Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toetsenbordindeling rommeltje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:38
Bij het zoeken naar een nieuw qwerty toetsenbord kom ik nogal wat niet-qwerty toetsenborden tegen. Vaak (maar niet exclusief) bij Amazon.

Zie Deze search bijvoorbeeld, dit zijn al 10 qwertz toetsenborden met het kenmerk qwerty, waar zelfs qwertz in de naam staat, maar het gebeurt ook met andere, non-qwerty indelingen.

Bij het zoeken naar specifiek een qwerty toetenbord worden de filters hierdoor een stuk minder bruikbaar. Ik weet niet of hier een handige oplossing voor te vinden is, of moeten we gewoon elke verkeerde vermelding handmatig melden?

Als er wat vage specs niet duidelijk of verkeerd ingevuld zijn, soit, maar de toetsenbordindeling vind ik ik een kritische eigenschap van een toetsenbord.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:57
Vind je het gek als je specifiek op qwertz zoekt.
Dit komt omdat de website zelf aan kan geven of het een qwertz of qwerty toetsenbord is. In de beschrijving staat qwerty.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:27

Yucon

*broem*

99ruud99 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:45:
Dit komt omdat de website zelf aan kan geven of het een qwertz of qwerty toetsenbord is. In de beschrijving staat qwerty.
Datzelfde gebeurt als je gewoon op 'keyboard' zoekt. qwertz in de zoekopdracht toevoegen maakt het gewoon wat makkelijker voorbeelden te vinden.

Overigens zocht ik vorige week ook naar een keyboard. Het viel op dat er zelfs een paar tussenstonden die zowel in de omschrijving als in de specs op 'qwerty' stonden, met daaronder een rijtje 1-ster reviews 'pas op dit is helemaal geen qwerty'. Dus in dat opzicht kan ik me wel in de opmerking van TS vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:41

MsG

Forumzwerver

99ruud99 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:45:
Maar als de toetsenbord-indelingen daadwerkelijk goed zijn ingesteld zou een hit op Toetsenbord-type: Qwerty en zoekwoord "Qwertz" natuurlijk geen resultaten mogen geven.

Al die toetsenborden uit het rijtje die de TS stuurt staan onjuist op Qwerty qua toetsenbord-indeling, dat is dan gewoon verkeerd in de feed.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:38
Sorry, ik had het duidelijker kunnen verwoorden ja.

Maar het punt blijft: er staan een flink aantal niet-qwerty toetsenborden in de PW welke in de kenmerken (waarop gefilterd kan worden) aangegeven hebben een qwerty te zijn. Is daar iets aan te doen?

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heeft dit te maken met de "specifieke" code die dan weer geldt voor het toetsenbord want je hebt van bepaalde toetsenborden een berg met varianten.

Tenzij je zin hebt; ik kan me voorstellen dat een leverancier niet 16x een EAN gaat opvoeren maar als jij (specifiek) een Fujitsu toetsenbord nodig hebt, exact weet welke leverancier je daarvoor kan bellen en dan doorgeven dat je 6x NL Qwerty en 3x Qwertz CH nodig hebt?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True