AES".

Best practice is WPA2-only en AES-only. Zorg dat je dat op zowel Connectbox (welke? Ziggo heeft er 4 verschillende...) als de WAC104 alles exact hetzelfde hebt staan.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• little_ghost
Heb. aan de hand van Dion's tips wat instellingen aangepast zodat ze nu 100% gelijk staan.
Hiervoor alvast bedankt!
Komende dagen even testen om te kijken of ik nog rariteiten waarneem... I'll be back....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• little_ghost
Voor wat ik tot nu toe heb kunnen vaststellen lijkt het inderdaad opgelost te zijn met het "synchroniseren" van de security settings.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True