Hoi,
Ik heb momenteel de volgende PC:
Over n maand ga ik voor een aantal maanden naar Italië met het vliegtuig. Ik blijf daar een paar maanden, en zou dus graag mijn PC en scherm mee willen nemen. De behuizing die ik heb is echt te kwetsbaar (bijna volledig glas), te zwaar en onnodig groot. Ik had dus het volgende bedacht:
-De videokaart neem ik in de doos mee in mn handbagage.
-Afhankelijk van de kwetsbaarheid (weten jullie dit?) stop ik moederbord + cpu in de doos in mn koffer of handbagage, de ram haal ik eruit en doe ik er bij in in de doos.
-De HDD laat ik thuis
-De waterkoeling kan ik evt vervangen door de standaard koeler als dit jullie slim lijkt
-Koelpasta in de tas
-SSD en voeding in de behuizing
-Nieuwe behuizing aanschaffen en in de koffer mee
(dit alles ligt tussen mijn kleren + harde koffer dus dat zou wel iets van bescherming moeten geven
Heeft iemand nog tips? Welke behuizing lijkt jullie handig? Ik dacht zelf aan deze pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L omdat ie redelijk klein en goedkoop is, en daarnaast een acryl paneel heeft (window is geen must maar wel een pre)
Mvg,
edit: tips over hoe ik het scherm het beste kan vervoeren zijn ook welkom
Ik heb momenteel de volgende PC:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | Gigabyte B450 Aorus Elite | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 823,45 | € 823,45 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 62,49 | € 62,49 |
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 460X Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Monitoren | Samsung LC27JG50QQU Zilver | € 299,- | € 299,- |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB | € 49,94 | € 49,94 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm | € 27,90 | € 27,90 |
1 | Geheugen intern | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 72,60 | € 72,60 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 53,91 | € 53,91 |
1 | Muurbeugels | Techly ICA-LCD 515B | € 51,95 | € 51,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.838,84 |
Over n maand ga ik voor een aantal maanden naar Italië met het vliegtuig. Ik blijf daar een paar maanden, en zou dus graag mijn PC en scherm mee willen nemen. De behuizing die ik heb is echt te kwetsbaar (bijna volledig glas), te zwaar en onnodig groot. Ik had dus het volgende bedacht:
-De videokaart neem ik in de doos mee in mn handbagage.
-Afhankelijk van de kwetsbaarheid (weten jullie dit?) stop ik moederbord + cpu in de doos in mn koffer of handbagage, de ram haal ik eruit en doe ik er bij in in de doos.
-De HDD laat ik thuis
-De waterkoeling kan ik evt vervangen door de standaard koeler als dit jullie slim lijkt
-Koelpasta in de tas
-SSD en voeding in de behuizing
-Nieuwe behuizing aanschaffen en in de koffer mee
(dit alles ligt tussen mijn kleren + harde koffer dus dat zou wel iets van bescherming moeten geven
Heeft iemand nog tips? Welke behuizing lijkt jullie handig? Ik dacht zelf aan deze pricewatch: Cooler Master MasterBox Q500L omdat ie redelijk klein en goedkoop is, en daarnaast een acryl paneel heeft (window is geen must maar wel een pre)
Mvg,
edit: tips over hoe ik het scherm het beste kan vervoeren zijn ook welkom