Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zalando bezorging SMS met link

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-05 09:05

Wimbjorno

It's all about the code

Topicstarter
Mijn vriendin kreeg gisteravond van een random +31 06 nummer een SMS met daarin een link. Het leek op iets van Zalando, waar ze wel vaker iets besteld maar nooit eerder een SMS van had ontvangen. Toevallig dat ik er bij stond toen ze de SMS opende en zonder echt na te denken op het linkje klikte.

Hoe vaak ik dit onderwerp bij haar ook herhaal, was het kwaad al geschied 8)7. Chrome opende waarna ze direct zo'n default rood venster kreeg. Uit schrik zag ik haar gelijk de browser sluiten en het SMS bericht weg gooien.

Ze heeft dit op haar Galaxy S8 geopend en is nu behoorlijk ongerust over wat hier achter weg kan komen. Kan dit kwaad, is het kwaad al geschied als ze zo'n rood venster krijgt te zien & wat zijn nu de juiste stappen om te zetten om er (soort van) zeker van te zijn dat hier verder niets achter weg komt?

Ben benieuwd naar jullie ervaring(en).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Meestal is het vooral het schrijeffect dat geprobeerd wordt te behalen waardoor mensen gaan betalen. Als je net die 1% bent die wel besmet zou worden heb je veel pech.
Je zou kunnen zoeken naar een malware scanner voor Android, of fabrieksinstellingen terugzetten en al je wachtwoorden veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 18:57
Wat bedoel je precies met "zo'n default rood venster"?
Is dat een beetje wat Chrome doet als hij de pagina niet vertrouwt? (Met een melding a la "Pas op!")

Dan is er volgens mij niets aan de hand aangezien de browser het voorkomen heeft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimbjorno

Wimbjorno

It's all about the code

Topicstarter
Flapperbol schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:52:
Wat bedoel je precies met "zo'n default rood venster"?
Is dat een beetje wat Chrome doet als hij de pagina niet vertrouwt? (Met een melding a la "Pas op!")

Dan is er volgens mij niets aan de hand aangezien de browser het voorkomen heeft
Sorry, ja inderdaad zo'n Pas Op! venster van Google. Zelf denk ik ook dat het mee valt, maar vind het toch prettig om hier eens wat ervaringen over te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 18:57
Ik kom ze af en toe ook wel eens tegen maar ga er eigenlijk van uit dat Chrome het wel tegen houdt aangezien je expliciet moet aangeven als je tòch door wilt gaan.
Maar daarnaast heb ik nog BitDefender draaien, waardoor ik mij ook niet echt zorgen maak dat het mis gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Wimbjorno schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Sorry, ja inderdaad zo'n Pas Op! venster van Google. Zelf denk ik ook dat het mee valt, maar vind het toch prettig om hier eens wat ervaringen over te lezen.
Vaak is dat de waarschuwing/blokkade. als je dan verder klikt kom je pas op de 'vage site'

[Voor 11% gewijzigd door Hackus op 06-07-2020 09:08]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Even je vriendin laten schrikken is genoeg dat ze dit niet meer doet. Chrome heeft zijn werk gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimbjorno

Wimbjorno

It's all about the code

Topicstarter
Bedankt gents,

Bevestiging van m'n vermoedens, altijd fijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True