PC meenemen op het vliegtuig, welke behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi,

Ik heb momenteel de volgende PC:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenGigabyte B450 Aorus Elite€ 94,90€ 94,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 823,45€ 823,45
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 62,49€ 62,49
1BehuizingenCorsair Crystal 460X Zwart€ 119,90€ 119,90
1MonitorenSamsung LC27JG50QQU Zilver€ 299,-€ 299,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML120L RGB€ 49,94€ 49,94
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 92,90€ 92,90
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm€ 27,90€ 27,90
1Geheugen internTeam Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 89,90€ 89,90
1VoedingenCorsair CX550M€ 72,60€ 72,60
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 53,91€ 53,91
1MuurbeugelsTechly ICA-LCD 515B€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.838,84

Over n maand ga ik voor een aantal maanden naar Italië met het vliegtuig. Ik blijf daar een paar maanden, en zou dus graag mijn PC en scherm mee willen nemen. De behuizing die ik heb is echt te kwetsbaar (bijna volledig glas), te zwaar en onnodig groot. Ik had dus het volgende bedacht:
-De videokaart neem ik in de doos mee in mn handbagage.
-Afhankelijk van de kwetsbaarheid (weten jullie dit?) stop ik moederbord + cpu in de doos in mn koffer of handbagage, de ram haal ik eruit en doe ik er bij in in de doos.
-De HDD laat ik thuis
-De waterkoeling kan ik evt vervangen door de standaard koeler als dit jullie slim lijkt
-Koelpasta in de tas
-SSD en voeding in de behuizing
-Nieuwe behuizing aanschaffen en in de koffer mee
(dit alles ligt tussen mijn kleren + harde koffer dus dat zou wel iets van bescherming moeten geven

Heeft iemand nog tips? Welke behuizing lijkt jullie handig? Ik dacht zelf aan deze pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L omdat ie redelijk klein en goedkoop is, en daarnaast een acryl paneel heeft (window is geen must maar wel een pre)

Mvg,

edit: tips over hoe ik het scherm het beste kan vervoeren zijn ook welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ga je gamen daaar? Zo niet, is dan een thin client (bijvoorbeeld raspberry pi, een Brix o.i.d.) met teamviewer niet iets voor jou? Stuk eenvoudiger, en hoef je ook niet de hele pc mee te zeulen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
NeFoRcE schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:37:
Ga je gamen daaar? Zo niet, is dan een thin client (bijvoorbeeld raspberry pi, een Brix o.i.d.) met teamviewer niet iets voor jou? Stuk eenvoudiger, en hoef je ook niet de hele pc mee te zeulen.
Ja. Computer is voor gamen en studie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je toch alle componenten los meeneemt, is het dan niet handiger om daar ter plekke een een behuizing te kopen? Scheelt ook weer ruimte in de koffer.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
g0tanks schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:39:
Als je toch alle componenten los meeneemt, is het dan niet handiger om daar ter plekke een een behuizing te kopen? Scheelt ook weer ruimte in de koffer.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ga naar een klein dorpje in zuid Italië waar het nogal een gedoe is om iets te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
Kun je niet beter daar na aankomst een (2e hands?) computer kopen, en voor je terugvlucht weer verkopen?

Als je de boel echt mee wilt nemen zou ik idd de kast achterwege laten, moederbord + cpu + geheugen stevig en beschermd tegen statische ontlading inpakken, videokaart loshalen en evengoed inpakken, en de CPU koeler los meenemen. En alles in je handbagage stoppen. Je wilt er namelijk bij zijn als de boel uitgepakt (en vooral: weer ingepakt) moet worden, en de kans dat dat gaat gebeuren is tegen de 100%.

Beeldscherm zou je als je de originele doos nog hebt daarin kunnen stoppen, en los als bagage-item inchecken. Nog steeds een groot risico, als je niet de originele doos hebt zou ik er niet aan beginnen.

Een alternatief zou zijn de boel vóór vertrek als luchtvracht versturen.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 06-07-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Weet je zeker dat je je hele pc mee wil nemen? Kun je niet een simpele laptop (zoals een chromebook) kopen voor de studie, en voor de rest genieten van Italië? :D

Uiteindelijk is het meenemen van je PC in het vliegtuig een groot risico. Er wordt nou niet bepaald voorzichtig met bagage omgegegaan.
Pagina: 1