Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

koelkast komt te laag van temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geraard001
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 09-06 21:41
heb hier een probleem met een koelkast;wegens te koude temperatuur in de koelkast nieuwe originele thermostaat in de koelkast gestoken en nu op laagste stand(1) gaat de temp naar -2 gr,dacht verkeerde thermostaat gekocht terug nieuwe gaan halen en weer hetzelfde probleem(water bevriest in de koelkast) het is een whirpool WME 1410 koelkast zonder vriesvak.iemand enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:22
Betreft het een mechanische thermostaat met zo'n probe van aanzienlijke lengte? Wellicht ligt dat meetdraad ergens tegenaan waardoor het verwarmd wordt. De thermostaat lijkt in ieder geval niet op de hoogte van de temperatuur in het koelvak.

Heb zelf wel eens bij een dergelijke thermostaat mee gemaakt dat het draad tegen de compressor aan lag en dus opgewarmd werd met storing als gevolg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geraard001
die sonde is ongeveer 65cm lengte,denk niet dat het daar aan ligt want ik heb deze al geprobeerd met gewoon bloot in de koelkast te leggen maar dat geeft het zelfde resultaat en aan de termostaat kan het bijna niet liggen daar ik er ondertussen een andere heb ingestoken(een alternatief model) en terug dezelfde waarden.raar é

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-06 19:15
Misschien de compressor niet goed defecte kleppen.
zie bericht 8.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/104119

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:01
Misschien rare gedachte, maar weet je zeker dat 'stand 1' niet de temperatuur is, dus 1 graden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-06 13:45
Frank_P schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:45:
Misschien rare gedachte, maar weet je zeker dat 'stand 1' niet de temperatuur is, dus 1 graden.
Dan zou het ~1 graden moeten worden, en niet -5.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:01
chriistiix schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Dan zou het ~1 graden moeten worden, en niet -5.
Hij geeft aan -2.
Zo'n draaiknop is nooit zo precies.
Maar heb het zelf ook al een keer meegemaakt bij nieuwe koelkast dat ik dacht dat hij zachtjes koelde terwijl in in werkelijkheid op 1 of 2 graden stond waardoor alles tegen de achterwand bevroren was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geraard001
als ik hem op 3 draai is het -4° ,zou het kunnen zijn dat de meetdraad (capillair) niet op de juiste plaats zit? die zit verborgen achter de wand ergens langs achter,nochtans heeft hij de zelfde lengte als de oude,zou ik eens proberen om hem er een beetje uit te trekken zodat hij op een andere plaats zit?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True