5G en de onzichtbare hand van China

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wassermann
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-11-2020
Onlangs zag ik een documentaire over de graafmachinefabrikant SANY, in communistisch China. Boeiend zeker, en de wereldwijde omvang imponerend. Maar er was één aspect wat mij de rillingen over de rug liet lopen. De Chinese ingenieur werkzaam in deze fabriek vertelde trots dat zij eerder dan de gebruiker wisten als er een graafmachine een technisch probleem had. Alle graafmachines zijn in principe via het 5G netwerk digitaal verbonden aan de fabriek, en zo vertelde de ingenieur achteloos, die in principe met één druk op de knop stilgezet kunnen worden. Als nu het 5G netwerk ook nog eens door een Chinees bedrijf wereldwijd wordt opgezet, dan is er weinig fantasie voor nodig om te beseffen dat ingeval van een probleem met China, alles wat daaraan verbonden is met één druk op de knop in China hier stilgezet kan worden. Wellicht heeft Trump toch meer gelijk dan we willen toegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door Wassermann op 06-07-2020 09:52 . Reden: G5 moet natuurlijk 5G zijn ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58

Ypho

Allround Nerd

Gezien jouw posthistory heb ik een vermoeden dat je in een bepaald kamp zit (geen oordeel verder).

Desalniettemin heb ik geen idee wat je hier probeert te doen. Wil je een discussie aan gaan? Wil je informatie geven? Waar komen deze dingen vandaan? Heb je bewijzen, bronnen, links?

Dit lijkt meer op iets van "5G!!!1!!1! China bad , Trump good"

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 06-07-2020 09:32 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
G5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Geen flauw idee wat G5 is, zoiets als de G7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

Yucon

*broem*

osmosis schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:48:
Geen flauw idee wat G5 is, zoiets als de G7?
Ik heb het al, het moet hiermee te maken hebben: Wikipedia: Like a G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Onlangs zag ik een documentaire over de ijsjesfabriek Ola, in nederland. Boeiend zeker, en de wereldwijde omvang imponerend. Maar er was één aspect wat mij de rillingen over de rug liet lopen. De Friese ingenieur werkzaam in deze fabriek vertelde trots dat zij eerder dan de gebruiker wisten als er een ijsjesmachine een technisch probleem had. Alle ijsjesmachines zijn in principe via het Wifi netwerk digitaal verbonden aan de fabriek, en zo vertelde de ingenieur achteloos, die in principe met één druk op de knop stilgezet kunnen worden. Als nu het Wifi netwerk ook nog eens door een Duits bedrijf wordt opgezet, dan is er weinig fantasie voor nodig om te beseffen dat ingeval van een probleem met Angela, alles wat daaraan verbonden is met één druk op de knop in Duitsland hier stilgezet kan worden. Wellicht heeft tante Annie toch meer gelijk dan we willen toegeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En voor de duidelijkheid: bovenstaande slotje is natuurlijk een persiflage. Zoals eerder gezegd: een beargumenteerde topicstart zonder clickbait titel kan prima zijn. Maar dat is dit niet, althans niet voor in
Privacy & Beveiliging

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.